Λίγες μέρες έχουν απομείνει μέχρι να εκπνεύσει το 2024, ωστόσο μάλλον μπορούμε ήδη να πούμε ποιο ήταν το εμπορικότερο αυτοκίνητο στην Ευρώπη τη χρονιά που φεύγει.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία για το 11μηνο του 2024, πρώτο στην «κούρσα» βρίσκεται το Dacia Sandero με συνολικά 247.210 πωλήσεις, καταγράφοντας άνοδο +13,8% σε σύγκριση με το 2023. Στη δεύτερη θέση συναντάμε το Volkswagen Golf με 199.546 πωλήσεις, το οποίο ανέκαμψε σημαντικά το 2024, σημειώνοντας ετήσια άνοδο +20%. Αξίζει να αναφέρουμε ότι πέρυσι το δημοφιλές γερμανικό μικρομεσαίο μοντέλο έχει χάσει την παραδοσιακή δυναμική του, καθώς τερμάτισε στην έβδομη θέση των ευρωπαϊκών πωλήσεων με 184.279 πωλήσεις. Το Dacia Sandero θέλει να πάρει το «αίμα» του πίσω, καθώς το 2023 ήταν δεύτερο στην κατάταξη με 235.893 πωλήσεις.
Tesla Model Y: Η άνοδος και η πτώση
Μεγάλος νικητής το 2023 είχε ανακηρυχτεί το Tesla Model Y με 254.822 πωλήσεις, ενώ το 2023 ήταν η πρώτη χρονιά που ο τίτλος πήγε σε ηλεκτρικό όχημα και για πρώτη φορά σε μη ευρωπαϊκό μοντέλο. Όμως, από τον Ιανουάριο μέχρι και το Νοέμβριο του 2024 το Tesla Model Y είδε τις πωλήσεις του στη Γηραιά Ήπειρο να πέφτουν κατά -21%. Με 181.781 πωλήσεις μέχρι τώρα φαίνεται απίθανο να μπορέσει να υπερασπιστεί τον τίτλο του, καθώς βρίσκεται στην έκτη θέση της κατάταξης.
Πάνω από το Tesla Model Υ στην πέμπτη θέση βρίσκεται το Peugeot 208 με 183.233 πωλήσεις (-0,5%), στην τέταρτη θέση Volkswagen T-Roc με 187.707 πωλήσεις (-1,8%) και στην τρίτη θέση το Renault Clio με 195.675 πωλήσεις (+7,7%).
To top10 για το 11μηνο του 2024 συμπληρώνουν τα εξής μοντέλα. Στην έβδομη θέση το Toyota Yaris Cross με 179.322 πωλήσεις (+9,7%), στην όγδοη θέση το Volkswagen Tiguan με 178.696 πωλήσεις (+11,6%), στην ένατη θέση η Skoda Octavia με 168.613 πωλήσεις (+13,2%) και στη δέκατη θέση το Toyota Yaris με 165.040 πωλήσεις (+13%).
Το μοναδικό λοιπόν ηλεκτρικό μοντέλο, στο προσωρινό βέβαια ευρωπαϊκό top10 πωλήσεων του 2024, είναι το Tesla Model Y, γεγονός που σίγουρα προκαλεί προβληματισμό για την πολυσυζητημένη απαγόρευση πωλήσεων νέων μοντέλων με θερμικούς κινητήρες στην Ευρώπη το 2035.