Στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, μειώνονται οι διαθέσιμες επιλογές σε αυτοκίνητα με κινητήρες diesel, ενώ το κόστος τους έχει αυξηθεί.
Οι ολοένα και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων, σε συνδυασμό με τον εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων, έχει μειώσει, όχι μόνο το μερίδιο αγοράς των diesel πανευρωπαϊκά, αλλά και τα διαθέσιμα μοντέλα.
Από το 50% και πλέον του μεριδίου αγοράς που κατείχαν τα προηγούμενα χρόνια οι κινητήρες diesel στην Ευρώπη, έχει φτάσει το 2023 στο μόλις 12%! Όσοι επιθυμούν χαμηλές καταναλώσεις καυσίμου, στρέφονται πλέον στα υβριδικά ή plug-in hybrid μοντέλα, που είναι στην πλειοψηφία τους βενζινοκίνητα, ενώ πολλές εταιρείες (σχεδόν όλες οι ιαπωνικές) έχουν εξοβελίσει τα ντιζελοκίνητα μοντέλα από την γκάμα τους.
Όσοι οδηγοί, επιμένουν στους κινητήρες diesel, επειδή διανύουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως κι επιθυμούν χαμηλό κόστος χρήσης, αν συνυπολογιστεί και το χαμηλότερο κόστος του λίτρου καυσίμου, έχουν περιορισμένες επιλογές, ενώ και το κόστος των diesel μοντέλων έχει αυξηθεί σημαντικά, αυξάνοντας τα χιλιόμετρα που απαιτούνται για ν’ αποσβεστεί αυτό το αυξημένο κόστος κτήσης σε σχέση με το αντίστοιχων χαρακτηριστικών βενζινοκίνητο.
Ας δούμε τις διαθέσιμες επιλογές σε μοντέλα με κινητήρες diesel, μέχρι τα 40.000 ευρώ, με βάση τις αρχικές εκδόσεις εξοπλισμού. Για να τονιστεί η έλλειψη μοντέλων και κινητήρων, αρκεί ν’ αναφέρουμε πως τα 22 αυτοκίνητα της λίστας, εξοπλίζονται από… 6 μοτέρ diesel με διάφορες παραλλαγές ισχύος, από τέσσερις ομίλους εταιρειών και μία μεμονωμένη εταιρεία.
1) Citroen C3 – 20.700 ευρώ – 1.5 λίτρα / 100 ίπποι
Το πιο προσιτό diesel της ελληνικής αγοράς ξεκινά με τιμή λίγο πάνω από τα 20.000 ευρώ. Το γαλλικό supermini παραμένει σταθερή αξία κι εξοπλίζεται με έναν από τους πιο δημοφιλείς κινητήρες diesel της αγοράς, Η εμφάνισή του θυμίζει περισσότερο crossover, παρά ένα κλασικό supermini και θα κινηθείτε με στιλ, άνεση και φυσικά οικονομικά.
2) Fiat 500X – 22.900 ευρώ – 1.3 λίτρα / 95 ίπποι
Η ιταλική εταιρεία έχει παράδοση στα ντιζελοκίνητα μοντέλα, αν και πλέον με περιορισμένες επιλογές. Ο καταξιωμένος multijet 1.3 με τους 95 ίππους χάρη και στη ροπή του, ταιριάζει με τα χαρακτηριστικά του «μεγάλου» 500, με το σχέδιο του να μην περνά απαρατήρητο σε καμία περίπτωση.
3) Renault Clio – 23.870 ευρώ – 1.5 λίτρα / 100 ίπποι
Το ανανεωμένο Clio εξακολουθεί να εξοπλίζεται με κινητήρα diesel, αποτελώντας μία ακόμα ενδιαφέρουσα επιλογή, καθώς δεν έχουν μείνει πολλά πετρελαιοκίνητα supermini. Η δυναμική εμφάνιση, ο πλήρης εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, συγκαταλέγονται στα θετικά του.
4) Citroen C3 Aircross – 25.100 ευρώ – 1.5 λίτρα / 110 ίπποι
Το μεγαλύτερο C3 δικαιολογεί το επιπλέον κόστος, λόγω του μεγαλύτερου μεγέθους και κατ’ επέκταση των αυξημένων χώρων, ενώ ο κινητήρας του έχει κι ελαφρά αυξημένη ισχύ. Ο σχεδιασμός του είναι αρκετά τολμηρός, ειδικά στο μπροστινό μέρος με τις δύο σειρές φωτιστικών σωμάτων.
5) Dacia Duster 2WD – 25.750 ευρώ – 1.5 λίτρα / 115 ίπποι
Αν και το νέο μοντέλο είναι προ των πυλών, προλαβαίνετε να παραγγείλετε το σημερινό με κινητήρα diesel, καθώς στη νέα γενιά δεν θα υπάρχει για την ώρα αυτή η επιλογή. Επιπροσθέτως, διατίθεται και με τετρακίνηση, καθιστώντας το ακόμα πιο σπάνιο και σίγουρα με περισσότερες δυνατότητες εντός κι εκτός δρόμου.
6) Peugeot 2008 – 27.100 ευρώ – 1.5 λίτρα / 130 ίπποι
Το 2008 είναι το πρώτο μοντέλο που τοποθετείται η πιο ισχυρή παραλλαγή του diesel μοτέρ του ομίλου Stellantis με τους 130 ίππους, χαρίζοντας και τις ανάλογες επιδόσεις στο πολύ δημοφιλές γαλλικό SUV, με παράλληλα χαμηλή κατανάλωση που είναι και το ζητούμενο.
7) Opel Mokka – 27.300 ευρώ – 1.5 λίτρα / 110 ίπποι
Άλλο ένα μοντέλο στο οποίο τοποθετείται ο πολύ δημοφιλής diesel κινητήρας των 1.5 λίτρων, με την απόδοση για την περίσταση στους 110 ίππους. Το Mokka ξεχωρίζει με τον σχεδιασμό του, ειδικά εκείνον του μπροστινού μέρους.
8) Seat Leon – 28.590 ευρώ – 2.0 λίτρα / 150 ίπποι
Η μείωση των diesel επιλογών επιβεβαιώνεται και στο Leon καθώς η μοναδική επιλογή είναι ο γνωστός δίλιτρος TDI του ομίλου VW, με απόδοση 150 ίππους. Οι επιδόσεις είναι εφάμιλλες της ισχύος του και χάρη στη ροπή του ταξιδεύει πολύ άνετα, προσφέροντας όμως και σπορτίφ οδικά χαρακτηριστικά
9) Audi A3 – 29.900 ευρώ – 1.6 λίτρα / 116 ίπποι
Diesel A3 και μάλιστα κάτω από 30.000 ευρώ; ναι, διότι το premium hatchback της Audi εξακολουθεί να εξοπλίζεται με τον μικρό κινητήρα των 1.6 λίτρων και παραμένει μία αξιόλογη επιλογή, καθώς οι επιδόσεις είναι εφάμιλλες με της βασικής βενζινοκίνητης έκδοσης, με την diesel να είναι πιο οικονομική στη χρήση.
10) Skoda Octavia – 30.900 ευρώ – 2.0 λίτρα / 150 ίπποι
Το Octavia είναι από τα πλέον δημοφιλή diesel μοντέλα στην ελληνική αγορά, που προτιμούν και πολλοί επαγγελματίες, εκτιμώντας, πέρα από την αξιοπιστία του και τους μεγάλους χώρους και τον τεράστιο χώρο αποσκευών με την πρακτική πίσω πόρτα.
11) Citroen C4 – 31.300 ευρώ – 1.5 λίτρα / 130 ίπποι
O HDi των 1.5 λίτρων τοποθετείται και στο C4 και μάλιστα στην πιο ισχυρή παραλλαγή του, προσφέροντας και τις ανάλογες επιδόσεις στο C4, που ξεχωρίζει και με την ιδιαίτερη εμφάνιση του μπροστινού μέρους.
12) Opel Astra – 31.500 ευρώ – 1.5 λίτρα / 130 ίπποι
Αν σας φαίνεται γνώριμη η χωρητικότητα και η απόδοση του diesel κινητήρα του Astra, δεν κάνετε λάθος. Πρόκειται για τον HDi του ομίλου Stellantis που τοποθετείται και στο νέο Astra, αποτελώντας μία ακόμα αξιόλογη εναλλακτική στην γκάμα των κινητήρων.
12) BMW 116d – 32.121 ευρώ – 1.5 λίτρα / 116 ίπποι
H σειρά 1 της BMW ανέκαθεν διέθετε επιλογές σε diesel μοτέρ και η σημερινή γενιά δεν αποτελεί εξαίρεση, καθώς εξοπλίζεται και με το τρικύλινδρο μοτέρ των 1.5 λίτρων και τους 116 ίππους, όχι μόνο με δίλιτρα σύνολα
14) Peugeot 308 – 32.800 ευρώ – 1.5 λίτρα / 130 ίπποι
Ο 1.5 HDi του ομίλου Stellantis βρίσκει θέση και κάτω από το καπό του Peugeot 308, συνεχίζοντας την παράδοση της γαλλικής εταιρείας σε diesel επιλογές, παρόλο που τα hatchback μοντέλα, ειδικά σε αυτό το ύψος τιμής, δεν προτιμούνται πλέον από το κοινό
15) VW Golf – 33.500 ευρώ – 2.0 λίτρα / 150 ίπποι
Η έλλειψη έκδοσης με μικρότερο κινητήρα ανεβάζει σημαντικά το κόστος απόκτησης ενός diesel Golf. Βέβαια ο δίλιτρος TDI προσφέρει τις ανάλογες επιδόσεις, δικαιολογώντας εν μέρη, το κόστος κτήσης.
16) Mini ONE – 33.500 ευρώ – 1.5 λίτρα / 116 ίπποι
Αν η 116 σας φαίνεται αρκετά συντηρητική κι επιθυμείτε μοντέλο diesel του ομίλου BMW, τότε το Mini είναι μονόδρομος, που ξεχωρίζει με τη μοντέρνα σχεδίαση του και το ιδιαίτερο εσωτερικό του.
17) Peugeot 3008 – 33.900 ευρώ – 1.5 λίτρα / 130 ίπποι
To 3008 έχει αναδειχθεί πολύ πιο δημοφιλές από το αδελφό 308, κυρίως λόγω των χώρων που προσφέρει και προτιμάται από τους οικογενειάρχες, αποτελώντας μάλιστα το κορυφαίο σε πωλήσεις στην κατηγορία του. Ο 1.5 HDi δεν έχει πρόβλημα να κινήσει το πιο βαρύ αμάξωμα, λόγω των μεγάλων αποθεμάτων ροπής
18) Citroen C4 X – 34.300 ευρώ – 1.5 λίτρα / 130 ίπποι
Ακόμα ένας εκπρόσωπος της γαλλικής σχολής, είναι η Χ εκδοχή του C4, που συνδυάζει το SUV αμάξωμα με τον coupe σχεδιασμό του πίσω μέρους. Τα μηχανικά μέρη είναι ίδια με εκείνα του C4 με την επιλογή μεταξύ των δύο να είναι καθαρά θέμα προτεραιοτήτων.
15) Citroen C5 – 36.450 ευρώ – 1.5 λίτρα / 130 ίπποι
Η τελευταία φορά που συναντάμε τον 1.5 HDi στη συγκεκριμένη λίστα των diesel, είναι στο C5 που είναι πλέον ένα μεγάλο SUV κι όχι ένα οικογενειακό sedan. Ο diesel κινητήρας του ομίλου Stellantis ούτε εδώ θα δυσκολευτεί να κινήσει το μεγάλο αμάξωμα
20) Seat Tarraco – 36.450 ευρώ – 2.0 λίτρα / 150 ίπποι
Το μεγάλο SUV της Seat εντυπωσιάζει με τους χώρους του, ενώ ο δίλιτρος TDI του ομίλου VW να ταιριάζει απόλυτα στα χαρακτηριστικά του, κινώντας με ευκολία και οικονομικά το ισπανικό SUV
21) Mazda CX-5 – 37.172 ευρώ – 2.2 λίτρα / 150 ίπποι
Το CX-5 είναι το μοναδικό ιαπωνικό από τη συγκεκριμένη λίστα με κινητήρα diesel κι ένα από τα ελάχιστα καινούρια που διατηρούν ακόμα αυτή την επιλογή. Λόγω της ροπής του, είναι προτιμότερη επιλογή από την αντίστοιχη βενζινοκίνητη.
22) VW T-Roc – 39.900 ευρώ – 2.0 λίτρα / 150 ίπποι
Οριακά κάτω από το φράγμα των 40.000 ευρώ βρίσκεται το SUV της VW, με τον δίλιτρο TDI να βρίσκει εφαρμογή και σε αυτήν την περίπτωση, αποτελώντας ίσως τη χρυσή τομή μεταξύ κατανάλωσης και επιδόσεων, μεταξύ των υπόλοιπων εκδόσεων του T-Roc