Τα microchips, -τουλάχιστον για φέτος- έχουν παίξει κάποιο αρνητικό ρόλο, αφού τα ελάχιστα νέα αυτοκίνητα που εισήχθησαν στην ελληνική αγορά πήραν τον δρόμο για να γεμίσουν τις άδειες θέσεις στις εκθέσεις των αντιπροσωπειών.
Μέχρι εδώ όλα ακούγονται λογικά.
Ας πάμε και στα κόκκινα αυγά που δεν βάφονται την Κυριακή του Πάσχα. Οι εισαγωγικές εταιρείες έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για το αν μπει ένα δικό τους αυτοκίνητο στη λίστα των υποψηφίων ή όχι.
Όπως μερίδιο ευθύνης έχουν και οι υπεύθυνοι PR, που έχουν και την επαφή με τους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου.
Ας το εξηγήσουμε καλύτερα. Φέτος από την 1η Ιανουαρίου έως τις 30 Οκτωβρίου στην Ελλάδα εισήχθησαν 22 καινούργια μοντέλα.
Το 2021 εισήχθησαν:
- Audi Q4 e-tron / Sportback e-tron
- Audi e-tron GT
- BMW iX3
- BMW iX
- Dacia Sandero Streetway & Stepway
- Citroen C4 C-Cross
- Fiat 500e
- Ford Mustang Mach-E
- Honda e
- Hyundai Bayon
- Hyundai Tucson
- Nissan Qashqai
- Mercedes EQA
- Mercedes C-Class
- Opel Mokka / Opel Mokka e
- Renault Arkana
- Skoda Enyaq IV
- Suzuki Swace
- Suzuki Across
- Toyota Yaris Cross
- Volkswagen ID.4
- Volvo XC40 Recharge
Πρέπει όλοι οι δημοσιογράφοι που είναι μέλη του θεσμού να έχουν οδηγήσει και τα 17 αυτοκίνητα που μπήκαν στη λίστα για να επιλεγούν τελικά τα δέκα.
Όταν οι διευθυντές κάποιων καλών PR τούς τραβούν το αυτάκι, γιατί βλέπουν τα αυτοκίνητά τους να βγαίνουν από τη λίστα, τότε αρχίζει το κυνήγι.
«Έλα να πάρεις μια πρώτη γεύση, να το οδηγήσεις για λίγο και μετά ξανά κλπ». Αλλά τότε είναι αργά. Κάποιες άλλες αντιπροσωπείες που εισάγουν ένα μοντέλο λίγα 24ωρα πριν από την εκπνοή της προθεσμίας κάνουν μια Press day αποκλειστικά για τους δημοσιογράφους του θεσμού. Και αυτό είναι πιο έντιμο και αποδεκτό.
Όμως το να τρέχεις την τελευταία στιγμή να καλύψεις αυτό που δεν έκανες όλο τον χρόνο, είναι απαράδεκτο.
Και να σας λύσω μία ακόμη απορία, γιατί δεν μπαίνουν στη λίστα αυτοκίνητα που η τιμή τους είναι μεγαλύτερη από 100.000 ευρώ.
Είναι απλό. Γιατί σίγουρα αυτοκίνητα όπως Maserati, Lamborghini, Ferrari ή Bentley είναι σαφώς αξιόλογα μοντέλα αλλά δεν απευθύνονται στο ευρύ κοινό. Απευθύνονται σε όσους έχουν πάρα πολύ παχύ πορτοφόλι.
Σκοπός του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» είναι να επιλέγονται οικογενειακά μοντέλα με λογικές τιμές, που πληρούν τους όρους ασφαλείας, δεν είναι ρυπογόνα και είναι εξοπλισμένα με σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Θα πρέπει τα αυτοκίνητα αυτά να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.