Η αγορά καινούργιων αυτοκινήτων είναι μια πολύ παράξενη υπόθεση.
Όλοι «κλαίγονται» αλλά οι πωλήσεις γίνονται, σε μια εποχή μάλιστα που τα αυτοκίνητα μετά την έλλειψη των microchips (ωραία στημένο το παιχνίδι για να ανέβουν οι τιμές λένε οι κακές γλώσσες) έχουν πάρει την ανιούσα χωρίς σταματημό.
Από την άλλη, η επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι αυξανόμενες γεωπολιτικές εντάσεις μεταξύ Κίνας, Ευρώπης και Ηνωμένων Πολιτειών δεν εμποδίζουν τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας να προσφέρει νέα μοντέλα.
Η παρακολούθηση των παρουσιάσεων νέων αυτοκινήτων παραγωγής σε όλο τον κόσμο δείχνει ότι η βιομηχανία παρουσίασε 67 νέα προϊόντα το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Αγορά αυτοκινήτου: Υψηλό ενδιαφέρον από τις αγορές
Αυτός ο συνολικός αριθμός επιβεβαιώνει ότι εξακολουθεί να υπάρχει δυναμισμός στη διεθνή αγορά, παρά τη φθίνουσα σημασία των διεθνών εκθέσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Πράγματι, ήταν ο παραδοσιακός τρόπος παρουσίασης των νέων μοντέλων μέχρι την εμφάνιση της πανδημίας στις αγορές, αλλά το μέγεθος και ο αντίκτυπος της φετινής Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης έστειλε ένα ανησυχητικό μήνυμα για την υγεία του κλάδου.
Από τους τέσσερις μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων που ήταν παρόντες στην Έκθεση, μόνο ένας ήταν Ευρωπαίος-Renault- και αυτός πήρε και τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ευρώπη για το 2024», με το αμιγώς ηλεκτρικό Megane.
Ήταν τόσο το φιάσκο στην έκθεση της Γενεύης το 2024, που διοργανωτές ανακοίνωσαν ότι το 2025 δεν θα διεξαχθεί που σημαίνει ότι η πιο σημαντική ίσως έκθεση αυτοκινήτου στην Ευρώπη, αυτή της Γενεύης, περνάει οριστικά στην ιστορία.
Τον Απρίλιο, ωστόσο, πραγματοποιήθηκε η Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου με μεγάλη απήχηση όσον αφορά τα λανσαρίσματα και τα νέα μοντέλα. Αυτή η παράσταση ήταν ένα άλλο παράδειγμα του πώς η Κίνα συνέχισε να κερδίζει έδαφος σε βάρος της λιγότερης ηγετικής θέσης από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Στην πραγματικότητα, η Κίνα έδωσε τον ρυθμό κατά το Α΄6μηνο του φετινού χρόνου.
Από τα 67 νέα μοντέλα που παρουσιάστηκαν το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, τα 33 κατασκευάστηκαν από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Και τα μισά από τα νέα αυτοκίνητα του κόσμου που παρουσιάστηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024 είναι κινεζικής προέλευσης, ασχέτως μάρκας.
Είναι το αποτέλεσμα της παρουσίας τόσων πολλών εμπορικών σημάτων και μοντέλων σε κάθε κατηγορία με στόχο των Κινέζων κατασκευαστών είναι να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στο εξωτερικό, με την Ευρώπη να αποτελεί τον διακαή πόθο.
Το άλλο μισό αποτελούνταν από 17 νέα ευρωπαϊκά μοντέλα (6 γερμανικά, 5 ιταλικά, 4 γαλλικά και 2 βρετανικά), 8 ιαπωνικά, 6 αμερικανικά και 3 κορεάτικα.
Τα περισσότερα μοντέλα τα «έριξε» στην αγορά η Stellantis, Alfa Romeo Junior, Peugeot 5008, Opel Frontera, Opel Grandland, Citroen C3, Lancia Ypsilon, Maserati Gran Cabrio, Dodge Charger.
Aκολούθησε η BYD με τα μοντέλα Seal 06, Qin L, Shark, Yuan, U9.
H Volkswagen, Geely από 4 μοντέλα και από 3 Hyundai, Kia Honda ΒΜW, και από 2 Renault, Mazda, Nissan, GM,
Και έρχεται το Β’ 6μηνο κάτω από ένα νέο πρίσμα που αφορά τους δασμούς των κινεζικών στην αγορά της Ευρώπης και πως αυτό θα εξελιχθεί.