Ο καιρός δείχνει τα δόντια του και η Mazda το τετρακίνητο SUV, το CX-5.
Με διαστάσεις σε μήκος/πλάτος/ύψος 4.575/1.845/ 1.685 χλστ. μεταξόνιο 2.700 χλστ. με 192 χλστ. απόσταση από το έδαφος, το ιαπωνικό SUV φέρει κάτω από το μπροστινό καπό ατμοσφαιρικό κινητήρα (από τα τελευταία κάστρα) 2.5 λίτρων, που συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 24 Volt.
Mazda: Aυτόματο το κιβώτιο στο CX-5 AWD
To 4κύλινδρο σύνολο αποδίδει 194 ίππους με ροπή 263 Νm με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων μεταδίδοντας την κίνηση σε όλους τους τροχούς προσφέροντας μεγαλύτερη σταθερότητα στο δρόμο, αλλά και πιο προοδευτική επιτάχυνση στο πάτημα του γκαζιού, αφού δεν υπάρχει turbo.
Φέρει επίσης οδηγικό μενού, normal, sport, off-road, με ξεχωριστά χρωματικά χαρακτηριστικά στον πίνακα οργάνων, που ειδικά στις εκτός ασφάλτου διαδρομές βοηθάει τον οδηγό με τη ροπή και τη σωστή επιλογή της σχέσης.
«Δρομέα» θα χαρακτηρίζαμε την ιαπωνική κατασκευή για το πως καταπίνει τα χλμ. με τη σφιχτή ανάρτηση, το σπορ σε αίσθηση τιμόνι αλλά και τα αποτελεσματικά φρένα.
Mazda: Σε έναν άλλο τομέα που το CX-5 ξεχωρίζει είναι στο εσωτερικό
Ποιοτικό και προσεγμένο. Πιο εργονομικά καθίσματα θα θέλαμε για καλύτερη στήριξη του σώματος και με μεγαλύτερη έδρα.
Στο κέντρο του ταμπλό φιγουράρει η οθόνη, η λειτουργία της οθόνης γίνεται από τον περιστροφικό διακόπτη που βρίσκεται στη βάση της κονσόλας, πίσω από τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου, δίπλα στο μπουτόν του χειροφρένου και του επίσης περιστροφικού διακόπτη για τον ήχο.
Ο οδηγός κάθεται ψηλά, και ελέγχει καλά τις «γωνίες» του αυτοκινήτου.
Τα πλαστικά στο ταμπλό είναι μαλακά και γίνεται αμέσως αντιληπτό ότι οι Ιάπωνες έχουν φροντίσει το εσωτερικό.
Ο χώρος των αποσκευών προσφέρει 522 λίτρα με κιτ ελαστικού, αλλά για μια ακόμα φορά θα σημειώσουμε ότι η ρεζέρβα στην Ελλάδα είναι απαραίτητη.
Το ζήτημα είναι που θα χωρέσει καθώς μεγάλο χρόνο καταλαμβάνουν πλέον τα υβριδικά συστήματα.
Ο χώρος κάτω από τη μοκέτα «χωράει» το κιτ ελαστικού και τις απαραίτητες αυτήν την εποχή αλυσίδες.
H ποιότητα κύλισης είναι επίσης ένα άλλο σημείο που βαθμολογείται με καλό βαθμό, όπως και η ηχομόνωση ειδικά στις μεγάλες αποστάσεις όπου τίποτα δε διαταράσσει την ησυχία των επιβατών που αισθάνονται άνετα και πολιτισμένα.
Στις υψηλές στροφές ακούγεται μόνο ο ήχος του κινητήρα.
Να ρίξουμε και μια ματιά στις επιδόσεις. Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 195 χλμ./ώρα. Ο χρόνος της επιτάχυνσης 0-100 είναι 9,5 δευτ. ενώ στα 171 γρ./χλμ.
Όσο για την κατανάλωση αυτή κυμάνθηκε στα 10,6 λίτρα/100 χλμ.
Μη ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με όγκο και με βάρος πάνω από 1.600 κιλά.
Για το τέλος το ταμείο. Για την έκδοση AWD του Mazda CX-5, η βασική, ανέρχεται στα 43.477 ευρώ.