Μία σειρά από μέτρα ετοιμάζεται να πάρει η πολιτεία με την αυστηροποίηση του ΚΟΚ προκειμένου να μειωθούν τα τροχαία δυστυχήματα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ τoυ ΣΚΑΙ, αρχικά θα τοποθετηθούν κάμερες σε καίρια σημεία, δηλαδή εκεί που έχουν γίνει σοβαρά τροχαία ατυχήματα η δυστυχήματα.
Οι κάμερες θα βγάζουν φωτογραφία, θα στέλνουν αυτά τα αρχεία στις Αστυνομικές Αρχές, θα βεβαιώνεται το πρόστιμο, έπειτα θα ανεβαίνει το πρόστιμο πρώτα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και έπειτα θα φτάνει σε εμάς με ένα απλό SMS.
Point System
Στο κινητό μας τηλέφωνο θα έχουμε και το ηλεκτρονικό ποινολόγιο, το λεγόμενο point system.
Για παράδειγμα, είμαι οδηγός, κάνω μία παράβαση, εκεί θα φορτώνομαι με κάποιους πόντους, στους 15 θα μου έρχεται υπενθύμιση από τον GOV, στους 25 θα μου αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης και θα πρέπει να περάσω ξανά εξετάσεις.
Όρια ταχύτητας
Σχετικά με τα όρια ταχύτητας, εξετάζεται να πέσουν από τα 50 km/h στα 30 km/h εντός πόλεως.
Τέλος, στους δρόμους της Αθήνας θα πετούν drones τα οποία θα έχουν ζωντανή εικόνα στον θάλαμο επιχειρήσεων της ΕΛΑΣ, θα γίνεται έλεγχος της κυκλοφορίας και όπου χρειάζεται θα επεμβαίνει η τροχαία.
Οι αλλαγές στον ΚΟΚ
Μεταξύ των τροποποιήσεων που αναμένεται να εφαρμοστούν στον νέο ΚΟΚ είναι:
- Σε μηδενικό χρόνο με sms τα πρόστιμα στους παραβάτες,
- Στις 25 μονάδες αφαιρείται το δίπλωμα,
- Μειώνεται στα 30χλμ από 50χλμ το όριο ταχύτητας μέσα στις πόλεις,
- Με drones και κάμερες 24ωρη επιτήρηση της κυκλοφορίας,
- Ψηφιοποιούνται τα θεωρητικά μαθήματα.
«Το 87% των ατυχημάτων γίνεται σε μία ακτίνα 20χλμ γύρω από το σπίτι»
Από την πλευρά του, πάντως, ο σύμβουλος οδικής ασφάλειας, Κωνσταντίνος Ιαβέρης, μιλώντας στην εκπομπή «Ακόμα δεν είδες τίποτα!» σχολίασε ότι και με τα 30χλμ κάποιος μπορεί οριακά να σταματήσει στην περίπτωση που συμβεί κάτι.
Μάλιστα επεσήμανε ότι το 87% των ατυχημάτων γίνεται σε μία ακτίνα 20χλμ γύρω από το σπίτι που διαμένει ο εκάστοτε οδηγός κι αυτό γιατί είναι η γειτονιά που γνωρίζει και νιώθει άνετα και συνεπώς πολλοί οδηγούν αυτοματοποιημένα. Ειδικά για τις αλλαγές που θα φέρει ο νέος ΚΟΚ σχολίασε ο σύμβουλος οδικής ασφάλειας ότι είναι στην σωστή κατεύθυνση.
«Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει να αναθεωρηθεί συνολικά από το 2008»
«Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει ως ύψιστη προτεραιότητα τα θέματα οδικής ασφάλειας, πράγματι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει να αναθεωρηθεί συνολικά από το 2008.
Μέσα στο 2024 στο πρώτο εξάμηνο στόχος μας είναι να αναθεωρήσουμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μια πολιτική δίκαιων ποινών προς την κατεύθυνση αλλαγής κουλτούρας των οδηγών, με χαμηλότερα όρια ταχύτητας εντός του αστικού ιστού και στόχος μας επίσης είναι προφανώς η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων» επισημαίνει η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου.