Η πτωτική πορεία της αγοράς αυτοκινήτου δεν είναι ελληνικό φαινόμενο, καθώς και η ευρωπαϊκή τον Σεπτέμβριο παρουσίασε μείωση 6.1%.
Αν και αυτή η πτώση του 6.1% είναι αρκετά μικρότερη από εκείνη του –15.3% της ελληνικής αγοράς, είναι ενδεικτικό της γενικής τάσης που επικρατεί πανευρωπαϊκά.
Σε απόλυτους αριθμούς, τον Σεπτέμβριο στην Ε.Ε ταξινομήθηκαν 809.163 αυτοκίνητα, έναντι 861.973 του αντίστοιχου περσινού μήνα. Η επίδοση αυτή, μείωσε περαιτέρω και τη συνολική επίδοση της αγοράς που πλέον κινείται στα αντίστοιχα περσινά επίπεδα, παρόλη την πολύ καλή εικόνα του πρώτου εξαμήνου.
Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου: Στασιμότητα στα 3/4 του έτους
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ACEA, 3 μήνες πριν ολοκληρωθεί το 2024, ταξινομήθηκαν 7.989.776 αυτοκίνητα, ενώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα 7.941.704, που μεταφράζεται σε αύξηση μόλις 0.6%
Οι μεγάλες αγορές της Ευρώπης, είναι μοιρασμένες, με τη Γερμανία και τη Γαλλία να κινούνται αρνητικά (-1.0% και -1.8% αντίστοιχα), ενώ η Ιταλία και η Ισπανία έχουν θετικό πρόσήμο (2.1% και 4.3% αντίστοιχα). Εκτός Ε.Ε, θετική είναι η εικόνα και του Ηνωμένου Βασιλείου με αύξηση 4.3%.
Πτώση και στα ηλεκτρικά
Αν και τον Σεπτέμβριο το μερίδιο των ηλεκτρικών ήταν μεγαλύτερο από άλλους μήνες, συνολικά στο εννιάμηνο η «ηλεκτρική» αγορά παρουσιάζει κάμψη. Η αύξηση 9.8% του Σεπτεμβρίου και το 17.3% μερίδιο, απλώς συγκράτησε τη μείωση των εννέα μηνών στο 5.8%, με το συνολικό μερίδιο των ηλεκτρικών να πέφτει στο 13.1% έναντι 14.0% του 2023. Αυτό μεταφράζεται σε 1.047.869 νέα ηλεκτρικά το 2024, έναντι 1.111.925 το 2023.
Αντίθετα, τα υβριδικά παρουσιάζουν σημαντική αύξηση της τάξης του 20.1% και αυτό έχει επίδραση και στις επιδόσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Εντυπωσιάζει η Toyota
H μεγάλη ζήτηση για υβριδικά αυτοκίνητα, αναμφίβολα έχει θετικό αντίκτυπο στις επιδόσεις της ιαπωνικής εταιρείας. Ναι μεν η απόσταση από την πρώτη VW είναι μεγάλη, ωστόσο η αύξηση του 15.4% στις πωλήσεις, σε μία σταθερή συνολικά αγορά, δείχνει τη δυναμική της. Παρουσιάζει μάλιστα και μία από τις μεγαλύτερες αυξήσεις σε πωλήσεις συνολικά και τη μεγαλύτερη μεταξύ των εμπορικών εταιρειών.
Μένει να δούμε αν θα αντιστραφεί η η πορεία της αγοράς το τελευταίο τρίμηνο του έτους, ή θα μεταβληθεί το θετικό συνολικά πρόσημο σε αρνητικό για το 2024.