Τα plug-in υβριδικά (PHEV) αποτελούν μία ενδιάμεση κατάσταση – λύση, καθώς συνδυάζουν τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης με εκείνα των υγρών καυσίμων, όμως λειτουργούν ως γέφυρα ανάμεσα στο σήμερα και το μέλλον όπου τα αυτοκίνητα θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες φυσικά το ξέρουν και αυτός ακριβώς είναι ο τρόπος που αντιμετωπίζουν τα μοντέλα του είδους. Ως μία εναλλακτική η οποία θα χρησιμοποιηθεί για περιορισμένο χρονικό διάστημα, μέχρι να βελτιωθούν τα ηλεκτρικά και να εξοικειωθεί περισσότερο το ευρύ κοινό μαζί τους.
Ωστόσο, η Skoda από εδώ και πέρα αλλάζει προσέγγιση. Πλέον οι Τσέχοι αποφάσισαν ότι ήρθε η στιγμή να αφήσουν πίσω τους τα plug-in υβριδικά ώστε να προχωρήσουν στο επόμενο βήμα, δηλαδή τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Πλέον “η πρίζα” πουλάει περισσότερο από το diesel
Η πρώτη σχετική ένδειξη είχε έρθει όταν παρουσιάστηκε το ανανεωμένο Kodiaq. Ενώ οι Octavia και Superb προσφέρονται και με PHEV κινητήρα, στο SUV δεν υπήρξε ποτέ ανάλογη επιλογή.
Πλέον ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Thomas Schäfer, ανέφερε επίσημα την παραπάνω απόφαση της εταιρείας. Αυτό που είπε ο Γερμανός είναι ότι η εταιρεία την οποία διευθύνει θέλει να αφοσιώσει τους πόρους της στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, γι’ αυτό και δεν πρόκειται να επενδύσει περισσότερα χρήματα στα PHEV σύνολα.
Βέβαια, ο Schäfer αναγνωρίζει ότι τα PHEV μοντέλα παίζουν σημαντικό ρόλο ειδικά στους στόλους αυτοκινήτων που διατηρούν αρκετές εταιρείες. Αυτός είναι ο λόγος που οι Octavia PHEV και Superb PHEV θα συνεχίσουν να προσφέρονται. Ακριβώς για να καλυφθούν και αυτές οι ανάγκες.
Προς το παρόν η Skoda διαθέτει μόνο το Enyaq όσον αφορά τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, το οποίο αποτελεί τη δική της εκδοχή πάνω στη βάση του Volkswagen ID.4. Εν τούτοις, οι Τσέχοι αποφάσισαν να μη δημιουργήσουν κάποιο μοντέλο που να βασίζεται στο ID.3. Το μοναδικό στοιχείο που υπάρχει προς το παρόν είναι ότι η εταιρεία κατοχύρωσε το όνομα Elroq για ένα νέο μοντέλο, το οποίο σημαίνει ότι και το επόμενο ηλεκτρικό θα είναι πιθανότατα SUV. Ωστόσο, έχει γίνει γνωστό ότι το Enyaq θα παραμείνει η ναυαρχίδα, οπότε όποιο μοντέλο έρθει θα τοποθετηθεί κάτω από αυτό.