H Hyundai με το Kona καλύπτει ευρεία γκάμα επιλογών, με την ηλεκτρική έκδοση να αποτελεί μια ακόμα έκδοση του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2024 για την Ελλάδα»..
Έχοντας διανύσει πολλά χιλιόμετρα με το Hyundai Kona, στην βενζινοκίνητη έκδοση των 120 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο, είχαμε αποκομίσει θετικές εντυπώσεις από τη συνολική εικόνα και την ομοιογένειά του.
Δεν είχαμε κρύψει ωστόσο ότι επιθυμούσαμε να οδηγήσουμε και την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση καθώς η ηλεκτροκίνηση είναι πλέον «εδώ».
H επιθυμία μας εισακούστηκε και βρεθήκαμε στο τιμόνι του all electric Kona.
Hyundai Kona Electric: Άλλο αυτοκίνητο
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα τελείως διαφορετικό αυτοκίνητο σε σχέση με τo βενζινοκίνητο Hyundai Kona, με μοναδικά κοινά στοιχεία, εκτός από το όνομα, την εξωτερική εμφάνιση, τους χώρους και τη διαμόρφωση του εσωτερικού.
Δεν είναι μόνο οι 218 ίπποι και τα 255 Nm ροπής, που κάνουν τη διαφορά, αλλά και το γενικότερο στήσιμο του ηλεκτρικού Kona, με πιο σφιχτές αναρτήσεις, το πάντα ακριβές, αλλά πιο βαρύ σε αίσθηση τιμόνι, και, σε συνδυασμό με τις ζάντες των 19 ιντσών (ελαστικά 235/45) πιο σπορτίφ οδική συμπεριφορά.
Αυτό οφείλεται και στη διαφορετική διάταξη της πίσω ανάρτησης, που είναι πολλαπλών συνδέσμων στο ηλεκτρικό Kona, αντί ημιάκαμπτου άξονα των συμβατικών εκδόσεων. Σαν αποτέλεσμα το Kona στρίβει με ακόμα περισσότερη ακρίβεια με το πίσω μέρος να ακολουθεί πιο πιστά το μπροστινό και να σε προκαλεί να το οδηγήσεις γρήγορα.
Hyundai Kona Electric: Πολύ καλές επιδόσεις και οδικά χαρακτηριστικά
Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές, με τα πρώτα 100 χλμ/ώρα να καλύπτονται από στάση σε 7.8 δευτ. ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 172 χλμ./ώρα. Πιο άμεσες και έντονες, όπως και στα περισσότερα ηλεκτρικά, είναι οι επιταχύνσεις εν κινήσει που σε βυθίζουν στο κάθισμα. Τα φρένα δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα με το επιπλέον βάρος (1.795 κιλά) που ωστόσο είναι πιο χαμηλό από αντίστοιχου μεγέθους ηλεκτρικά ή PHEV μοντέλα, με τη μοναδική ένσταση ν’ αφορά στην αίσθηση του πεντάλ του φρένου, που είναι είναι τόσο γραμμικό όσο θα θέλαμε.
Μακριά λίστα εξοπλισμού η έκδοση Limited
Εκτός από τα οδικά του χαρακτηριστικά, το ηλεκτρικό Kona, εντυπωσιάζει και με τον εξοπλισμό του, ειδικά στην έκδοση Limited της δοκιμής και το άσπρο περλέ χρώμα, που τονίζει περαιτέρω τις ακμές και τις καμπύλες του αμαξώματος.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πληθώρα ηλεκτρονικών βοηθημάτων, που κάνουν την οδήγηση πιο εύκολη και ασφαλή, δερμάτινα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα, δερμάτινο και θερμαινόμενο τιμόνι και το εξαιρετικό ηχοσύστημα της Bose.
Όσον αφορά στην αυτονομία, η τυποποιημένη μεικτού κύκλου βάσει WLTP, για την έκδοση των φωτογραφιών με τις ζάντες των 19 ιντσών, φτάνει τα 454 χλμ, με μέση κατανάλωση ενέργειας τις 16.6 kWh. Στην πράξη, η κατανάλωση ήταν ελαφρά αυξημένη, φλερτάροντας με τις 20 kWh, χωρίς ωστόσο προσπάθεια για οικονομική οδήγηση. Εντός πόλης πάντως συστήνεται η επιλογή «ECO», χωρίς σημαντική επίπτωση στην απόκριση στο γκάζι σε σχέση με τη «Sport».
Από 48.290 ευρώ η έκδοση Limited
Η τιμή της έκδοσης Limited ξεκινάει, χωρίς επιδότηση, από τα 48.290 ευρώ, (41.990 η έκδοση με τους 165 ίππους), ενώ με επιδότηση μόλις που ξεπερνάει τα 40.000 ευρώ, για ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρικό SUV, με επιδόσεις, πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά και άνετους χώρους επιβατών και αποσκευών.