Έχοντας στα χέρια μας την πιο εμπορική έκδοση του νέου Toyota C-HR, αυτή με τον κινητήρα των 1.8 λίτρων με τους 140 ίππους, εξερευνήσαμε κατά κάποιον τρόπο το Μαίναλο.
Το Toyota C-HR 2ης γενιάς το οδηγήσουμε χάρη στην ευγενική παραχώρηση της Car Option στην οποία ανήκει, συμπληρώνοντας έτσι τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του νέου δημοφιλούς Toyota.
Toyota: Πολύ προχώ η σχεδίαση του νέου C-HR
Η σχεδίασή του είναι δραματοποιημένη σε μεγάλο βαθμό και δεν χορταίνεις να το κοιτάς από διαφορετικές γωνίες.
Το περιεργαστήκαμε πολλή ώρα, χωρίς να σταματήσουμε να ανακαλύπτουμε λεπτομέρειες και γοητευτικές πινελιές. Κάθε γωνία του οχήματος κρύβει και μια έκπληξη.
Στο εσωτερικό το ταμπλό αποτελείται από έναν λεπτό οριζόντιο πίνακα οργάνων που ενσωματώνει τα πάνελ των θυρών και την κεντρική κονσόλα, ώστε να δημιουργεί έναν φιλόξενο χώρο.
Η σχεδίαση εξυπηρετεί και πρακτικούς σκοπούς, καθώς προβλέπει εργονομικούς αποθηκευτικούς χώρους και βάσεις φόρτισης κινητών. Ο σχεδιασμός αφήνει περιθώρια για την ενσωμάτωση ενός πρόσθετου αποθηκευτικού χώρου πάνω από το ντουλαπάκι, ενώ η κεντρική κονσόλα χωράει πλέον δύο κινητά τηλέφωνα.
Σε σύγκριση με το προηγούμενο Toyota C-HR, η νέα γενιά προσφέρει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, 388 λίτρα, με έμφαση στο χωροταξικό κομμάτι. Ο νέος, πλήρως ψηφιακός, πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών παρέχει ευανάγνωστες πληροφορίες που προσαρμόζονται στις προτιμήσεις του οδηγού.
Το λευκό με τη μαύρη οροφή C-HR έφερε τον υβριδικό κινητήρα 1.8 λίτρων απόδοσης 140 ίππων. Το σύστημα συνδυάζεται με νέα μπαταρία Li-Ion υψηλής ισχύος, τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα, πιο συμπαγή και 1,5 κιλό ελαφρύτερη με 14% περισσότερη ισχύ.
Στην πράξη ο οδηγός εντός πόλης κινείται ως επί το πλείστον με τον θερμικό κινητήρα σε αδράνεια, με το ηλεκτρικό σύστημα να δίνει ώθηση στο αυτοκίνητο. Ο θερμικός κινητήρας ενεργοποιείται μόνο σε περίπτωση πλήρους επιτάχυνσης, ανωφέρειας ή στο ξεκίνημα το πρωί.
Το νέο Toyota C-HR διαθέτει ένα νέας σχεδίασης σύστημα ανάρτησης που είναι πιο άκαμπτο και ελαφρύ. Τα τροποποιημένα γόνατα MacPherson εμπρός φέρουν αλλαγές στο σχήμα του προσφέροντας μεγαλύτερη ακαμψία και αντοχή, ενώ η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων περιλαμβάνει εξαρτήματα υψηλότερης αντοχής της πλατφόρμας TNGA.
Η προηγμένη αεροδυναμική εξασφαλίζει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,318. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της μειωμένης μετωπικής επιφάνειας και της βελτίωσης του σχήματος του αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένου του κάτω μέρους του, για καλύτερη ροή αέρα.
Μελετήθηκε η κάθε λεπτομέρεια, όπως η αφαίρεση του πίσω υαλοκαθαριστήρα που συμβάλλει στη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης και τη μείωση θορύβου. Στην πράξη ο οδηγός το αντιλαμβάνεται αυτό καθώς, σε συνδυασμό με την ηχομόνωση, τα επίπεδα θορύβου στην καμπίνα επιβατών είναι πολύ χαμηλά.
Toyota: Οι εξωτερικές διαστάσεις του νέου C-HR
Σε ό,τι αφορά τις εξωτερικές διαστάσεις, οι αριθμοί «λένε» τα εξής: μήκος/πλάτος/ύψος, 4.362/1.832/1.558 χλστ., μεταξόνιο 2.640 χλστ., 154 χλστ. απόσταση από το έδαφος, με χώρο αποσκευών 388 λίτρα έως 1.164 σε διθέσια διαμόρφωση.
Οδηγώντας το C-HR εντός αστικού ιστού σε εντυπωσιάζει η ευκολία οδήγησης. Χωρίς αλλαγές ταχυτήτων, καθώς το κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης, τύπου CVT, αναλαμβάνει όλη τη δουλειά, χωρίς θορύβους και κραδασμούς και με υψηλά επίπεδα άνεσης από την ανάρτηση. Βγαίνοντας σε επαρχιακό δρόμο, το πρώτο που ξεχωρίζει είναι η ισορροπία κρατήματος.
Το C-HR έχοντας μεταξόνιο 2.64 μ. είναι καλοζυγισμένο και αυτό γίνεται αμέσως αισθητό από τον οδηγό. Σου επιτρέπει να πατήσεις με σιγουριά στην είσοδο της στροφής και η κατευθυντικότητα του τιμονιού να διαγράψεις με ακρίβεια την τροχιά σου.
Ο οδηγός απολαμβάνει μια αίσθηση υπεροχής στον δρόμο. Την ίδια στιγμή η απόδοση του κινητήριου συνόλου επιτρέπει να κινηθείς σβέλτα, να πραγματοποιήσεις ένα ασφαλές προσπέρασμα ακόμη και σε ανηφορικό κομμάτι με τέσσερις επιβάτες.
Αξίζει να τονιστεί ότι ακόμη και στη φάση τέρμα γκάζι ο θόρυβος από τη μετάδοση είναι πλέον ανεπαίσθητος. Το κυριότερο, όμως, είναι ότι όλα αυτά γίνονται με κατανάλωση που δεν ξεπερνά τα 5 λίτρα/100χλμ.
Στον αυτοκινητόδρομο, τώρα, το C-HR χάρη και στο προηγμένο σύστημα διατήρησης ταχύτητας (Αdaptive Cruise Control) είναι πολύ ξεκούραστο και οικονομικό.
Κινηθήκαμε σύννομα, με την κατανάλωση να πέφτει στα 4 λίτρα/100 χλμ., τα επίπεδα θορύβου και αεροδυναμικών στροβιλισμών να είναι εντυπωσιακά χαμηλά και η ποιότητα κύλισης να κλέβει την παράσταση.
Να αναφέρουμε οτι για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 10,2 δευτ. , η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 175 χλμ./ώρα, ενω οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται στα 105 γρ./χλμ.
Συνολικά πρόκειται για ένα ομοιογενές σύνολο με έμφαση στις απροβλημάτιστες οικογενειακές μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης, με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Τιμές από 29.300 ευρώ.
.