Στο παραπάνω σκίτσο βλέπουμε το ελαφρύ επαγγελματικό όχημα Toyota Dyna, το οποίο όμως έχει υποστεί μια σημαντική μετατροπή.
Η ιαπωνική εταιρεία λοιπόν σε συνεργασία με τον κορυφαίο κατασκευαστή γεννητριών Denyo αναπτύσσει ένα καινοτόμο Dyna που χρησιμοποιεί κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία θα χρησιμοποιείται για την κίνηση του και για τη συντήρηση του φορτίου που μεταφέρει.
Σύμφωνα με την Toyota επιτυγχάνει περίπου 72 ώρες συνεχούς τροφοδοσίας (περίπου 612 kWh) και παρέχει νερό (περίπου 450 λίτρα) για ντους ή άλλες χρήσεις ως υποπροϊόν της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από το υδρογόνο. Διευκρινίζεται βέβαια ότι πρώτα θα διασφαλίζει την απαραίτητη ποσότητα υδρογόνου για 100 χιλιόμετρα μονής διαδρομής και 200 χιλιόμετρα μετ’ επιστροφής.
Μάλιστα το εν λόγω εγχείρημα υποστηρίζεται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος της Ιαπωνίας στο πλαίσιο του προγράμματος «έρευνα και ανάπτυξη τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα». Αμφότερες οι Toyota και Denyo θέλουν να συμμετέχουν στην προσπάθεια προστασίας του παγκόσμιου περιβάλλοντος, ενώ θεωρούν ότι απαιτείται εφαρμογή τεχνολογιών κυψελών καυσίμου σε εμπορικά και βιομηχανικά οχήματα για την περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2.
Το φορτηγό που εξελίσσουν χρησιμοποιεί το σύστημα κυψελών καυσίμου του υδρογονοκίνητου Toyota Mirai, ενώ οι εξωτερικές του διαστάσεις σε μήκος και πλάτος είναι 6.380 χλστ. και 2.220 χλστ. αντίστοιχα, με το συνολικό του βάρος να φτάνει τους 7,2 τόνους.
Μπορεί να μεταφέρει περίπου 65 κιλά υδρογόνου, το οποίο αποθηκεύει σε 27 συνολικά δεξαμενές, με εσωτερικός όγκο 1.626 λίτρων, επομένως μπορεί να πραγματοποιεί ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και να παράγει ισχύ για μεγάλες χρονικές περιόδους.
Εντός του Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσουν οι σχετικές δοκιμές του φορτηγού, ενώ θα γίνουν συγκρίσεις με γεννήτριες που βασίζονται στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και στην τροφοδοσία μέσω κυψελών καυσίμου, καθώς επίσης η επίδραση τους σε διάφορους τύπου φορτίου και στις μειώσεις των εκπομπών CO2.
Μια ακόμα καινοτομία είναι ότι η ηλεκτρική ενέργεια που θα παράγει το φορτηγό θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί όχι μόνο για την κίνηση του, αλλά και για την προσωρινή ηλεκτροδότηση περιοχών που επλήγησαν από φυσικά φαινόμενα ή για παράδειγμα στη διοργάνωση συναυλίας σε εξωτερικό χώρο.