H Citroen, όπως και σχεδόν όλες οι ευρωπαϊκές εταιρείες, δε συμμετείχαν στην ‘Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, ωστόσο ένα μοντέλο της έκλεψε την παράσταση.
Όχι δεν ήταν κάποιο καινούριο, SUV ή ηλεκτρικό, αλλά μία Γαλλίδα που είδε μάλιστα για πρώτα φορά τα φώτα της δημοσιότητας, το 1970 στην ίδια έκθεση, σε άλλες όμως εποχές.
Citroen SM: H Αυτού Μεγαλειότης
Πρόκειται για τη Citroen SM Maserati όπως ήταν ευρέως γνωστή, ένα μεγάλων διαστάσεων coupe μοντέλο (4.89 μέτρα μήκος – 2.9 μέτρα μεταξόνιο), με ιδιαίτερη σχεδίαση και αεροδυναμική.
Μάλιστα για τα αρχικά SM δεν έχει ξεκαθαριστεί επακριβώς τι σημαίνουν, αν πρόκειται για την «Sa Μajeste» – αυτού μεγαλειότης στα γαλλικά ή απλώς για Sports Maserati, λόγω του ιταλικού κινητήρα.
Λίγη σημασία όμως έχει η ονομασία, μπροστά σε ένα από τα πιο άνετα αυτοκίνητα της εποχής, που χάρη και στην αεροδυναμική του, είχε σχεδιαστεί ώστε να ταξιδεύει απρόσκοπτα και για πολλές ώρες συνεχόμενα με ταχύτητες της τάξης των 200 χλμ./ώρα!
Αυτό δε θα ήταν εφικτό χωρίς την ύπαρξη ενός πολύ ισχυρού κινητήρα, καθώς η αρχική έκδοση εξοπλιζόταν με ένα ιταλικό V6 μοτέρ 2.7 λίτρων, με απόδοση «μόλις» 175 ίππων, που χάριζε όμως τελική ταχύτητα 220 χλμ/ώρα, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να καλύπτονται σε 8.5 δευτ.
Τιμές άκρως εντυπωσιακές, ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα, πόσο μάλλον για τη δεκαετία του 1970. Φυσικά η ανάρτηση ήταν υδροπνευματική, προερχόμενη από την θρυλική DS με την άνεση να βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα. Αυτός ήταν άλλωστε και ο στόχος της Citroen, ένα Grand Tourer που θα μπορεί να κάνει άνετα το γύρο της Ευρώπης, χωρίς να κουράσει οδηγό και επιβάτες.
Η παραγωγή της SΜ κράτησε πέντε χρόνια, (1970 – 1975) ενώ στο μεσοδιάστημα εξοπλίστηκε και με V6 κινητήρα 3.0 λίτρων, προερχόμενος και αυτός από τη Maserati