To Ford Puma ετοιμάζεται να πρωταγωνιστήσει στο WRC του 2024, με το ράλι Μόντε Κάρλο ν’ ανοίγει παραδοσιακά την αυλαία στις 25 Ιανουαρίου.
Σίγουρα το Ford Puma δεν μπορεί να συγκριθεί με την έκδοση Rally1 που συμμετέχει στο WRC, ωστόσο κάποια «αγωνιστικά» στοιχεία, περνούν και στην έκδοση δρόμου.
Το ποιο κοινό είναι το αμάξωμα. Σε αυτό έχει βασιστεί το Puma Rally1 που θα οδηγήσουν φέτος οι Φορμό-Κορία και Μάνστερ-Λούκα.
Απο εκεί και κάτω όλα είναι διαφορετικά. Επόμενο δεν είναι αφού πρόκειται για αγωνιστικό αυτοκίνητο που συμμετέχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.
Ford : Παραμένει σπορ και στη βασική έκδοση των 125 ίππων το Puma
Έχοντας οδηγήσει πρόσφατα την περιορισμένης παραγωγής έκδοση Vivid Ruby των 155 ίππων, αποκομίσαμε τις καλύτερες εντυπώσεις, πρωτίστως στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και της γενικότερης σπορτίφ αίσθησης που αποπνέει.
Οπότε το ερώτημα είναι πως συμπεριφέρεται η βασική έκδοση του Puma με τους 125 ίππους. Η διαφορά των 30 ίππων δεν είναι ικανή να μειώσει την οδηγική ευχαρίστηση που προσφέρει το Puma, παραμένοντας διασκεδαστικό και με σπορτίφ οδικά χαρακτηριστικά.
Το τιμόνι είναι ακριβέστατο, με σωστή αίσθηση και βάρος, το πλαίσιο άκαμπτο, η ανάρτηση σφιχτή, προσφέροντας παράλληλα και την απαραίτητη άνεση. Το ήπια υβριδικό σύνολο των 125 ίππων διαθέτει το απαραίτητο «νεύρο», υποβοηθούμενος και από το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων, με σωστή κλιμάκωση και θετικό «κούμπωμα».
Ford:Σβέλτο και οικονομικό το ήπια υβριδικό Puma
Για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση απαιτούνται 9.8 δευτ., με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 191 χλμ./ώρα (9.0 δευτ. και 205 χλμ./ώρα οι τιμές της ισχυρότερης έκδοσης των 155 ίππων) και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί αργό, αφού και το βάρος του κινείται σε λογικά επίπεδα (1.280 κιλά) με την αναλογία κιλών ανά ίππο, να ξεπερνάει οριακά το 10 (10.24)
Το υβριδικό μοτέρ αποδεικνύεται σε οικονομικό, αφού ακόμα και υπό πίεση, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 8.6 λίτρα/100χλμ, τιμή που μπορεί εύκολα να πέσει, αλλά το Puma σε προκαλεί να βυθίζεις το δεξί πόδι στο πάτωμα, ώστε ν’ ακούς και τη σπορτίφ χροιά του τρικύλινδρου Ecoboost.
Στα θετικά της έκδοσης ST-Line συγκαταλέγεται και ο εξοπλισμός που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων οθόνη αφής 12.3 ιντσών με σύστημα πλοήγησης, πανοραμική υποβοήθηση στάθμευσης και σπορ καθίσματα και τιμόνι. Η τιμή του Ford Puma ST-Line 1.0 mHEV ξεκινάει από τα 26.313 ευρώ, ενώ η βασική Titanium κοστίζει 24.995 ευρώ