To Fiat 131 Abarth είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, στη 10ετία του 1980, και το τελευταίο μοντέλο με το οποίο ο Ιταλικός κολοσσός κατέκτησε παγκόσμιο τίτλο.
Η καριέρα του 131 Abarth με 2λιτρο ατμοσφαιρικό μοτέρ, 5άρι κιβώτιο ZF, κίνηση στους πίσω τροχούς, ξεκίνησε το 1981 και είχε παρουσία 5 χρόνια στις Ειδικές Διαδρομές του κόσμου.
Διαβάστε ακόμα
Κορυφαία ονόματα του παγκόσμιου motorsport κατέκτησαν νίκες και πρωταθλήματα στο τιμόνι του 131 Abarth με τον οίκο Bertone να υπογράφει την αγωνιστική του εκδοχή.
Τα κύπελλα από νίκες στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι κοσμούν τις αίθουσες με τα τρόπαια από το 131 Abarth.
Σε ειδική θέση αυτό του Walter Rohrl που μαζί με τον Geistdorfer κατέκτησαν τον τίτλο το 1980, ο τελευταίος για τη Fiat στο WRC.
Tις περισσότερες νίκες με το 131 Abarth τις έχει ο Markku Alen 7 τον αριθμό και ο Rohrl 5.
Τη λίστα με τους κορυφαίους πίσω από το τιμόνι του 131 Abarth τη συμπληρώνουν οι Bernard Darniche, Jaen Claude Andruet, Timo Salonen, Michel Mouton, Sandro Munari, Attilio Bettega καθώς και μια σειρά πολύ γρήγορων Ιταλών όπως Fulvio Bacchelli, Maurizio Verini, Tonino Tognana, “Lucky”, Dario Cerrarto, Tony Carello, Andrea Zanissi, Andi Vudafieri, Franco Cunico και στη χώρα μας οι Παύλος Μοσχούτης, «Ιαβέρης» και με σποραδικές εμφανίζεις ο “Gear”.
40 χρόνια λοιπόν από την τελευταία νίκη του 131 Abarth με τους Alen-Kiwimaki (ράλι Πορτογαλίας) η εταιρία κάνει μια ακόμα ένεση ζωής στο 500 Abarth, και το «ρίχνει» στην αγορά ως Abarth 695 Τributo 131 Rally σε 695 μόνο μονάδες με κινητήρα 1.4 turbo 180 ίππων με τελική 225 χλμ./ώρα, 0-100 σε 6.7 δευτ. αμορτισέρ Koni, φρένα Brembo, ζάντες 17 ιντσών και 4 εξατμίσεις, έντονα αεροδυναμικά βοηθήματα όπως η τεράστια αεροτομή.
Μπορεί να είναι συλλεκτική αυτή η έκδοση, αλλά και τα 32.325 ευρώ στην Ιταλία δε τα λες και λίγα…