Έχοντας διανύσει ήδη το ένα τρίτο του 2024, έχουν φανεί οι τάσεις της αγοράς, με τα plug-in υβριδικά να έχουν σημαντική διείσδυση στην αγορά.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία, το 2024 τα PHEV θα ξεπεράσουν τα ηλεκτρικά στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, σε αντίθετη με την ευρωπαϊκή αγορά στην οποία τα ηλεκτρικά έχουν υψηλότερες πωλήσεις. Φαίνεται επίσης ότι θα έχουμε επανάληψη του 2023 με τα PHEV να αποσπούν μερίδιο 6.57%, ενώ τα ηλεκτρικά 5.35%.
Aγορά: 2.795 ταξινομήσεις των plug-in hybrid το πρώτο τετράμηνο
Με τη γλώσσα των αριθμών, ο πρώτο τετράμηνο τα PHEV κατέγραψαν, με 2.795 πωλήσεις και μερίδιο 5.58% ενώ τα αντίστοιχα ηλεκτρικά 2.184 μονάδες με μερίδιο 4.36%.
Τα plug-in υβριδικά συνδυάζουν και τους δύο κόσμους, εκείνον των θερμικών κινητήρων και εκείνον των ηλεκτροκινητήρων, καθώς μπορούν να κινούνται ηλεκτρικά για ορισμένα χιλιόμετρα (50-100 ανάλογα το αυτοκίνητο), ενώ παράλληλα δεν έχουν το άγχος για εύρεση σημείου φόρτισης και μπορούν κάνουν απρόσκοπτα μεγάλα ταξίδια.
Στην εξίσωση βέβαια θα πρέπει να προστεθεί και το πλεονέκτημα του μηδενικού φόρου εταιρικής χρήσης, λόγω χαμηλών ρύπων, που αποτελεί κίνητρο για την απόκτηση PHEV από στελέχη επιχειρήσεων.
Ωστόσο, για να επιτευχθούν οι χαμηλές τιμές κατανάλωσης που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές, χρειάζονται καθημερινή φόρτιση, ώστε να διανύουν όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα με τον ηλεκτροκινητήρα.
Επιπροσθέτως, η ύπαρξη δύο διαφορετικών τύπων κινητήρων στο ίδιο αυτοκίνητο, αυξάνει τόσο το κόστος, όσο και το βάρος και σίγουρα απαιτείται και αρκετός χώρος, με αποτέλεσμα η πλειοψηφία των PHEV που πωλούνται στην ελληνική αγορά να είναι SUV, με μία μόνο εξαίρεση στην πρώτη δεκάδα.
Ας δούμε τα 10 πιο δημοφιλή PHEV της ελληνικής αγοράς, με φθίνουσα σειρά βάσει ταξινομήσεων
1) BMW X1 / Από 52.575 ευρώ
H X1 κερδίζει μέχρι τώρα το πρωτάθλημα στην κατηγορία, με μεγάλη απόσταση από τον δεύτερο, καθώς έχει αποσπάσει το 12.5% της συνολικής κατηγορίας. Συνδυάζει ισχυρό κινητήρα 245 ίππων, (326 ίπποι η πιο ισχυρή), τετρακίνηση, με την ανάλογη οδική συμπεριφορά, ηλεκτρική αυτονομία 83 χλμ. και ποιότητα κατασκευής
2) Mercedes GLA / Από 53.800 ευρώ
H plug-in υβριδική GLA είναι αρκετά δημοφιλής, καθώς αποσπά το 37% των πωλήσεων του SUV της Mercedes. Εξοπλίζεται με κινητήρα «μόλις» 1.3 λίτρων με τη συνολική απόδοση του συστήματος να φτάνει τους 218 ίππους, με την ηλεκτρική της αυτονομία να αγγίζει τα 70 χλμ. και η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς.
3) Peugeot 3008 – Από 44.900 ευρώ
Από τα πιο προσιτά PHEV μοντέλα της αγοράς είναι το 3008, που εξοπλίζεται με κινητήρα 1.6 λίτρων και συνολική ισχύ συστήματος 180 ίππους. Οι χώροι του είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας και η εμφάνισή του σίγουρα δεν περνά απαρατήρητη.
4) Cupra Formentor / Από 45.390 ευρώ
Το Formentor είναι από τα πιο σπορτίφ PHEV μοντέλα που δεν οφείλεται μόνο στους 245 ίππους του υβριδικού συνόλου, αλλά και στη ρύθμιση της ανάρτησης. Η σπορ εικόνα συνεχίζεται και στο εσωτερικό, όπου όλα έχουν επίκεντρο τον οδηγό.
5) Audi Q3 / Από 52.580 ευρώ
Το υβριδικό σύνολο αποδίδει και στο Q3 245 ίππους χαρίζοντας και τις ανάλογες επιδόσεις στο SUV της Audi. Το εσωτερικό διακρίνεται για την ποιότητά του και την πολυτέλεια και οι χώροι του θα ικανοποιήσουν τους περισσότερους
6) Ford Kuga / Από 51.442 ευρώ
Το Kuga είναι από τα πιο μεγάλα σε διαστάσεις μοντέλα της πρώτης δεκάδας, με θετική επίπτωση στους χώρους. Ο κινητήρας του έχει χωρητικότητα 2.5 λίτρα με την απόδοση του συστήματος να φτάνει τους 243 ίππους, με την κίνηση να μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς.
7) Cupra Leon / Από 43.990 ευρώ
Το Leon είναι το μοναδικό hatchback της πρώτης δεκάδας και παράλληλα το πιο προσιτό αυτής της λίστας. Το υβριδικό σύνολο αποδίδει όπως και στο Formentor 245 ίππους, με τις επιδόσεις να είναι ελαφρά καλύτερες λόγω χαμηλότερου βάρους, με την οδική συμπεριφορά να είναι αρκετά σπορτίφ. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η έκδοση Sports Tourer με μεγαλύτερες μεταφορικές δυνατότητες
8) Jeep Compass / Από 47.500 ευρώ
Το Compass διακρίνεται για την άνεση που προσφέρει στους επιβάτες, με τους ανάλογους χώρους, ενώ είναι και από τα ελάχιστα SUV που είναι και τετρακίνητα και με επιλογές «κοντών» σχέσεων και κλειδώματος διαφορικού. Ο κινητήρας είναι «μόλις» 1.3 λίτρων και η απόδοση συνολικά φτάνει τους 240 ίππους.
9) Mercedes GLC / Από 82.400 ευρώ
Όσους η GLA δεν τους ικανοποιεί σε χώρους, θα στραφούν στην μεγαλύτερη GLC, που επιπροσθέτως είναι τετρακίνητη με τη συνολική ισχύ του υβριδικού συνόλου να φτάνει τους 313 ίππους, χαρίζοντας και πολύ καλές επιδόσεις στο SUV της Mercedes.
10) Volvo XC60 / Από 70.552
Η υψηλή συγκριτικά τιμή του δεν εμποδίζει το XC 60 να βρίσκεται στην πρώτη δεκάδα των πωλήσεων. Ωστόσο με 350 ίππους συνολικά είναι το πιο ισχυρό μοντέλο της λίστας, ενώ είναι και μόνιμα τετρακίνητο. Στην κορυφή της γκάμας υπάρχει και έκδοση με… 455 ίππους.