Αυτοκόλλητα θα χρησιμοποιήσει στο Γκραν Πρι του Αζερμπαϊτζάν η FIA προκειμένου να ελέγξει κατά πόσο είναι εύκαμπτες οι πίσω αεροτομές των μονοθεσίων.
Στον αγώνα της Ισπανίας ο Hamilton βρέθηκε για αρκετούς γύρους να ακολουθεί τη Red Bull του Verstappen, παρατηρώντας ότι η πίσω αεροτομή της RB16B ήταν αρκετά εύκαμπτη, ίσως περισσότερο από όσο επιτρέπει ο κανονισμός.
Τελειώνοντας ο αγώνας ο Βρετανός έκανε σχετική δήλωση και έκτοτε άνοιξε ο Ασκός του Αιόλου.
Μήπως δεν “κλέβει” μόνο η Red Bull με την εύκαμπτη αεροτομή; (video)
Παρατηρώντας τα βίντεο από τον αγώνα βρέθηκε ότι ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είχε δίκιο. Η πίσω αεροτομή της Red Bull ήταν ιδιαίτερα εύκαμπτη. Όμως γιατί; Ποιο είναι το κέρδος; Πώς ξεγέλασαν τους ελέγχους και πώς θα ελέγξει την παράβαση η FIA;
Όσο πιο μεγάλη κλίση έχει μία πτέρυγα τόσο μεγαλύτερη κάθετη δύναμη παράγει, όμως ταυτόχρονα αυξάνεται και η οπισθέλκουσα, δηλαδή η αντίσταση στον αέρα. Οι ομάδες θέλουν την κάθετη δύναμη ώστε να στρίβουν γρήγορα, όμως όχι τις αεροδυναμικές αντιστάσεις γιατί μειώνουν την τελική ταχύτητα.
Η λύση είναι οι εύκαμπτες αεροτομές. Όσο το αυτοκίνητο πάει αργά έχουν μεγάλη κλίση (άρα προσφέρουν μεγάλη κάθετη δύναμη), ενώ όταν η ταχύτητα μεγαλώσει κάμπτονται για να μειώνουν την αντίσταση στον αέρα (άρα αφήνουν το αυτοκίνητο να έχει μεγαλύτερη τελική).
Οι κανονισμοί αφήνουν μια μικρή ελευθερία όμως υπάρχει όριο στο πόσο εύκαμπτη μπορεί να είναι μια αεροτομή. Προκειμένου να το ελέγξει η FIA διαθέτει ένα σετ δοκιμών. Σε αυτό ασκείται δύναμη στις αεροτομές (μεταξύ άλλων βάζοντας βάρος επάνω τους), ώστε να μετρηθεί πόσο παραμορφώνονται. Αν είναι εντός των ορίων περνάνε τον ελέγχο και μπορούν να χρησιμοποιηθούν κανονικά.
Η Red Bull (και μερικές άλλες ομάδες σε μικρότερο βαθμό) κατάφερε να φτιάξει την πίσω αεροτομή με τέτοιο τρόπο ώστε να περνάει τον έλεγχο, όμως να είναι και αρκετά εύκαμπτη.
Μετά τον σάλο που δημιουργήθηκε η FIA είπε ότι από το γαλλικό Γκραν Πρι και μετά το σετ δοκιμών θα γίνει πιο αυστηρό. Το περιθώριο χρόνου δόθηκε ώστε οι ομάδες να προλάβουν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.
Η Mercedes διαμαρτυρήθηκε έντονα γιατί θεώρησε ότι στο Αζερμπαϊτζάν, μία πίστα που συνδυάζει πολλές στροφές αλλά και μεγάλες ευθείες, η Red Bull θα έχει μεγάλο πλεονέκτημα.
Η απάντηση της FIA ήρθε με τη χρήση αυτοκόλλητων.
Αυτό που έκαναν οι άνθρωποι της ομοσπονδίας, λοιπόν, είναι να βάλουν 12 αυτοκόλλητα σε μορφή τελείας στην πίσω αεροτομή όλων των μονοθεσίων. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν το βίντεο από τις on-board κάμερες που κοιτάνε προς τα πίσω.
Στα βίντεο από την Ισπανία ήταν εμφανής η επιπλέον παραμόρφωση σε σχέση με τις αεροτομές των άλλων ομάδων, όμως δεν μπορούσε να μετρηθεί αξιόπιστα. Αντίθετα, χρησιμοποιώντας τα αυτοκόλλητα οι άνθρωποι της FIA αποκτούν κάποια σταθερά σημεία αναφοράς, ώστε να δουν με ακρίβεια τι έχει κάνει η κάθε ομάδα.
Βέβαια, για πολύ εύκαμπτη αεροτομή κατηγορείται και η Mercedes, όμως για την μπροστά και όχι για την πίσω. Άραγε τι θα κάνει η FIA γι’ αυτό;