Ο Κάρλος Ταβάρες, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Stellantis που κάτω από την ομπρέλα βρίσκονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες Abarth, Alfa Romeo, Lancia, Jeep, Fiat, Maserati, Chrysler, DS Automobile, Peugeot, Opel, Citroen και Ram, τόνισε πρόσφατα από τη Νέα Υόρκη ότι ο όμιλος δεν επιδιώκει την απόκτηση άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Αντίθετα, τόνισε την κεντρική θέση των στρατηγικών συνεργασιών, τον κρίσιμο ρόλο της Κίνας, ενώ έριξε τη βόμβα τονίζοντας ότι μόνο πέντε μεγάλοι όμιλοι θα μπορούν να επιβιώσουν τα επόμενα χρόνια.
Κάρλος Ταβάρες: Δεν υπάρχει συγχώνευση μεταξύ Stellantis και Renault
Ο Κάρλος Ταβάρες ανέλυσε σε βάθος το παγκόσμιο τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας, υπογραμμίζοντας πώς η ενοποίηση του κλάδου είναι ένα αναπόφευκτο βήμα για την αντιμετώπιση της μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση και της μείωσης του κόστους σχολιάζοντας ακόμα μια φορά ότι τελικά μόνο πέντε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούν να επιβιώσουν, δεδομένων των αυξανόμενων ανταγωνιστικών και οικονομικών πιέσεων.
Πρόσφατα είχαν διαδοθεί φήμες για πιθανή συγχώνευση μεταξύ Stellantis και Renault, τις οποίες διέψευσε αμέσως πρώτα ο πρόεδρος Τζων Έλκαν και μετά ο ίδιος ο Ταβάρες.
Μάλιστα ο Πορτογάλος διευθύνων σύμβουλος επανέλαβε ότι δεν υπάρχουν επί του παρόντος συζητήσεις σε αυτό το μέτωπο.
Η προσοχή του ομίλου εστιάζεται σταθερά στην επίτευξη των στόχων που ορίζονται στο βιομηχανικό σχέδιο Dare Forward 2030, αποκλείοντας έτσι την πιθανότητα να αποσπαστεί η προσοχή του με άλλα έργα.
Οι εικασίες για πιθανή επέκταση της παραγωγής στο εργοστάσιο Mirafiori για να συμπεριλάβουν οχήματα από την κινεζική μάρκα Leapmotor, στην οποία η Stellantis κατέχει περίπου το 20%, έχει προκαλέσει μεγάλο ενδιαφέρον.
Αυτή η κίνηση θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει μια στρατηγική για την αναζωογόνηση του ιταλικού εργοστασίου, που επί του παρόντος αντιμετωπίζει δυσκολίες με χιλιάδες υπαλλήλους σε άδεια μέχρι το τέλος Μαρτίου 2024.
Ωστόσο, ο Ταβάρες επέλεξε να μην σχολιάσει συγκεκριμένα αυτές τις φήμες, ενώ συζητούσε την ευκαιρία για την Stellantis να παράγει ηλεκτρικά οχήματα χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της Leapmotor στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και άλλες αγορές που απαιτούν μοντέλα σε ανταγωνιστικές τιμές, συμπεριλαμβανομένης κάθε χώρας που φιλοξενεί εργοστάσιο της Stellantis.
Ο Ταβάρες έχει εκφράσει στο παρελθόν ανησυχία για την είσοδο κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη, επισημαίνοντας ότι οι κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων απολαμβάνουν πλεονέκτημα κόστους παραγωγής της τάξης του 30% έναντι των δυτικών εταιρειών.
Παρόλα αυτά, κατέστησε σαφές ότι η πιο αποτελεσματική προσέγγιση δεν είναι η επιβολή δασμών, αλλά η αντιμετώπιση του ανταγωνισμού σε παγκόσμια κλίμακα, τονίζοντας τη σημασία για την Stellantis να διατηρεί την ικανότητα να ανταγωνίζεται αποτελεσματικά σε παγκόσμιο επίπεδο τα άλλα brands
Σύμφωνα με φήμες, 150.000 ηλεκτρικά οχήματα από την κινεζική Leapmotor θα παράγονται από το 2026 στο εργοστάσιο του Piedmontese στην Ιταλία.
Η συμφωνία είναι αποτέλεσμα της εξαγοράς από τη Stellantis του 21% του μετοχικού κεφαλαίου.
Θα μπορούσαμε άραγε να ορίσουμε τη συνεργασία Stellantis και Leapmotor ως σημάδι αλλαγής της εποχής που διανύουμε.
Αν στην πραγματικότητα ήταν κάποτε δυτικές εταιρείες που ανέθεταν την παραγωγή στην Κίνα, η Stellantis φαίνεται ότι οδηγείται σε αντίθετη διαδικασία.
Δηλαδή τα ηλεκτρικά μοντέλα της κινεζικής Leapmotor θα κυκλοφορήσουν από τις γραμμές παραγωγής Mirafiori τα επόμενα χρόνια.
Η συμφωνία φαίνεται να προβλέπει την παραγωγή στην Ιταλία 150.000 κινεζικών οχημάτων, που προορίζονται κυρίως για πώληση στη Ευρώπη.
Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα, η φήμη κάνει λόγο για ένα γενικό 2026 ή 2027.
Κάρλος Ταβάρες: Όλα τα εργοστάσια της Stellantis χρειάζονται
Από την άλλη μεριά ο Κάρλος Ταβάρες καθησυχάζει τονίζοντας ότι χρειάζονται στην παραγωγή όλα τα ιταλικά εργοστάσια χωρίς να εγκυμονεί κινδύνους η συνεργασία αυτή.
Να θυμίσουμε ότι ο όμιλος Stellantis και η κινέζικη Leapmotor συνδέθηκαν στενά τους τελευταίους μήνες του περασμένου έτους, όταν ο ιταλο-γαλλικός όμιλος επένδυσε 1,5 δισ. ευρώ για να αγοράσει το 21% του κινεζικού ομίλου.
Μεταξύ των λόγων για την επένδυση είναι το ενδιαφέρον για την πολλά υποσχόμενη τεχνολογία επέκτασης αυτονομίας – τη χρήση βενζινοκινητήρα για την επαναφόρτιση της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου – που αναπτύχθηκε από τη Leapmotor.
Μετά την εξαγορά, η Stellantis και η Leapmotor δημιούργησαν μια κοινοπραξία με έδρα την Ολλανδία.
Η αύξηση της παραγωγής με οχήματα Leapmotor θα βοηθούσε τη Stellantis να φτάσει το ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα που παράγονται στην Ιταλία, το οποίο αποτελεί το πιο σημαντικό σημείο του σχεδίου που συμφωνήθηκε με την ιταλική κυβέρνηση, καθώς ο στόχος είναι η παραγωγή ενός ή δύο ξένων εμπορικών σημάτων εντός Ιταλίας.
Είναι πολύ πιθανό το Leapmotor T03, ένα οικονομικό αυτοκίνητο πόλης, να παράγεται στο Mirafiori
Όσον αφορά το μοντέλο που θα παραχθεί στο Mirafiori, αρκετές πηγές κάνουν λόγο για το Leapmotor T03, ένα οικονομικό αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης που ήδη πωλείται σε Γαλλία και Ισραήλ.
Το Leapmotor T03 φέρει κινητήρα 80 kW, μπαταρία 41,3 kWh και αυτονομία γύρω στα 280 χλμ. με ψηφιακό εσωτερικό καθώς ο πίνακας οργάνων είναι 8 ιντσών και η κεντρική οθόνη 10,1 ιντσών.
Η γκάμα Leapmotor εκτός από το μικρό Τ03 έχει τη ναυαρχίδα C01 και δύο πολύ ενδιαφέροντα SUV/Crossover όπως τα C10 και C11.
Ωστόσο, είναι κοινή άποψη ότι η πιθανή συμφωνία για το Mirafiori αφορά το μικρό T03, αυτό ταυτόχρονα δίνει απάντηση που θα κατασκευάζεται το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Panda.
Η απάντηση είναι στη Σερβία που οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα είναι κοινή παραγωγή με το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Citroen e-C3 το οποίο αναμένεται τους επόμενους μήνες.
Ανακατεύεται πολύ η τράπουλα και όσο την ανακατεύεις τα χαρτιά φθείρονται…