Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που τα περισσότερα, αν όχι όλα είναι εταιρικά, γνωρίζουν άνοδο.
Όχι τόση για να «σπάνε» τα ταμεία, αλλά αν σκεφτούμε ότι τον Μάιο του 2022 οι ταξινομήσεις ήταν 234 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ο φετινός Μάιος σταμάτησε τον πήχη στις 720 μονάδες, (μαζί με τον τις 723 μονάδες του Μαρτίου, ήταν οι πιο δυνατοί) η αύξηση είναι σημαντική.
Φυσικά πολλές από τις ταξινομήσεις έρχονται μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα αναμονής, καθώς ήταν γνωστά τα προβλήματα στην τροφοδοτική αλυσίδας.
Ηλεκτρικά: Oι εκτώσεις της Tesla πονοκεφαλιάζουν
Επιπλέον έχουν αρχίσει να πληθαίνουν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στην ελληνική αγορά, που επαναλαμβάνουμε ότι τα περισσότερα είναι εταιρικά, ενώ οι μειώσεις τιμών στην Tesla, τάραξε τα νερά.
Ταρακουνήθηκαν αντιπροσωπείες, και επόμενο ήταν, αφού ο Ίλον Μασκ, κάνει ότι θέλει.
Αυξάνει, μειώνει, τις τιμές αναλόγως πως «ξυπνάει» κάθε πρωί.
Αυτό βέβαια επηρεάζει την αγορά, ενώ δε βλέπουμε αντιδράσεις από της μητρικές εταιρίες.
Και πως να «δούμε» γιατί εάν αρχίσει ένας πόλεμος εκπτώσεων, αυτό δεν θα έχει σταματημό.
Και φυσικά ότι και να γίνει οι μόνοι που θα χάσουν θα είναι οι καταναλωτές και οι εταιρίες (οι μητρικές) οι μόνες οι οποίες μπροστά σε όποια κατάσταση κερδισμένες.
Παράλληλα αναμένεται και η εισαγωγή νέων brands με αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία θα προστεθούν στη λίστα και θα ανεβάσουν ακόμα πιο ψηλά τον πήχη.
Oι συνολικές ταξινομήσεις Α’ 4μηνου 2023
Στο πρώτο 4μηνο του 2023, οι συνολικές ταξινομήσεις ήταν 57.185 μονάδες, από τις οποίες 2.573 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
57 είναι συνολικά τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια, τα οποία έχουν ταξινομηθεί.
Στο top 10 της ελληνικής αγοράς είναι τα εξής μοντέλα με τις ταξινομήσεις σε μονάδες.
Tesla Model Y 458
Tesla Model 3 264
Opel Corsa 209
Volkswagen ID.3 151
Citroen C4 X 114
Mercedes EQA 108
Volvo XC40 96
Fiat 500 91
Peugeot 208 80
Opel Mokka 80
.