Aυτήν την περίοδο που ο υδράργυρος έχει πάρει για τα καλά την ανηφόρα, το αιρ-κοντίσιον επιβάλλεται να λειτουργεί και να αποδίδει με τον καλύτερο τρόπο.
Για να αποδώσει όμως το αιρ-κοντίσιον πρέπει να είναι και συντηρημένο, καθώς δεν είναι «αθάνατο».
Μετά από ένα βαρύ χειμώνα επιβάλλεται η συντήρησή του.
Το αιρ-κοντίσιον αποτελείται από πολλά εξαρτήματα που συνθέτουν αυτήν την καταπληκτική εφεύρεση, που πλέον λόγω της κλιματικής αλλαγής είναι απαραίτητο.
Αν και «σήμερα» ίσως να μην υπάρχουν καινούργια αυτοκίνητα χωρίς αιρ-κοντίσιον, με ελάχιστες εξαιρέσεις.
Τα πιο γνωστά εξαρτήματα στο αιρ-κοντίσον στους περισσότερους οδηγούς είναι το υγρό ψύξης, το λεγόμενο φρέον, ο ιμάντας και το φίλτρο καμπίνας, ή φίλτρο γύρης.
Υπάρχουν όμως οι σωληνώσεις και το κομπρεσέρ, που όμως μόνο τεχνικός μπορεί να ελέγξει και να αντικαταστήσει τυχόν χαλασμένα εξαρτήματα.
Να θυμίσουμε χωρίς το φρέον το αιρ-κοντίσον δεν λειτουργεί. ‘Όπως επίσης εάν το φρέον ως υγρό έχει κάνει τον κύκλο του
Έτσι λοιπόν με κάθε αλλαγή καιρού, από χειμώνα καλοκαίρι και από καλοκαίρι χειμώνα είναι επιβεβλημένη η συντήρησή του.
Είναι πολύ καλύτερα να ακολουθούμε μια προγραμματισμένη συντήρηση παρά να αφήνουμε το σύστημα στην «τύχη» του γιατί εάν παρουσιάσει βλάβη ίσως το τελικό κόστος επισκευής να είναι αρκετά υψηλότερο από τη συντήρηση .
Μερικά tips ώστε να έχετε πάντα το αιρ-κοντίσον σε πολύ καλή κατάσταση
Έλεγχος φρέον
Έλεγχος ιμάντα
Έλεγχος κομπρεσέρ
Αλλαγή φίλτρου καμπίνας μετά από κάθε αλλαγή εποχή, ειδικά μετά την καλοκαιρινή περίοδο και αρχή άνοιξης
Έλεγχος των αεραγωγών
Λειτουργία του αίρ-κοντίσιον όλους τους μήνες του χρόνου για να «δουλεύουν» όλα τα συστήματα
Και φυσικά μην καπνίζετε με ενεργοποιημένο το αιρ-κοντίσιον.
Εκτός ότι η μυρωδιά του τσιγάρου «κολλάει» στις επενδύσεις και μετά από ένα χρονικό διάστημα η μυρωδιά αυτή γίνεται πολύ έντονη και ενοχλητική, μειώνει πάρα πολύ την προστασία του αέρα από τα φίλτρα.
Εάν μετά τη χειμερινή περίοδο δεν έχετε επισκεφτεί ειδικό τεχνικό, έφτασε η ώρα. Μην το αφήσετε στην τύχη…