Η αυτόνομη οδήγηση κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών προκαλούν ανησυχίες στις Αρχές των Ηνωμένων Πολιτειών.
Ο Αμερικανός υπουργός Μεταφορών, Πιτ Μπούτιτζιγκ, δήλωσε την Πέμπτη ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες ανησυχούν για την εθνική ασφάλεια από κινεζικά αυτόνομα οχήματα στην αμερικανική αγορά, ενώ την ίδια ώρα η νομοθετική εξουσία εισηγείται περιορισμούς στις δραστηριότητές τους.
«Είτε μιλάμε για υλικό είτε για λογισμικό, με τον ίδια λογική υπάρχουν ανησυχίες για τις τηλεπικοινωνίες ή το TikTok, σχετικά με τις τεχνολογίες μεταφορών», δήλωσε ο Μπούτιτζιγκ σε συνέντευξή του στο πρακτορείο Reuters.
Ο Μπούτιτζιγκ είπε επί λέξει, ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες πρέπει να κατανοήσουν καλύτερα «την πραγματική ιδιοκτησία των διαφορετικών επιχειρήσεων που παρέχουν διαφορετικά στοιχεία των συστημάτων μεταφορών μας».
Σε μια επιστολή της 17ης Ιουλίου προς τον ίδιο και την Υπουργό Εμπορίου, Τζίνα Ραϊμόντο, μια δικομματική ομάδα τεσσάρων νομοθετών ζήτησε να διεξαχθεί έρευνα σχετικά με την επικράτηση της κινεζικής τεχνολογίας AV στις Ηνωμένες Πολιτείες και πώς μπορεί να περιοριστεί.
«Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται από AV, LiDAR, RADAR, κάμερες, AI και άλλους προηγμένους αισθητήρες και ημιαγωγούς μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη συλλογή δεδομένων που αφορούν τον αμερικανικό λαό και τις υποδομές, που θα μπορούσαν να γίνουν κοινώς γνωστά στην Κίνα και, τελικά, στο Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα (CCP)», έγραψαν οι νομοθέτες.
Οι νομοθέτες εξέφρασαν ιδιαίτερη ανησυχία για τις δοκιμές οχημάτων και εξοπλισμού AV στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η επιστολή τους ανέφερε στοιχεία από τις ρυθμιστικές αρχές της Καλιφόρνια που δείχνουν επτά κινεζικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Apollo της Baidu και της startup robotaxi Pony.ai, να δοκιμάζουν αυτόνομα οχήματα στην πολυπληθέστερη πολιτεία των ΗΠΑ, πέρυσι.
Η βιομηχανία αυτόνομων οχημάτων στις ΗΠΑ καθυστερεί να εκπληρώσει τις υποσχέσεις της για εμπορευματοποίηση αυτοκινήτων που οδηγούνται μόνα τους.
Πολλές εταιρείες AV έχουν μειώσει το κόστος και τις θέσεις εργασίας, όπως η Ford και η Volkswagen , που συνεργάζονται με τα λογισμικά της Argo και δοκιμάζουν οχήματα ειδικά εφοδιασμένα με συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Οι σημαντικότεροι παίκτες που εξακολουθούν να επιδιώκουν την ανάπτυξη είναι η μονάδα Cruise της General Motors, η Waymo της Alphabet (Google) και η Zoox της Amazon.