Ειλημμένη είναι η απόφαση απαγόρευσης πώλησης νέων αυτοκίνητων με θερμικούς κινητήρες στην Ευρώπη από το 2035.
Αυτό στην ουσία σημαίνει το τέλος των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου με την ηλεκτροκίνηση να κυριαρχεί, αφήνοντας βέβαια χώρο και σε τεχνολογίες υδρογόνου.
Υπενθυμίζουμε ωστόσο ότι τον περασμένο Μάρτιο Γερμανία και Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησαν να επιτραπούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν συνθετικά καύσιμα (e-Fuels), τα οποία παράγονται με δέσμευση άνθρακα και παραγωγή υδρογόνου από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Θεωρούνται ουδέτερα ως προς τον άνθρακα κατά την καύση, καθώς το δεσμευμένο CO2 επιστρέφει στην ατμόσφαιρα.
Σανίδα σωτηρίας στους θερμικούς κινητήρες φαίνεται ότι θέλει να ρίξει το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (Ε.Λ.Κ.) σύμφωνα με έγγραφο που διέρρευσε με τις διακηρύξεις του κεντροδεξιού ευρωπαϊκού πολιτικού κόμματος. Υπάρχει σαφής αναφορά ότι απορρίπτονται οι πολιτικές απαγόρευσης, όπως η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στο μέλλον, την οποία το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα σκοπεύει να αναθεωρήσει και μάλιστα το συντομότερο δυνατό.
Έτσι οι ευρωεκλογές του Ιουνίου θα είναι ιδιαίτερα σημαντικές για το μέλλον των θερμικών κινητήρων, καθώς το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα είναι το μεγαλύτερο στο ευρωκοινοβούλιο. Αντιστεκόμενο σταθερά στην απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα με επικεφαλής τον Γερμανό ευρωβουλευτή-νομοθέτη Jens Gieseke, είχε εκφραστεί ανάλογα στις συζητήσεις για τα πρότυπα CO2 των οχημάτων.
Ο Gieseke προειδοποίησε για ένα φαινόμενο Αβάνας, με τους Ευρωπαίους να συνεχίζουν να οδηγούν τα παλιά τους αυτοκίνητα για δεκαετίες, μια κατάσταση δηλαδή παρόμοια με αυτή στην πρωτεύουσα της Κούβας.