Διανύουμε τον πρώτο μήνα του 2023 και το Kia Sportage συνεχίζει την καριέρα του ως «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023 για την Ελλάδα».
Σύμφωνα με τις απόψεις των μελών-ψηφοφόρων- του θεσμού επικράτησε των 9 άλλων μοντέλων που αποτελούσαν το top 10, όπου μέσα από αυτά τα μοντέλα και με ανοικτή ψηφοφορία των μελών η κάλπη έβγαλε πρώτο το μοντέλο από την Κορέα.
Στην τελική δεκάδα της φετινής φανερής ψηφοφορίας, συμμετείχαν επίσης τα Opel Astra (276 βαθμοί), BMW X1 (258 βαθμοί), Peugeot 308 (258 βαθμοί), DS 4 (239 βαθμοί), Toyota Yaris Cross (226 βαθμοί), Dacia Jogger (218 βαθμοί), Alfa Romeo Tonale (214 βαθμοί), Hyundai Ioniq 5 (211 βαθμοί) και Skoda Fabia (201 βαθμοί).
Τι ψήφισαν όμως οι συντάκτες του motori.gr
Γιάννης Κανουπάκης
Λειτουργώντας με τη λογική των «απονομών» σε αθλητικό επίπεδο, πριμοδότησα τα τρία πρώτα με «χρυσό, αργυρό και χάλκινο» και τα υπόλοιπα της θαυμάσιας φετινής παλέτας των 10 φιναλίστ, τα έβαλα σε μια σειρά που, ίσως, δεν έχει και πολύ μεγάλη σημασία η κατάταξη, αφού καθένα αξίζει συγχαρητηρίων σε επιμέρους τομείς και τα τιμώ όλα ανεξαιρέτως.
Αλήθεια, τι να πρωτοθυμηθώ από το Kia Sportage πρώτης γενιάς, το μακρινό 1996; «Θέλω να το αγοράσω», είχα πει στο συνάδελφο Αντώνη Κόλλια, «αλλά, να πάω σε κορεάτικο;». «Να το πάρεις» μου είχε απαντήσει, «είναι εξαιρετικό το τεστάραμε ακόμη και σε πίστα στην Κορέα και εντυπωσιαστήκαμε». Αυτό ήταν, το πήρα εύκολα (τότε ήταν, άλλωστε, εποχές… ευημερίας) και όργωσα την Ελλάδα, με ένα εργαλείο πιο δυνατό από τα Vitara της εποχής, πήγαινε παντού, κυριολεκτικά!
Τα χρόνια πέρασαν, οι τάσεις στην αγορά άλλαξαν …πίστες, τα SUV καθιερώθηκαν και έγιναν το λίγο απ’ όλα, χωρίς 4κίνηση «ντε και καλά», η άνεση αντικατέστησε την περιπέτεια και η οικονομία στην κατανάλωση έγινε κυρίαρχο ζήτημα, μαζί με τα πλήρη πακέτα ασφάλειας ενεργητικής/παθητικής. Έτσι, χωρίς να ξεχάσω το «ένδοξο παρελθόν», φέτος επέλεξα να δώσω 17 βαθμούς, -την ανώτερη βαθμολογία μου στο ΑτΧ-, σε ένα εντελώς διαφορετικό Sportage.
Γιατί; Μα, είναι απλό: Τολμηρό σχεδιαστικά «παρακολουθεί» και αυτό τα άλματα του Ομίλου, με άκρως φουτουριστική διάθεση, ξεχωριστά στοιχεία δυναμισμού και ισχυρές δόσεις νεανικής φρεσκάδας. Είναι υπερσύγχρονο, με οδηγοκεντρικό εσωτερικό που έχει σχεδιαστεί ειδικά για τους Ευρωπαίους οδηγούς. Συνδυάζει προηγμένη τεχνολογία, πολυτελή χαρακτηριστικά, premium υλικά και μοντέρνο στυλ, διασφαλίζοντας ότι οι επιβάτες παραμένουν άνετοι, ξεκούραστοι και συνδεδεμένοι σε κάθε ταξίδι. Παράλληλα, προσφέρεται με μια ευρεία γκάμα εκδόσεων και πολύ καλό value for money για τα σημερινά δεδομένα στην ελληνική αγορά.
Ως 2η επιλογή έδωσα 13 βαθμούς στο DS4, αυτή την υπέροχη κυρία της γαλλικής haute couture. Χάρμα ιδέσθαι, που πρέπει να ντύνεσαι …αναλόγως για να την κυκλοφορείς. Σχεδιαστικά είναι πάνω από το Sportage, στις δικές μου αισθητικές αναζητήσεις κατ’ απόλυτη έννοια, όμως, ως «πακέτο», είναι πιο ειδικό αυτοκίνητο, έχει άλλο προσανατολισμό και στη συγκεκριμένη φετινή σύγκριση με βάση τα συνολικά κριτήρια που έχουμε θέσει, έρχεται δεύτερο με μια «μεγάλη καρδιά», από εμένα.
Την 3η θέση με 12 βαθμούς έδωσα στην άριστη BMW X1, την πιο εξελιγμένη της σειράς μέχρι σήμερα, ένα μοντέλο με τη γνωστή δωρική βαρύτητα της βαυαρικής φίρμας. Πληρέστατο, αψεγάδιαστο, πραγματικά, μαγικό στο δρόμο και με αρχική τιμολογιακή βάση σωστή για το είδος, όμως πάει ψηλά μετά την πρώτη έκδοση για το μέσο ΄Ελληνα (…τέλος πάντων, αν μιλάμε για λιανική).
Tάκης Πουρναράκης
Η διαδικασία της ψηφοφορίας μας επιτρέπει να κατανείμουμε 100 βαθμούς σε 10 αυτοκίνητα με άριστα το 20 και βάση το 5. Σε καμία περίπτωση δε σημαίνει πως ένα αυτοκίνητο που βαθμολογείται με 5 είναι υποδεέστερο αυτού που πήρε 20. Επίσης σε καμία περίπτωση η λίστα αυτή δεν ταυτίζεται με το προσωπικό μου φετινό TOP 5.
Εδώ πρόκειται για επιλογή ανάμεσα στα μοντέλα που παρουσιάστηκαν το 2022 με γνώμονα όχι τι αρέσει σ’ εμένα. αλλά τι θεωρώ ολοκληρωμένη πρόταση για τον μέσο Έλληνα αγοραστή. Τούτων δοθέντων η επιλογή μου φέτος είναι το Opel Astra: Ισορροπημένο, καλαίσθητο με οδηγοκεντρική συμπεριφορά, απίστευτα αρμονική ενσωμάτωση της οθόνης πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα και έναν κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα 1.5 λίτρων/130 ίππων που συνδυάζεται αρμονικά με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.
Αποτελεί τη χρυσή τομή για αυτοκίνητο που κινείται εντός πόλης και ταξιδεύει εξίσου άνετα, απίστευτα οικονομικά και δεν θα σε απογοητεύσει όταν ανεβάσεις ρυθμό. To Astra πήρε το μέγιστο: 20. Το Yaris Cross φέρει το νέο υβριδικό σύστημα της Toyota και αποτελεί μια εξαίρετη λύση για αυτοκίνητο πόλης ειδικά για όσους ζητούν μετ’ επιτάσεως πιο ψηλά οχήματα τύπου SUV.
Με χαμηλή κατανάλωση και υψηλή αξιοπιστία είναι μια τίμια επιλογή. Στην 4κινητη έκδοση δε είναι και οδηγικά ενδιαφέρον: 17 βαθμούς! Η BMW X1 είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία των premium SUV. Οδηγοκεντρική, με άπλετους χώρους και πληθώρα επιλογών από diesel μέχρι ρεύμα: 16 βαθμούς!
Το Kia Sportage δε διαφέρει πολύ από το περσινό αυτοκίνητο της χρονιάς, το Hyundai Tucson. Αποτελεί μια άρτια πρόταση για τη μέση ελληνική οικογένεια με πληθώρα κινητήριων συνόλων ανάμεσά τους ένα mild hybrid diesel: 13 βαθμούς! Έχοντας ήδη δώσει 66 βαθμούς σε 4 οχήματα περισσεύουν άλλοι 34 βαθμοί που πρέπει να κατανεμηθούν στα υπόλοιπα 6. Υποχρεωτικά πρέπει να βάλω τέσσερα πεντάρια και δυο εφτάρια. Τα δυο εφτάρια πήγαν στα δυο γαλλικά αυτοκίνητα που ξεχωρίζουν για την άνεση και την αισθητική τους. Προφανώς το Ioniq, η Tonale, το Fabia και το Jogger παραμένουν εξαίρετες επιλογές εξ’ ου και μπήκαν στην τελική δεκάδα.
Γιάννης Σταυρόπουλος
Στο Κia Sportage έδωσα τους περισσότερους βαθμούς, καθώς πέρα από την εντυπωσιακή σχεδίαση, εξωτερικά/εσωτερικά, την αναβαθμισμένη ποιότητα, διατίθεται σε πολλές εκδόσεις, με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, hybrid, plug- in hybrid, 4X4, καλύπτοντας έτσι ένα μεγάλο εύρος αγοραστών.
Tη BMW X1 την αδίκησα στη βαθμολογία καθώς είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο σε όλους του τομείς, που άξιζε κάτι παραπάνω καθώς για πρώτη φορά στα 16 χρόνια του θεσμού η γερμανική εταιρία έδειξε ενδιαφέρον, και μόνο τυχαίο δεν ήταν το γεγονός ότι στην απονομή παραβρέθηκε και ο πρόεδρος της εταιρίας ο Αντρέας Ζίμπεν. Έχουμε σχολιάσει ότι οι άνθρωποι κάνουν τη διαφορά, και την έκαναν τα στελέχη στη σημερινή BMW Ελλάς.
9 βαθμούς έδωσα στο Toyota Yaris Cross. O μόνος λόγος ήταν ότι στο αποχαιρετιστήριο γεύμα με τον πρόεδρο της Toyota ‘Αρη Αραβανή, λόγω συνταξιοδότησης, μας είχε πει ότι το αυτοκίνητο έχει παράδοση 14 μήνες. Όμως μετά τη διαδικασία της εκλογής μάθαμε ότι η ιαπωνική εταιρία άλλαξε τις γραμμές παραγωγής και ότι ο χρόνος παράδοσης έχει μειωθεί σημαντικά, σχεδόν στο μισό χρόνο.
Στη δεύτερη θέση ψηφίσαμε το DS 4, μας αρέσει πολύ σχεδιαστικά το αυτοκίνητο, αποπνέει κομψότητα, ενώ στο ταξίδι ακολουθεί τη γαλλική παράδοση. Ειδικά μάλιστα όταν είναι με κινητήρα diesel συνδυάζετε και οικονομία.
Στην τρίτη θέση δύο αυτοκίνητα που ταιριάζουν στην πλειονότητα των ελλήνων αγοραστών που αναζητούν ένα καθημερινό εργαλείο.
Το Dacia Jgger που προσφέρεται και ως 7θεσιο μακριά από την τρελή μόδα του ψηφιακού εσωτερικού, ενας θεματοφύλακας του value for money
Καθώς και το Skoda Fabia.
Μπορεί να ακολουθεί τη φιλοσοφία των Γερμανών που το ένα μοντέλο πρέπει να ακολουθεί το άλλο, κάτι το οποίο με έχει κουράσει πάρα πολύ, αλλά οι επεμβάσεις στο νέο Fabia κυριολεκτικά του έδωσαν άλλον αέρα.
Ίδιες βαθμολογίες για το Peugeot 308 και το Opel Astra που ειδικά το γερμανικό μοντέλο δεν έχει καμία σχέση με το παρελθόν, ενώ το 308 συνεχίζει να γράφει την επιτυχημένη ιστορία ρου.
Ίδιους βαθμούς με τη Χ1 έδωσα στο αμιγώς ηλεκτρικό Hyundai Ioniq 5.
Ωραίο αυτοκίνητο, πολύ σύγχρονο, εντυπωσιακό στο δρόμο, αλλά και πίσω από το τιμόνι, έχει την «τιμή» του και είναι πολύ δύσκολο αυτήν την περίοδο το μοναδικό αυτοκίνητο να είναι ηλεκτρικό.
Τους λιγότερους βαθμούς στην ακριβή Αlfa Romeo Tonale.
Με έχει μπερδέψει αυτό το αυτοκίνητο, ίσως ξεμπερδευτώ από τη νέα χρονιά που όπως και οι άλλες μάρκες του ομίλου FCA περνούν στον όμιλο Βασιλάκη.
Το συμπέρασμα πάντως είναι εφ όσον τα μοντέλα αυτά βρίσκονται στο top 10 για το «Αυτοκίνητο της χρονιάς για την Ελλάδα» έχουν κάτι να πουν.
Περικλής Χαλάτσης
Αυτή η χρονιά ήταν ίσως η πιο δύσκολη για εμένα. Πρώτον γιατί όλα τα αυτοκίνητα της δεκάδας ήταν αξιόλογα και δεύτερον γιατί φέτος ήταν η τελευταία φορά που συμμετείχα ως ενεργό μέλος στο θεσμό.
Ο προβληματισμός μεγάλος. Ωστόσο έπρεπε να κάνω μια αξιολόγηση για να βαθμολογήσω όχι με το σκεπτικό τι θα μου άρεσε εμένα να οδηγώ αλλά ποιο από τα δέκα πληροί τις προϋποθέσεις για τον υποψήφιο αγοραστή που στο μεγαλύτερο ποσοστό είναι οικογενειάρχες.
Τι θέλει λοιπόν ένας οικογενειάρχης σήμερα; Ένα αυτοκίνητο ασφαλές, που να μπορεί να το αποκτήσει με κάποιο καλό χρηματοδοτικό πρόγραμμα όσο πιο άμεσα γίνεται.
Έδωσα τους περισσότερους βαθμούς στο Κia Sportage γιατί διατίθεται σε πολλές εκδόσεις. Δηλαδή ο αγοραστής έχει επιλογές ανάμεσα σε μοντέλα με κινητήρες diesel, βενζίνης, hybrid, plug in hybrid αλλά και με κίνηση στους δύο ή τέσσερις τροχούς. Έχει μοντέρνα σχεδίαση τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, καλή συνδεσιμότητα και είναι πλούσιο σε gadget. Είναι ένα αυτοκίνητο ευρύχωρο, ασφαλές και οικονομικό στις μετακινήσεις. Το Sportage αποτελεί μια πολύ καλή πρόταση για τη μέση ελληνική οικογένεια. Ένα βασικό στοιχείο που μέτρησα είναι ο χρόνος παράδοσης.
Λίγες ημέρες πριν την ψηφοφορία προβληματίσθηκα αρκετά με ένα αυτοκίνητο που μου αρέσει πάρα πολύ. Είναι το Toyota Yaris Cross. Ενδεχομένως θα είχε και αυτό έναν πολύ καλό βαθμό, πάνω από 15, αλλά επίσημα το δίκτυο της Toyota στους υποψήφιους πελάτες ανακοίνωνε ως χρόνο παράδοσης τους πρώτους μήνες του 2024. Ρώτησα υψηλόβαθμο στέλεχος της Toyota και η απάντηση ήταν ότι έχει τόσο μεγάλη ζήτηση που αν κάποιος κάνει σήμερα την παραγγελία θα το πάρει μετά από 14 η και 15 μήνες. Δηλαδή η παραλαβή δεν θα γινόταν το 2023 αλλά το 2024. Άρα αποκλείσθηκε από τις προτιμήσεις μου. Δεν μπορούσα να ψήφιζα ως Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023 ένα αυτοκίνητο που οι πελάτες θα το παραλάμβαναν το 2024. Όμως μετά την ψηφοφορία ενημερώθηκα ότι ο χρόνος παράδοσης μειώθηκε σημαντικά. Αλλά τη ψήφο την είχα ρίξει.
Ομολογώ ότι φέτος για να μοιράσω δίκαια τους 100 βαθμούς σε δέκα αυτοκίνητα έπρεπε κάποια να βαθμολογηθούν χαμηλότερα από αυτό που αξίζουν, παρά το γεγονός ότι και τα δέκα που έφθασαν στην τελική αναμέτρηση ξεχώριζαν. Ωστόσο κάποια έπρεπε να πάρουν μεγαλύτερο βαθμό και κάποια μικρότερο.