Η αρνητική πορεία της αγοράς αυτοκινήτου τον Σεπτέμβριο δείχνει να μην επηρεάζει τις πωλήσεις των ηλεκτρικών, που ανέκτησαν μερίδιο αγοράς.
Ο Σεπτέμβριος ήταν ο τρίτος συνεχόμενος μήνας κατά τον οποίο οι πωλήσεις αυτοκινήτων κινήθηκαν με αρνητικό πρόσημο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό και μάλιστα με σημαντική μείωση της τάξης του 15.3%.
Στον αντίποδα, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών δεν ακολούθησαν την ίδια πορεία, καθώς από το 5.2% (5.602 πωλήσεις) που είναι το συνολικό τους μερίδιο στη διάρκεια των 3/4 του έτους, τον Σεπτέμβριο το μερίδιό τους άγγιξε το 9% (8.95%) και 865 πωλήσεις.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πρωταθλήτρια η κατηγορία «D»
Αντίθετη είναι η εικόνα και στις κατηγορίες των ηλεκτρικών, σε σχέση με την αγορά συνολικά. Ενώ η κατηγορία Β των μικρομεσαίων μοντέλων, αποσπά τη μερίδα του λέοντος στις συνολικές πωλήσεις, στα ηλεκτρικά την πρωτοκαθεδρία έχει η κατηγορία D των μεγάλων οικογενειακών και SUV με συνολικό μεριδιο 45.9%. Σχεδόν ένα στα δύο ηλεκτρικά δηλαδή που πωλούνται στην Ελλάδα ανήκει σε αυτήν την κατηγορία.
Αυτό βέβαια δεν είναι παράδοξο, καθώς σε αυτήν την κατηγορία ανήκουν τα δύο από τα πιο δημοφιλή ηλεκτρικά, τα Tesla Model 3 και Y. Ο Σεπτέμβριος πάντως έφερε αλλαγές και στην κατάταξη των ηλεκτρικών μοντέλων, όπως ειχε προβλεφτεί, καθώς το Volvo EX30 «έσπασε» το 1-2 της Tesla, ενώ και το BYD Atto3 δείχνει τη δυναμική του σκαρφαλώνοντας στην τέταρτη θέση.
Η καλή επίδοση των ηλεκτρικών μοντέλων, αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι το τέλος του έτους, καθώς το κρατικό πρόγραμμα επιδότησης «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΙΙΙ» με τα σημαντικά οικονομικά κίνητρα, έχει τύχει αποδοχής από το κοινό, με αποτέλεσμα την αύξηση του μεριδίου τους μέχρι το τέλος του 2024.