Η μπαταρία αποτελεί βασικό στοιχείο του αυτοκινήτου, αλλά παράλληλα και την κυριότερη αιτία για την ακινητοποίησή του.
Σύμφωνα με έρευνες της ADAC, η συνηθέστερη αιτία βλάβης, που ακινητοποιεί τα αυτοκίνητα είναι η μπαταρία, σε ποσοστό που φτάνει το 43%, και αυτό περιλαμβάνει εκτός από τα συμβατικά, και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τι μπορεί να κάνει ο οδηγός σε περίπτωση που ο κινητήρας δεν εκκινεί, επειδή έχει αδειάσει η μπαταρία;
Το πιο απλό είναι να καλέσει την οδική βοήθεια, ωστόσο επειδή στις βλάβες υπερισχύει ο νόμος του Μέρφι, (θα συμβούν τη χειρότερη στιγμή) η αναμονή για την οδική βοήθεια ίσως να μην είναι η καλύτερη επιλογή αν για παράδειγμα υπάρχει ένα σημαντικό ραντεβού, ή το αυτοκίνητο έχει ακινητοποιηθεί εκτός αστικού ιστού ή οι καιρικές συνθήκες είναι δυσμενείς.
Όταν όμως υπάρχει ανάγκη άμεσης μετακίνησης, πώς μπορεί να τεθεί σε λειτουργία το κινητήρας;
Ο ένας τρόπος είναι να υπάρχουν καλώδια σύνδεσης μπαταριών, τα γνωστά «κροκοδειλάκια» που συνδέουν τις μπαταρίες δύο αυτοκινήτων και παρέχει ρεύμα η μία μπαταρία στην άλλη και στη συνέχεια εκκινεί το αυτοκίνητο του οποίου έχει αδειάσει η μπαταρία.
Αυτός είναι ο πιο κλασικός τρόπος για να τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας, αλλά υπάρχουν δύο βασικές προϋποθέσεις, μία η ύπαρξη δεύτερου αυτοκινήτου και η δεύτερη να υπάρχει διαθέσιμος χώρος ώστε τα δύο αυτοκίνητα να έρθουν πολύ κοντά, (αντικρυστά ή το ένα πίσω από το άλλο, ανάλογα τη θέση της μπαταρίας) καθώς τα καλώδια έχουν περιορισμένο μήκος.
Ο δεύτερος τρόπος είναι η προμήθεια ενός φορητού εκκινητή μπαταρίας ή «booster» που είναι μικρός σε διαστάσεις, αποθηκεύεται εύκολα στο χώρο αποσκευών και μπορεί να δώσει ενέργεια στην μπαταρία και κατ’ επέκταση να θέσει σε λειτουργία τον κινητήρα, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
Στην αγορά υπάρχει πλήθος επιλογών, με το κόστος τους να ξεκινάει από τα 50 ευρώ, που είναι πιθανό να σας βγάλουν από μία δύσκολη θέση. Επιπροσθέτως, οι εκκινητές έχουν συνήθως ενσωματωμένο και ισχυρό φακό, ενώ λειτουργούν και σαν power banks για φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών.
Άλλωστε και η οδική βοήθεια τον ίδιο εξοπλισμό θα χρησιμοποιήσει για να θέσει σε λειτουργία τον κινητήρα, ειδικά αν φτάσει στο σημείο της βλάβης με δίκυκλο, για τη μείωση του χρόνου απόκρισης. «Booster» φυσικά χρησιμοποιούν και τα συνεργεία αυτοκινήτων και οι οργανωμένοι χώροι στάθμευσης, αλλά επαγγελματικού τύπου.
Σε περίπτωση που προμηθευτούμε το booster, καλό είναι να το φορτίζουμε συχνά σε οικιακή πρίζα και ειδικά πριν από ταξίδια, ώστε να παρέχει πάντοτε τη μέγιστη δυνατή ενέργεια. Άλλωστε και αυτό μπαταρία διαθέτει στο εσωτερικό του.