Η επικράτηση των SUV και η ηλεκτροκίνηση έχουν φέρει σημαντικές αλλαγές καθώς στα πλάνα των εταιρειών, τα cabrio αρχίζουν να αποτελούν μέρος της ιστορίας.
Πριν μερικά χρόνια, τα ανοιχτά μοντέλα, μόλις έμπαινε η άνοιξη είχαν την τιμητική τους, με τους αγοραστές να έχουν πλήθος επιλογών, από αυτοκίνητα πόλης μέχρι πανάκριβα supercars. Σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν τουλάχιστον ένα ανοιχτό μοντέλο διαθέσιμο, είτε κλασικό με υφασμάτινη οροφή, είτε CC (Coupe Cabriolet).
Τι να πρωτοθυμηθούμε; Audi A3, Peugeot 308 CC, VW Golf ή EOS, Opel Astra CC, Renault Megane CC, ή ακόμα και μικρομεσαία όπως Suzuki Swift, Mitshubishi Colt, Peugeot 207 CC και Nissan Micra
Φυσικά υπήρχαν και πιο ακριβά και μεγαλύτερα, όπως τα Audi A4/A5, ή το TT, Mercedes SLK και Volvo C70.
Ωστόσο, η μία μετά την άλλη οι αυτοκινητοβιομηχανίες, σταμάτησαν την παραγωγή (και) των ανοιχτών μοντέλων, καθώς εστιάζουν στα SUV και στην εξέλιξη των ηλεκτρικών και δεν επιθυμούν να διοχετεύουν πόρους και ενέργεια για όχι πολύ εμπορικά μοντέλα, που πολλές φορές δεν κατασκευάζουν και οι ίδιες τα αμαξώματα, ειδικά των coupe cabriolet.
Ας δούμε τα εναπομείναντα cabrio μοντέλα της ελληνικής αγοράς, μέχρι τα 80.000 ευρώ, επιλέγοντας συνειδητά να μην αναφέρουμε υπεραυτοκίνητα, τύπου Porsche 911, SL AMG ή Ferrari και Lamborghini
1) Fiat 500C / Από 19.577 ευρώ
Ναι, δεν είναι cabrio με την κλασική έννοια, καθώς δεν είναι πλήρως ανοιχτό, ωστόσο όταν αναδιπλωθεί η υφασμάτινη οροφή, δίνει την αίσθηση ανοιχτού αυτοκινήτου. Είναι άλλωστε και το προσιτό «ανοιχτό» μοντέλο της αγοράς και με την έλλειψη που υπάρχει, το περιλαμβάνουμε στη λίστα. Εκτός από προσιτό στην αγορά, είναι και πολύ οικονομικό στη χρήση, χάρη στο υβριδικό σύνολο του 1.0 λίτρου, ενώ διαθέτει και στιλ.
2) Mazda MX-5 / Από 30.715 ευρώ
Όταν εμφανίστηκε το πρώτο ΜΧ-5 πριν από 35 χρόνια, μάλλον κανείς δεν περίμενε την τεράστια εμπορική του επιτυχία, καθώς αναδείχθηκε στο πιο δημοφιλές roadster, με εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως. Ευτυχώς η Mazda το διατηρεί στην παραγωγή, χωρίς να αλλάζει τη βασική φιλοσοφία. Χαμηλό βάρος, πίσω κίνηση, ομοιογένεια και χωρίς κυνήγι ιπποδύναμης. Το μυστικό άλλωστε βρίσκεται στην οδική συμπεριφορά και στα χαμόγελα που προσφέρει, που το καταφέρνει και η βασική έκδοση με τους 132 ατμοσφαιρικούς ίππους.
3) VW T-Roc Cabriolet / Από 32.500 ευρώ
Λογικά σκεπτόμενη η VW, με τα SUV να κατακλύζουν την αγορά, δημιούργησε την ανοιχτή παραλλαγή του T-Roc, με το αποτέλεσμα να τη δικαιώνει, όσον αφορά στο σχεδιασμό και την εμφάνιση. Επέλεξε δε να τοποθετήσει και τον κινητήρα των 1.5 λίτρων με ισχύ 150 ίππους, ώστε να αντιμετωπίσει το επιπλέον βάρος
4) BMW Z4 / Από 65.867 ευρώ
Η BMW συνεχίζει την παράδοση «Ζ» και ουσιαστικά είναι χωρίς αντίπαλο. Η Ζ4 εντυπωσιάζει με το παρουσιαστικό της, αλλά και με την οδική της συμπεριφορά, ενώ η τελευταία της γενιά εξοπλίζεται και με ισχυρούς, υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, που φτάνουν σε ισχύ ακόμα και τους 340 ίππους στην Ζ4 Μ40i.
5) BMW 4 Cabrio / Από 70.300 ευρώ
Η σειρά 3 της BMW, ανέκαθεν διέθετε ανοιχτές εκδόσεις, που πλέον άλλαξαν ονομασία σε σειρά 4. Ωστόσο διατηρείται η κλασική υφασμάτινη οροφή, με το ανοιχτό μοντέλο να εντυπωσιάζει με τις καθαρές και απλές γραμμές. Αν και η βασική έκδοση εξοπλίζεται με diesel κινητήρα, οι περισσότεροι θα προτιμήσουν τη βασική, βενζινοκίνητη έκδοση των 184 ίππων που ξεκινά από τα 74.000 ευρώ
6) Mercedes CLE Cabrio / Από 73.350 ευρώ
Η Mercedes επιμένει στις ανοιχτές εκδόσεις, έστω και με διαφορετικές ονομασίες. Οι περισσότεροι θυμόμαστε την CLK Cabrio που έδωσε τη σκυτάλη στη σημερινή CLE. Η εικόνα της στους ελληνικούς δρόμους είναι σπάνια, αλλά ξεχωριστή. Τα κινητήρια σύνολα είναι υβριδικά, με τη βασική βενζινοκίνητη έκδοση να αποδίδει συνολικά 227 ίππους. Στην κορυφή της γκάμας, βρίσκεται η τετρακίνητη 450 4MATIC με ισχύ 404 ίππων και κόστος 97.500 ευρώ
7) Ford MustangGT Cabrio / –
Το «αμερικάνικο όνειρο» σε ανοιχτή μορφή, ειδικά όταν συνδυάζεται με τον V8 κινητήρα των 5.0 λίτρων και ισχύ 446 ίππους. Εκτός από οδική συμπεριφορά και επιδόσεις, το «muscle car» προσφέρει και… ηχητικές συγκινήσεις, όταν θα ακούς τον V8 να βρυχάται με ανοιχτή την οροφή. Αν και δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα η τιμή στην ελληνική αγορά, διατίθεται για παραγγελία