Η Abarth μας πηγαίνει στη 10ετία του 1960, όταν ο Carlo Abarth κατασκεύαζε τους «φονιάδες» των γιγάντων. Δηλαδή μικρά αγωνιστικά αυτοκίνητα βασισμένα τότε στα Fiat 500, 600, 850,τα οποία διέλυαν τον συναγωνισμό.
Ο Μάγος
Κατασκεύαζε όμως και διάφορα πρωτότυπα που όπου εμφανιζόντουσαν έκλεβαν την παράσταση και οι μεν οδηγοί απολάμβαναν τη σαμπάνια υψώνοντας τα γυαλιστερά κύπελλα, οι δε ηττημένοι έφευγαν με σκυφτό το κεφάλι μονολογώντας για μια ακόμα φορά τι «έφτιαξε» πάλι ο «μάγος» Carlo. Μάγο τον αποκαλούσαν τον Αυστριακό Carlo Abarth για τα «δημιουργήματά» του.
Eνα από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που τάραξε τα νερά στη 10ετία του 1960 φέροντας το σκορπιό, το σήμα κάθε Abarth, ήταν το 1000 SP, με το SP να είναι τα αρχικά των λέξεων sport prototipi.
Το αυτοκίνητο χαμηλό και πολύ ελαφρύ σχεδιάστηκε από τον αρχιμηχανικό Mario Colucci, που ο Carlo Abarth τον «έκλεψε» από την Alfa Romeo…
Το 1000 SP έφερε κινητήρα από το Fiat 600, κερδίζοντας τα 500 χλμ. στην πίστα του Νίρμπουργκρινγ το 1966 και τα 1.000 χλμ. στην πίστα της Μόντσα τo 1968.
55 χρόνια μετά την παρουσίαση του 1000 SP, η Abarth λανσάρει ένα πρωτότυπο μοντέλο εμπνευσμένο από το 1000 SP.
Το νέο σπορ αυτοκίνητο όχι μόνο διατηρεί το όνομα του προγόνου του, αλλά επίσης κληρονομεί το σχήμα και το πνεύμα ενός χαμηλού βάρους αυτοκίνητο υψηλής απόδοσης με έναν μικρό αλλά ισχυρό κινητήρα. Το «σώμα» του νέου 1000 SP που ακολουθεί το σχεδιαστικό στυλ του αρχικού μοντέλο, φέρει κυματοειδείς γραμμές, εισαγωγές αέρα στο μπροστινό τμήμα και μικρούς στρόγγυλους προβολείς. Στρογγυλά και τα πίσω φώτα που θυμίζουν το Fiat 850.
Δεν ξέρει τι θέλει ο Elon Musk. Ξαφνικά λέει όχι στο Bitcoin
Στην καμπίνα επιβατών –δύο θέσεις- υπάρχει το roll-bar, όπως ακριβώς στο μοντέλο της δεκαετίας του 1960, και στο κόκκινο χρώμα υπάρχει η πλαϊνή επιγραφή σε άσπρα γράμματα “Fiat Abarth 1000” να συμπληρώνει κατά κάποιον τρόπο το φόρο τιμής στο Sport Prototipo.
Το δάπεδο προέρχεται από την Alfa Romeo 4C και ο κινητήρας, τοποθετημένος στο πίσω μέρος είναι 1.742 κ.εκ. turbo 240 ίππων.
Οι αναρτήσεις για μπροστά αποτελούνται από τριγωνικά ψαλίδια και για πίσω γόνατα MacPherson.
Σας αρέσει λοιπόν το νέο 1000 SP;
Όμως το αυτοκίνητο δεν πωλείται και οι φίλοι μας οι συλλέκτες θα στεναχωρηθούν καθώς δεν μπορούν να το αποκτήσουν.
Είναι one-off tο οποίο οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να το θαυμάσουν σε διάφορες εκδηλώσεις ιστορικών αυτοκινήτων ανά την Ευρώπη.