Χρειάζεσαι περισσότερα άλογα; Νιώθεις ότι πλέον η δύναμη του αυτοκινήτου σου δεν μπορεί να καλύψει τις απαιτήσεις ή τις ορέξεις σου; Δες ποια είναι τα στάδια για να «ξυπνήσεις» το ατμοσφαιρικό μοτέρ σου με έως και 30 παραπάνω άλογα.
Αρχικά να αναφέρουμε πως εφόσον αποφασίσεις να «πειράξεις» μηχανικά το αυτοκίνητο σου, πρέπει να το κάνεις σωστά. Μην ψάχνεις την πιο φθηνή λύση ή κάποιον μάστορα που θα μάθει πάνω στο δικό σου αμάξι, γιατί το πιο πιθανόν είναι να τρέχεις και να μην φτάνεις. Εφόσον είσαι διατεθειμένος να αναβαθμίσεις κάτι, πρέπει να το κάνεις σωστά, και να μην τσιγκουνευτείς ούτε στα αναλώσιμα ούτε στα εργατικά.
Golf GTI με κινητήρα από Bentley, άξονα Lamborghini και φρένα Audi RS 4!
Κίνηση 1η
Η νέα αναλογία αέρα – καυσίμου: Ως γνωστόν, το μοτέρ χρειάζεται δύο συστατικά. Αέρα και καύσιμο. Η πρώτη κίνηση λοιπόν είναι να αυξήσουμε την ποσότητα του αέρα που δέχεται ο κινητήρας, αντικαθιστώντας το εργοστασιακό φίλτρο με ένα ελευθέρας (ή φιλτροχοάνη) που θα επιτρέπει αυξημένη ροή. Για να αξιοποιηθεί τώρα ο επιπλέον αέρας, θα πρέπει να ρυθμιστεί και η αναλογία καυσίμου, ώστε το μείγμα (οξυγόνο – βενζίνη) να είναι το ακριβές. Αυτό γίνεται με τον επαναπρογραμματισμό του εγκεφάλου μέσω του οποίου ρυθμίζονται εκ νέου ο χρόνος αλλά και η ποσότητα έγχυσης καυσίμου στον θάλαμο καύσης.
Κίνηση 2η, επέμβαση στον εκκεντροφόρο:
Με τον κινητήρα να επεξεργάζεται πλέον πλουσιότερο μείγμα από αέρα και καύσιμο, έρχεται η ώρα του συστήματος που ελέγχει την κίνηση των βαλβίδων (εισαγωγής και εξαγωγής) να δεχθεί τροποποίηση. Η σχεδίαση του, η ταχύτητα κίνησης και βυθμίσματος, είναι υπεύθυνα για την μεταφορά της κίνησης, και εδώ ένας ειδικός μπορεί να επέμβει ώστε το έργο που θα προωθείται μέσω του εκκεντροφόρου να είναι μεγαλύτερο. Μάλιστα πολλές φορές για να διατηρηθεί η αντοχή και αξιοπιστία του κινητήρα, πολλά κινούμενα μέρη όπως τα έμβολα, ενισχύονται με σφυρηλάτηση.
Κίνηση 3η
Η εκπνοή: Αφού στην αρχή βελτιώθηκε η εισπνοή του κινητήρα, τώρα είναι η ώρα να επέμβουμε και στην εκπνοή του. Η βελτίωση στο σύστημα εξαγωγής (εξάτμιση) βοηθάει στο να απορροφώνται καυσαέρια κατά την εξαγωγή τους, δίνοντας μεγαλύτερη ώθηση, άρα και ιπποδύναμη. Με καλύτερα επίπεδα ροής, μεγαλύτερη διάμετρο και χωρίς συστροφές, το αποτέλεσμα από το νέο σύνολο, μπορεί να εντυπωσιάσει, φυσικά ανάλογα την περίσταση.
Όλα τα παραπάνω, εάν γίνουν από έμπειρο συνεργείο και συνδυαστικά, μπορούν να αυξήσουν έως και 30 άλογα την ιπποδύναμη οποιουδήποτε ατμοσφαιρικού μοτέρ, με το κόστος φυσικά να ξεπερνά τα 1.000 ευρώ σε κάθε περίπτωση. Το σημαντικό όμως στοιχείο, είναι να γίνουν από επαγγελματίες και φυσικά να υπάρξει δυναμομέτρηση τόσο πριν τις εργασίες όσο και μετά το τέλος του, για να υπάρχει ξεκάθαρο νούμερο βελτίωσης.