Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου τους τελευταίους μήνες καταγράφει έντονη πτώση, με τον Οκτώβριο να κλείνει στο -14.3%
Με τον αρνητικό ρυθμό που κινείται η αγορά μάλιστα, κινδυνεύει να χαθεί το θετικό πρόσημο στο σύνολο του έτους, καθώς μετά και τον Οκτώβριο, η αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα είναι μόλις 1.7%, που μετραφράζεται σε 117.705 μονάδες, έναντι 115.792 πέρυσι.
Ο Οκτώβριος ήταν ένας ακόμα μήνας στον οποίο οι πωλήσεις δεν ξεπέρασαν τις 10.000 μονάδες, καθώς η επίδοση του ήταν σχεδόν ίδια με εκείνη του Σεπτεμβρίου (9.670-9.661) και μακριά από τις 11.282 του περσινού Οκτωβρίου.
Αγορά αυτοκινήτου: Άλμα των ηλεκτρικών τον Οκτώβριο
Αντίθετα από το σύνολο της αγοράς, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών εκτοξεύθηκαν τον Οκτώβριο, καθώς οι 918 μονάδες αντιστιχούν σε μερίδιο 9.5%, τη στιγμή που το αντίστοιχο μερίδιο στο σύνολο του έτους είναι μόλις 5.54% και 6.520 μονάδες. Επιπροσθέτως, οι 6.520 μονάδες του 10μηνου, έχουν ξεπεράσει το σύνολο του 2023 που έκλεισε με 6.379 μονάδες και 4.74% μερίδιο.
Εκτός από τα ηλεκτρικά, ούτε την Toyota φαίνεται να την αγγίζει η υπόλοιπη αγορά, καθώς τον Οκτώβριο όχι μόνο δεν μειώθηκαν οι πωλήσεις της, αλλά αυξήθηκαν κατά… 66.8% και φυσικά βρίσκεται στην πρώτη θέση, μακριά από τις Suzuki και Peugeot που κονταροχτυπιούνται για το αργυρό μετάλλιο.
Γεγονός είναι πως λίγες εταιρείες κινήθηκαν με θετικό πρόσημο τον Οκτώβριο ενώ και στο σύνολο του έτους, οι περισσότερες θα κλείσουν με αρνητικό πρόσημο.
Ίσως η πρόσφατη έκθεση αυτοκινήτου στις αρχές του Οκτωβρίου, να τόνωσε το ενδιαφέρον του κοινού, αλλά αυτό θα αποτυπωθεί τον τρέχοντα και τους επόμενους μήνες, καθώς οι όποιες παραγγελίες έγιναν κατά τη διάρκεια της έκθεσης, όπως είναι λογικό, δεν μεταφράζονται αυτόματα σε ταξινομήσεις.
Εν αναμονή του τελευταίου «κανονικού» μήνα του έτους, του τρέχοντος Νοεμβρίου, καθώς ο Δεκέμβριος, παραδοσιακά, δεν προσφέρεται για συμπεράσματα και είναι ή του ύψους ή του βάθους.