Ρητορική προφανώς η παραπάνω ερώτηση, καθώς όπως έχουμε επισημάνει πάρα πολλές φορές η υπερβολική ταχύτητα αποτελεί ένα από τα κυριότερα αίτια των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.
Ωστόσο αρκετοί οδηγοί αυτή την περίοδο που οι δρόμοι είναι σχεδόν άδειοι, λόγω της επιβολής του δεύτερου lockdown στη χώρα μας, εκμεταλλεύονται την κατάσταση, πατώντας παραπάνω το γκάζι. Ξεχνάνε όμως ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς λειτουργούν κανονικά και μπορεί μπροστά από το σταματημένο λεωφορείο να εμφανιστεί ξαφνικά πεζός, από το στενό να πεταχτεί με τη μοτοσυκλέτα του διανομέα ταχυφαγείου και το προπορευόμενο ταξί να επιβραδύνει απότομα για να επιβιβάσει πελάτη.
Ειδικά μετά τις 21:00 το βράδυ που ξεκινάει η γενική απαγόρευση κυκλοφορίας η ερήμωση των δρόμων δίνει σε ορισμένους οδηγούς (οι οποίοι πρέπει κανονικά να έχουν σοβαρό λόγο για να βρίσκονται έξω) τη λανθασμένη εντύπωση ότι κυκλοφορούν σε ιδιωτική πίστα και προσπαθούν να καταρρίψουν τα ατομικά τους ρεκόρ ταχύτητας.
Πιθανότατα να θεωρούν ότι τα πολλά μπλόκα της Τροχαίας, που στήνονται καθημερινά στους δρόμους της Αθήνας, είναι αποκλειστικά για τους παραβάτες των περιοριστικών μέτρων διάδοσης του Covid-19 και ότι έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα οι παραβιάσεις των ορίων ταχύτητας.
Αν υπάρχει ένα θετικό από το lockdown είναι ότι πλέον δεν υποφέρουμε καθημερινά από το μποτιλιάρισμα και τις ουρές χιλιόμετρων σε κεντρικές οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας, ενώ δε χρειάζεται να ξεκινάμε μια ώρα νωρίτερα για να φτάσουμε στον προορισμό μας. Ας μη μετατρέψουμε αυτό το πλεονέκτημα σε μειονέκτημα βάζοντας «φωτιά» στην άσφαλτο.
Να το πούμε με απλά λόγια και ίσως λίγο ωμά. Προσπαθούμε με σκληρά για την κοινωνία και την οικονομία μέτρα να αποσυμφορήσουμε τα νοσοκομεία της χώρας από την έξαρση των κρουσμάτων Covid-19, ας μην τα επιβαρύνουμε με τραυματίες από τροχαία ατυχήματα…