Ο Ιούλιος ήταν ο δεύτερος μήνας του 2024 κατά τον οποίο η ελληνική αγορά αυτοκινήτου σημείωσε πτώση, έστω και μικρή.
Με τη γλώσσα των αριθμών και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ, τον φετινό Ιούλιο ταξινομήθηκαν 12.205 αυτοκίνητα, έναντι 12.380 τον αντίστοιχο περσινό μήνα, που μεταφράζεται σε πτώση της τάξης του -1.4%.
Ωστόσο στο σύνολο του έτους που διανύουμε, η αγορά παραμένει θετική, αν και πλέον έχασε το διψήφιο ποσοστό ανόδου που είχε μέχρι και το κλείσιμο του πρώτου εξαμήνου, καθώς η άνοδος είναι της τάξης του 9% με 90.225 αυτοκίνητα φέτος, έναντι 82.741 το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.
Αγορά αυτοκινήτου: Σταθερά πρώτη η Toyota
Αναμφισβήτητα, η Toyota κατακτά με άνεση μέχρι και τον Ιούλιο το χρυσό μετάλλιο της αγοράς, καθώς το μερίδιό της (17.0%) είναι υπερδιπλάσιο των δεύτερης Suzuki και της τρίτης Peugeot που θα δώσουν σκληρή μάχη για το αργυρό μέχρι το τέλος του έτους, καθώς η διαφορά μεταξύ τους είναι μερικές δεκάδες αυτοκίνητα, με ίδιο ουσιαστικά μερίδιο (8.2%).
Η Toyota δε παρουσιάζει και σημαντική αύξηση των πωλήσεών της σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα που φτάνει το 46.1%
Ωστόσο η δεύτερη Suzuki παρουσιάζει υπερδιπλάσιο ποσοστό ανόδου που φτάνει σχεδόν το 100% (98.0%), που έχει σαν αποτέλεσμα τη δεύτερη θέση στις συνολικές πωλήσεις και σίγουρα τη μεγαλύτερη άνοδο μεταξύ των εταιρειών της πρώτης δεκάδας.
Γενικά πάντως παρατηρούνται έντονες διακυμάνσεις στις επιδόσεις των εταιρειών σε σχέση με το 2023, είτε θετικές είτε αρνητικές, που οφείλονται είτε σε συγκυριακούς παράγοντες, όπως καθυστερήσεις στις παραδόσεις, είτε στην αναμονή νέων μοντέλων για όσες κινούνται αρνητικά, ενώ αντίθετα, τα καινούρια μοντέλα δίνουν μεγάλη ώθηση στις πωλήσεις, όπως είναι λογικό.
Τον τρέχοντα μήνα κλείνουν τα δύο πρώτα τετράμηνα του έτους και καθώς απομένουν τέσσερις μήνες δύσκολα θα αντιστραφεί η συνολική θετική εικόνα.