Τις δυνατότητες της αυτόνομης οδήγησης γνώρισε από πρώτο χέρι ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Κατά την επίσκεψή του στο Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), στη Θεσσαλονίκη, μετακινήθηκε με αμιγώς ηλεκτρικό όχημα στο οποίο εφαρμόζονται σχετικές τεχνολογίες σε πειραματικό επίπεδο.
Ο κ. Μητσοτάκης έδωσε έμφαση στο έργο των επιστημόνων ερευνητών και στο προσωπικό του ΕΚΕΤΑ, τονίζοντας ότι: «Η έρευνα πρέπει να έχει και ένα πραγματικό αποτύπωμα στη βελτίωση της καθημερινότητας, στη βελτίωση της παραγωγικότητας, στα ζητήματα των βιώσιμων μεταφορών και των «έξυπνων» πόλεων, είναι στο επίκεντρο των ενδιαφερόντων μας, δεν είναι κάτι το οποίο θα γίνει στο μέλλον, είναι κάτι το οποίο ήδη γίνεται σήμερα».
Σύμφωνα με τον Πρωθυπουργό οι τεχνολογίες που εξελίσσονται από τα στελέχη του εθνικού αυτού κέντρου «δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από εφαρμογές που αναπτύσσονται στα κορυφαία ερευνητικά κέντρα του κόσμου».
Ο ίδιος ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις και ενημερώθηκε για το ευρύ ερευνητικό έργο, που ξεδιπλώνεται σε θεματικές όπως η καθαρή ενέργεια, καύσιμα ή τεχνολογίες χαμηλών και μηδενικών ρύπων, η τεχνητή νοημοσύνη, η ανάπτυξη προηγμένων ρομποτικών συστημάτων, η ιατρική ακριβείας, οι «έξυπνες» πόλεις και η κυκλική οικονομία.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Προκλήσεις για τη βιώσιμη κινητικότητα
Μάλιστα, υπογράμμισε το γεγονός ότι όλα αυτά συντελούνται στη Θεσσαλονίκη, μία πόλη, που όπως είπε, έχει ταλαιπωρηθεί από τα ζητήματα των μεταφορών και είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικό ότι πρωτοστατεί. «Και αυτό το οποίο μου δείξατε με τα φανάρια και η βελτίωση της κίνησης στο δρόμο με μία τέτοια παρέμβαση είναι πραγματικά λειτουργική και φανταστείτε πόσο καλύτερα θα γίνουν τα πράγματα βέβαια όταν με το καλό τελειώσει το Μετρό και τελειώσει και το Flyover. Αλλά, πάντα θα υπάρχουν προκλήσεις ως προς τη βιώσιμη κινητικότητα και την εξοικονόμηση ενέργειας, ο τρόπος με τον οποίον χειριζόμαστε τα αυτοκίνητα, ο τρόπος με τον οποίο μπαίνουν τα ποδήλατα, γιατί κατεξοχήν η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη η οποία έχει τέτοιες σημαντικές δυνατότητες. Όλα αυτά όμως πρέπει να δουλεύουν με κάποιον ενιαίο και οργανωμένο τρόπο», κατέληξε ο Πρωθυπουργός.
Ξεχωριστό ενδιαφέρον υπήρξε, τέλος, για το βραβευμένο σε διαγωνισμό του NATO anti-drone σύστημα, που έχει αναπτυχθεί από το Εργαστήριο Οπτικής Αναλυτικής του Ινστιτούτου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΙΠΤΗΛ), το οποίο παρέχει μία ολοκληρωμένη λύση στο αυξημένο πρόβλημα της αναγνώρισης ΣμηΕΑ (Συστήματα μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών) χωρίς σχέδιο πτήσης.