Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, με γνώμονα τη αύξηση της αγοράς στη ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων, ενισχύουν την παρουσία τους στην Ευρώπη. Τον Σεπτέμβριο, οι εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα στις χώρες της ΕΕ αυξήθηκαν κατά 61%, φτάνοντας τα 60.517 οχήματα.
Καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση επανεξετάζει τους δασμούς για τις εισαγωγές από την Κίνα, οι κατασκευαστές, όπως η BYD και η Chery, επενδύουν σε εγκαταστάσεις παραγωγής στην Ευρώπη, θέλοντας να αποφύγουν πιθανές επιβαρύνσεις.
Οι νέες επενδύσεις απομακρύνονται από το παραδοσιακό μοντέλο μερικής συναρμολόγησης στην Κίνα.
Σύμφωνα με έκθεση του Bloomberg, οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν εγκαταστήσει πλήρεις γραμμές παραγωγής σε εννέα χώρες και σχεδιάζουν να διπλασιάσουν αυτή την παραγωγική ικανότητα, κυρίως στην Ασία και τη Λατινική Αμερική.
Οι Κινέζοι έρχονται με φόρα στην Ευρώπη με μάρκες που δεν τις έχουμε «ξανακούσει» και πως να τις έχουμε αφού κυκλοφορούν μόνο στην Κίνα.
Το παιχνίδι έχει αλλάξει, ειδικά στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα η Κίνα δείχνει το δρόμο στους Ευρωπαίους κατασκευαστές, με την αμέριστη βοήθεια της ΕΕ για μείωση ρύπων.
Οι Κινέζοι όμως δε σταματούν και «ρίχνουν» στην αγορά και υβριδικές εκδόσεις καθώς και plug-in hybrid ανακατεύοντας την τράπουλα.
Αγορά ηλεκτρικών οχημάτων: Το ζήτημα είναι τι θα γίνει με τους επιπλέον δασμούς στα κινεζικά οχήματα
Το παιχνίδι βρίσκεται σε λεπτή κλωστή ισορροπίας. Γιατί, μη νομίζετε εάν η ΕΕ θεσπίσει νέους δασμούς στα εισαγόμενα κινεζικά οχήματα -μέχρι να αναγερθούν τα εργοστάσιά τους στην Ευρώπη- θα μείνουν με «σταυρωμένα» χέρια. Γνωρίζουν πολύ καλά πως πάνε οι πωλήσεις στην Ευρώπη, και τι γίνεται στην Κίνα.
Και για να καταλάβετε πως δουλεύουν οι Κινέζοι, πληροφορίες λένε ότι η BYD έφερε περισσότερους από 20.000 Κινέζους στην Ουγγαρία ώστε η ανέγερση του εργοστασίου να ολοκληρωθεί το ταχύτερο δυνατό, ώστε να ξεκινήσει η παραγωγή των αυτοκινήτων.
Η Chery εξαγόρασε το εργοστάσιο της Nissan στην Ισπανία, που η παραγωγή σταμάτησε το 2021, όπου θα ξαναπροσλάβει ένα μεγάλο ποσοστό από τους 1.600 εργαζομένους που απολύθηκαν μετά το κλείσιμο του εργοστασίου.
Η Chery στην Ισπανία και στην περιοχή της Καταλονίας, όπου βρίσκεται το εργοστάσιο, θα ξεκινήσει την παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων της Omoda για την αγορά της Ευρώπης.
Να θυμίσουμε οτι στην Ευρώπη, η Ισπανία είναι η 2η μεγαλύτερη κατασκευάστρια αυτοκινήτων μετά τη Γερμανία.
Πάντως η Moody’s προειδοποιεί για κινδύνους που συνδέονται με γεωπολιτικές εντάσεις, ρυθμιστικές απαιτήσεις, και προσαρμοστικότητα στις τοπικές αγορές.