Στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου η Κίνα πήρε τα πρωτεία από την Ιαπωνία, για να γίνει ο μεγαλύτερος εξαγωγέας οχημάτων στον κόσμο το 2023, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας, που εμφανίζονται σαν μανιτάρια, ενισχύουν την παγκόσμια επέκταση.
Τι «λένε» λοιπόν οι αριθμοί, που στην ανάγνωσή τους πραγματικά τρομάζεις…
Σύμφωνα με την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM), 4,91 εκατομμύρια νέα οχήματα εξήχθησαν από την Κίνα το 2023, αυξημένα κατά 58% από τα 3,11 εκατομμύρια μονάδες που εξήχθησαν το 2022 και υπερδιπλάσια από τα 2,02 εκατομμύρια που είχαν αποσταλεί στις τέσσερις γωνίες του κόσμου το 2021.
Αγορά αυτοκινήτου: Στόχος της Κίνας η Ευρώπη
Οι αριθμοί εκτός όλων των άλλων, φανερώνουν την αύξηση των αυτοκινητοβιομηχανιών της Κίνας, που σαν στόχο έχουν την αγορά της Ευρώπης, καθώς έχει αρχίσει η απόβασή τους, με «πόρτα» εισόδου τις Κάτω Χώρες, με έδρα να έχουν την Ολλανδία.
Υπάρχουν και άλλα στοιχεία, όπως από την κινέζικη ένωση τελωνείων που ανεβάζουν τον αριθμό των εξαγωγών για το 2023 ακόμη υψηλότερο, στα 5,22 εκατομμύρια οχήματα.
Ο μεγάλος αντίπαλος της Κίνας στις εξαγωγές είναι η Ιαπωνία, που κρατούσε τα σκήπτρα.
Το 2023 οι εξαγωγές ιαπωνικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 16% σε σχέση με το 2022 που μεταφράζεται σε 4,42 εκατομμύρια μονάδες το 2023.
Αυτά τα στοιχεία είναι σύμφωνα με την Ιαπωνική Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (JAMA), καθώς η παραγωγή ανέκαμψε από τις ελλείψεις στην αλυσίδα εφοδιασμού του προηγούμενου έτους και οι παραγωγές έχουν ομαλοποιηθεί.
Να σημειωθεί ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επεκτείνονται επιθετικά παγκοσμίως τα τελευταία δύο χρόνια, ιδιαίτερα στην Ασία, την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τη Νότια Αμερική.
Aγορά αυτοκινήτου: Η Κίνα φλερτάρει και με την Ρωσία
Διεκδίκησαν επίσης σημαντικό μερίδιο στη Ρωσία, αφού οι περισσότερες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάστηκαν να αποσυρθούν λόγω των κυρώσεων από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Να αναφέρουμε επίσης ότι οι Ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες Toyota, Nissan, Honda έχουν πολύ περισσότερες δραστηριότητες παραγωγής στο εξωτερικό, ενώ οι κινεζικές μάρκες βρίσκονται ακόμη στα πρώτα στάδια της παγκόσμιας στρατηγικής επέκτασής τους, με την BYD να έχει ξεκινήσει την ανέγερση εργοστασίου κατασκευής αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στην καρδιά της Ευρώπης, την Ουγγαρία .
Συνολικά, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των ξένων εμπορικών σημάτων με έδρα την Κίνα, παρήγαγαν 30 εκατομμύρια οχήματα το 2023, ενώ η παγκόσμια παραγωγή των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών εκτιμήθηκε ότι βρίσκεται στα 27 εκατομμύρια οχήματα.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες προηγούνται στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, κυρίως λόγω της σημαντικής εγχώριας αγορά τους, και αυτός είναι ο κύριος μοχλός της παγκόσμιας ανάπτυξης την επόμενη δεκαετία.
Η Κίνα έχει πάρει φόρα και δε σταματάει, και το σημαντικό είναι η στάση των αξιωματούχων της Ευρώπης ή δεν έχουν πάρει χαμπάρι, ή σήκωσαν λευκή πετσέτα, μη μπορώντας να αντιδράσουν…