Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι πολύ σημαντική για την οικονομία και το ΑΕΠ της Ε.Ε, καθώς απασχολεί εκατομμύρια εργαζομένων.
Σύμφωνα με τον ACEA, στην αυτοκινητοβιομηχανία της Γηραιάς Ηπείρου, απασχολούνται με έμμεσο ή άμεσο τρόπο περίπου 13 εκατομμύρια εργαζόμενοι της Ε.Ε, με 2,4 εκατομμύρια, να εργάζονται στις εταιρείες και στα εργοστάσια κατασκευής.
Ποια χώρα όμως κατασκευάζει τα περισσότερα αυτοκίνητα ανά εργαζόμενο; Και ποια συνολικά ανά κάτοικο;
Οι αριθμοί κρύβουν εκπλήξεις και οι συγκεκριμένοι στατιστικοί δείκτες, ίσως δεν είναι οι αναμενόμενοι, καθώς στις πρώτες θέσεις δεν είναι καμία από τις μεγάλες χώρες της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία) σε μέγεθος ΑΕΠ, αλλά και βάση τις μάρκες που έχουν την έδρα τους εκεί.
Στην πρώτη θέση, στην παραγωγή αυτοκινήτων ανά εργαζόμενο, στην αυτοκινητοβιομηχανία, βρίσκεται η Ισπανία με 13.4, ακολουθούμενη από τη Σλοβακία με 12.6 και τη Φινλανδία με 10.5, με τις δύο τελευταίες να μην έχουν εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά εργοστάσια άλλων εταιρειών. Έχουν καταφέρει δηλαδή να προσελκύσουν επενδύσεις από εταιρείες άλλων χωρών, για την κατασκευή εργοστασίων και αυτοκινήτων εντός της επικράτειάς τους.
Η Σλοβακία δε, πρωτεύει και σε ένα άλλο στατιστικό στοιχείο, την κατασκευή αυτοκινήτων ανά κάτοικο συνολικά, δείχνοντας πως μία ουσιαστικά νέα και μικρή χώρα μπορεί να απασχολεί μεγάλο αριθμό εργαζόμενων στα εργοστάσια παραγωγής και ταυτόχρονα να εξάγει, συνεισφέροντας στο ΑΕΠ της χώρας, αλλά και στο εμπορικό ισοζύγιο.
Παραδοσιακές χώρες που έχουν μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν έχουν τα καλύτερα στατιστικά στοιχεία, είτε λόγω μεγάλου αριθμού εργαζομένων στα εργοστάσια που μειώνουν τους μέσους όρους, είτε λόγω λιγότερο σύγχρονων εργοστασίων, με μειωμένη δυναμικότητα.
Η Ελλάδα φυσικά δεν είναι σε καμία λίστα, αφού ουσιαστικά δε διαθέτει εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων, με την τελευταία μεγάλη εταιρεία να έχει αποχωρήσει πριν από περίπου 30 χρόνια.