Είναι γεγονός ότι η Ford M-Sport είναι γύρω στα 30 χρόνια από τους στυλοβάτες του WRC.
Στη διάρκεια των χρόνων κορυφαίοι συνδυασμοί έχουν οδηγήσει τα μοντέλα της Ford με τα logo της M-Sport, από τα Escort και τα Focus μέχρι τα Fiesta και τα Puma.
Ford M-Sport: Κορυφαίοι οδηγοί οδήγησαν για την ομάδα
Και με οδηγούς, από τον Γιούχα Κάνκουνεν και Κάρλος Σάινθ, μέχρι Κόλιν Μακ Ρέι, Έλφιν Έβανς, Σεμπάστιαν Οζιέ και Σεμπάστιαν Λεμπ, ενώ το 2023 είχε στις τάξεις της έναν από τους ταχύτερους των τελευταίων ετών τον Οτ Τάνακ.
Παρά το γεγονός ότι το 2022 η Ford M-Sport ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο με την είσοδο της υβριδικής τεχνολογίας στο WRC, κερδίζοντας με τον 9 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή ράλι, τον Σεμπάστιαν Λεμπ με συνοδηγό την μαθηματικό Ιζαμπέλ Γκαλμίς στην πρεμιέρα, το ράλι Μόντε Κάρλο, η συνέχεια δεν ήταν η αναμενόμενη.
Με εξαίρεση το Ράλι Ακρόπολις, στον ποιο σκληρό αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος, όπου ο Λεμπ προηγείτο μέχρι να εγκαταλείψει από μια αστεία βλάβη, παρά το γεγονός ότι προσπάθησε για να επιδιορθώσει μόνος του τη βλάβη, ενώ παράλληλα και ο άλλος οδηγός της ομάδας το 2022, ο Λουμπέ «τρέλανε» και αυτός τα χρονόμετρα.
Ford M-Sport: Δύο νίκες σημείωσε ο Τάνακ με την ομάδα το 2023
Και ήρθε το 2023, όπου στην ομάδα εντάχθηκε για πλήρες πρόγραμμα ο Οτ Τάνακ, με την ομάδα να στοχεύει πολύ ψηλά.
Και πως αλλιώς να είναι όταν στο δεύτερο αγώνα του πρωταθλήματος, στα χιόνια της Σουηδίας, ο Τάνακ με τον Γιαρβέογια ανεβαίνουν στο πρώτο σκαλί του βάθρου.
Η συνέχεια δεν ήταν αντίστοιχη. Πολλά μικροπροβλήματα δεν αφήνουν τον Τάνακ που ήταν το πρώτο βιολί στην ομάδα σε σχέση με τον Λουμπέ, να διεκδικήσει νίκες και καταφέρνει να διπλασιάσει τις νίκες μόνο στον 11ο γύρο, από τους 13 και ταυτόχρονα γίνεται η ανακοίνωση για την επιστροφή του Εσθονού στη Hyundai και το τέλος της συνεργασίας με τον Λουμπέ.
Το 2024 ανατέλλει και η Ford M-Sport ανακοινώνει τους Φορμό και Μάνστερ ως τους δύο οδηγούς που θα βρεθούν στα bucket των δύο Ford Puma Rally1.
Συνδυασμοί με έμφαση στο ταλέντο και όχι στη δυναμικότητα, κάτι που βγάζει εκτός «κάδρου» την ομάδα για φέτος, αν και στους αγώνες όλα τελειώνουν στη ράμπα του τερματισμού.
Όμως από πλευράς δυναμικότητας η Ford M-Sport υπολείπεται των άλλων δύο εργοστασιακών ομάδων, όχι λόγω αυτοκινήτου, αλλά λόγω πληρωμάτων. Δηλαδή της περσινής παγκόσμιας πρωταθλήτριας, της Toyota και της Hyundai που φέτος με την προσθήκη του Τάνακ δείχνει πολύ δυνατή.
Αλλά μην υποβαθμίσετε την Τοyota που Οζιέ και Ροβάνπερα θα έχουν περιορισμένο πρόγραμμα.
Η Ford M-Sport παρά την ύπαρξη δυνατού χορηγού, τα ενεργειακά ποτά, δεν έχει στις τάξεις της πλήρωμα που μπορεί να διεκδικήσει στα ίσια τη νίκη καθώς ποντάρει στο ταλέντο και στο νεανικό πάθος.
Από την άλλη για το σπορ, αλλά και για την ιστορία της Ford, δεν είναι «ωραίο» να μην είναι στους πρωταγωνιστές.
Δεν την υπολογίζουν ως φαβορί, φέτος, και μπορεί να φέρει αποτελέσματα, καθώς οι συνδυασμοί των δύο άλλων ομάδων θα «φάνε» σίδερα, όπως λέει ο σοφός λαός μας, στις Ειδικές Διαδρομές.
Εμείς πάντως θέλουμε τη Ford, έστω και με τους νέους στα bucket να πρωταγωνιστήσει και να μην αφήσει τους δύο μόνους στη μάχη για τον τίτλο.
Και πρώτο ραντεβού στο ράλι Μόντε Κάρλο 25-28 Ιανουαρίου.