Σημαντικά οδικά έργα δρομολογούνται μέσα στο επόμενο διάστημα με στόχο να αποσυμφορήσουν τους βασικούς άξονες στην Αθήνα και να ανακουφίσουν την πρωτεύουσα από το κυκλοφοριακό πρόβλημα.
Τα νέα έργα αναμένεται να επιλύσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πρωτεύουσας που παρατηρείται τις ώρες ακμής προκαλώντας την ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών σε καθημερινή βάση.
Τα έργα τα οποία αναμένονται να κατασκευαστούν και να αλλάξουν την εικόνα της πόλης τα επόμενα χρόνια είναι:
Το έργο της γραμμής 4
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες του μετρό για τη νέα γραμμή 4 του Μετρό.
Οι δύο καινούργιοι μετροπόντικες θα διανοίξουν συνολικά 12,8 χλμ. σήραγγας, με 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή.
Η Γραμμή 4 θα έχει δύο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.
Η Γραμμή 4 “Άλσος Βεΐκου – Γουδή” του Μετρό έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του κέντρου της Αθήνας, με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών σε κομβικά σημεία του κέντρου (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός).
Αναμένεται, επίσης, να αποσυμφορηθούν υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί του Μετρό (κυρίως ο σταθμός του Συντάγματος) από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού.
Επίσης θα διευκολυνθεί η πρόσβαση των πολιτών σε πολλά σημαντικά κτίρια και εγκαταστάσεις, όπως τα δικαστήρια, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα κ.λπ.
Συνολικά εκτιμάται ότι με τη Γραμμή 4 του Μετρό θα μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με Ι.Χ. αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 ημερησίως.
Συνολικά η γραμμή 4 στο τμήμα Άλσος Βεΐκου-Γουδή έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, 9 ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα.
Εδώ και μερικές ημέρες έχει ξεκινήσει η διάνοιξη της σήραγγας από τον Μετροπόντικα “Αθηνά”, ο οποίος έχει αρχίσει το ταξίδι του από το φρέαρ “Κατεχάκη” προς τα ανατολικά προάστια και τελικό προορισμό τον Ευαγγελισμό.
Ο δεύτερος Μετροπόντικας με το όνομα “Νίκη” προγραμματίζεται να διανοίξει 7,2 χλμ. τερματίζοντας σε διάστημα 28 μηνών και αυτός στον σταθμό Ευαγγελισμός.
Σήραγγα Ηλιουπόλεως
Ένα από τα σημαντικότερα έργα που δρομολογούνται είναι και η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού προς το Ελληνικό. Θα περιλαμβάνει μάλιστα υπόγεια σήραγγα στην Ηλιούπολη και νέες γέφυρες επί της Λ. Βουλιαγμένης.
Στόχος του υπουργείου για τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης είναι να “απελευθερωθεί” από τα φανάρια και να μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομο που θα τροφοδοτεί οδικές αρτηρίες όπως η αστική σήραγγα, οι οποίες θα δρουν ως “συνδετικοί κρίκοι” μεταξύ των 3 δακτυλίων της πρωτεύουσας.
Σύμφωνα με τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς το έργο προβλέπει την κατασκευή μίας σήραγγας μήκους λίγο παραπάνω από 3 χλμ., με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους, που θα ξεκινά να βυθίζεται στο ύψος της Καισαριανής και θα καταλήγει σε σύνδεση με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο ύψος των συνόρων Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης, λίγο νοτιότερα από τον σταθμό Μετρό του Αγίου Δημητρίου.
Η διαδρομή θα απαιτεί λίγα λεπτά όταν σήμερα, σε ώρες αιχμής, απαιτούνται πάνω από 30 λεπτά. Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο που σε συνδυασμό με την ανάπλαση στο Ελληνικό θα αλλάξει τον χάρτη των μετακινήσεων του λεκανοπεδίου με το κόστος να υπολογίζεται περί τα 500 εκατ. ευρώ.
Επέκταση Κύμης
Το έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης (το τμήμα από την Αττική Οδό έως τον ανισόπεδο κόμβο της εθνικής οδού) αφορά τη μελέτη και κατασκευή οδικού άξονα διατομής κλειστού αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους περίπου 3,8 χλμ.
Το έργο είναι προϋπολογισμού 244,5 εκατ. ευρώ και έχει αναλάβει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-Άκτωρ-Intrakat.
Επίσης θα κατασκευαστεί σήραγγα 2,4 χλμ., με υπόγεια διάνοιξη για 1,25 χλμ. μέχρι την οδό Κανάρη στο κέντρο της Πεύκης και με εκσκαφή και επανεπίχωση (cut and cover) για ακόμα 1,15 χλμ. μέχρι την οδό Χαλκίδος στην Πεύκη. Το τελευταίο κομμάτι του αυτοκινητοδρόμου (1 χλμ.) είναι σε ανοιχτή οδοποιία και περιλαμβάνει έναν ανισόπεδο κόμβο στο υφιστάμενο βιομηχανικό πάρκο στην περιοχή της Λυκόβρυσης.
Στο project περιλαμβάνονται και η διευθέτηση του ρέματος Πύρνας για την αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής, η αποκατάσταση των τοπικών οδικών δικτύων σε μήκος 2 χλμ., συνδέσεις με τοπικά δίκτυα μέσω ισόπεδων κόμβων, αποχετευτικά έργα και έργα πρασίνου περίπου 30 στρεμμάτων.
Το έργο αναμένεται να αναβαθμίσει τη Βόρεια Αθήνα, θα αναμορφώσει ολόκληρη τη Βορειο-Ανατολική Αττική, θα αποσυμφορήσει την ήδη βεβαρημένη κυκλοφορία εντός του Λεκανοπεδίου, αλλά θα δώσει και μια λύση στο θέμα της κυκλοφορίας του κόμβου Μεταμόρφωσης.
Τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά
Ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά είναι ένα έργο ζωτικής σημασίας για τη Δυτική Αττική, αφού αναμένεται να αποσυμφορήσει την κίνηση των οχημάτων στη Λεωφόρο Σχιστού και τη Λεωφόρο Αθηνών, ενώ και η αναβάθμιση του ανισόπεδου κόμβου Σκαραμαγκά θα βελτιώσει πολύ την κυκλοφορία στην εθνική οδό που καθημερινά ταλαιπωρείται από χιλιάδες οχήματα.
Το έργο αυτό που είχε ξεκινήσει από το 2000 και που ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί είναι συνολικού προϋπολογισμού 55 εκατ. ευρώ.
Με την κατασκευή του τριπλού κόμβου θα υπάρχει νέα σύνδεση της Εθνικής Οδού με τη Λ. Σχιστού, θα ολοκληρωθεί η ημιδιανοιγμένη Περιφερειακή Αιγάλεω, που θα συνδέει τη Λ. Σχιστού με την Αττική Οδό, θα ολοκληρωθούν και θα λειτουργήσουν και ο διανοιγμένες σήραγγες-“φαντάσματα” στη στροφή στον Σκαραμαγκά και, τέλος, θα κατασκευαστεί κόμβος που θα συνδέει απευθείας τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με τη Λεωφόρο Αθηνών.
Πηγή: Capital