Η δράση στη Formula 1 επιστρέφει με τις χειμερινές δοκιμές του Μπαχρέιν και αυτός είναι ο σύντομος οδηγός του Motori.gr με τις βασικές πληροφορίες.
Όλες οι ομάδες της Formula 1 έχουν λανσάρει τα μονοθέσιά τους για τη σεζόν του 2024 και η προσοχή πλέον έχει μεταφερθεί στις χειμερινές δοκιμές! Την εφετινή σεζόν θα πραγματοποιηθούν στο Bahrain International Circuit. Μία εβδομάδα αργότερα, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 ξεκινά στην ίδια πίστα, στο Μπαχρέιν.
Χειμερινές δοκιμές Formula 1: Πότε;
Θα υπάρξουν τρεις ημέρες δοκιμών πριν από τη σεζόν του 2024, όλες στο Μπαχρέιν. Η πρώτη θα είναι την Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου, η δεύτερη την Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου και η πρόβα τζενεράλε την Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου.
Το ίδιο χρονοδιάγραμμα χρησιμοποιείται καθημερινά. Η πίστα γίνεται διαθέσιμη στις 10 π.μ. (τοπική ώρα). Λόγω της διαφοράς ώρας, στην Ελλάδα θα είναι εννέα το πρωί.
Αυτό το σέσιον θα διαρκέσει τέσσερις ώρες. Οι ομάδες και οι πιλότοι θα έχουν στη συνέχεια ένα διάλειμμα μίας ώρας για μεσημεριανό γεύμα. Η δοκιμή θα συνεχιστεί στις 3 μ.μ. (τοπική ώρα) δύο το μεσημέρι ώρα Ελλάδας και θα διαρκέσει και πάλι τέσσερις ώρες. Ο χρόνος δεν θα σταματά σε περίπτωση κόκκινης σημαίας.
Το ηλιοβασίλεμα στο Σακχίρ είναι λίγο μετά τις 17:30 τοπική ώρα. Αυτό σημαίνει ότι θα ανάψουν οι προβολείς και το τελευταίο μέρος των δοκιμών θα γίνει τη νύχτα. Ιδιαίτερα χρήσιμο για τις ομάδες, επειδή τα δύο πρώτα Grand Prix της σεζόν, συμπεριλαμβανομένου του Μπαχρέιν, είναι νυχτερινά.
Χειμερινές δοκιμές Formula 1: Τι καιρό θα έχει;
Όπως αναμενόταν, μιας και μιλάμε για… έρημο, η πρόγνωση του καιρού δείχνει ότι θα είναι ξηρός και ζεστός. Το AccuWeather αναφέρει ότι οι θερμοκρασίες θα είναι μεταξύ 22 και 24 βαθμών Κελσίου κατά τη διάρκεια της ημέρας, και θα πέσουν στους 15 τη νύχτα. Ο ιστότοπος αναφέρει ότι Πέμπτη και Παρασκευή θα έχει όλη μέρα ήλιο. Την Τετάρτη, προβλέπεται να είναι «ηλιόλουστος και δροσερός» ο καιρός, γεγονός που θα μπορούσε να κάνει τις δοκιμές ενδιαφέρουσες. Δεν υπάρχει η παραμικρή πιθανότητα βροχής.
Χειμερινές δοκιμές Formula 1: Θα βγει κάποιο ασφαλές συμπέρασμα;
Όχι! Κατηγορηματικά όχι. Και αυτό αποδεικνύεται και από προηγούμενες σεζόν. Μπορεί κανείς να δει τη συμπεριφορά ενός μονοθεσίου, το πάτημά του, το πως αντιδρά, πως στρίβει, την ισορροπία του κλπ, αλλά επ ουδενί δεν μπορεί να βγει ασφαλές συμπέρασμα για κάτι παραπάνω.
Τα φορτία καυσίμου και οι λειτουργίες του κινητήρα θα είναι σε μεγάλο βαθμό άγνωστα, επίσης. Το «sandbagging» είναι επίσης συχνό φαινόμενο από τις μεγάλες ομάδες. Να πηγαίνουν, δηλαδή, πιο αργά απ’ ότι μπορούν. Να μη θέλουν να δείξουν την πραγματική τους ταχύτητα. Όλα στην ώρα τους, λοιπόν, και κυρίως τα συμπεράσματα για τις αποδόσεις των μονοθεσίων.