Το πρόβλημα που προέκυψε με την υπερθέρμανση στο εσωτερικό των φετινών αυτοκινήτων της κατηγορίας Rally 1 φαίνεται να βρίσκει προσωρινή λύση.
Στα αυτοκίνητα Rally1 το σύστημα της εξάτμισης έχει σχεδιαστεί να είναι στο πλάι, από το κέντρο που ήταν μέχρι πέρυσι.
Αυτό σημαίνει οτι, η εξάτμιση περνά κάτω ακριβώς από το κάθισμα του συνοδηγού. Να σημειώσουμε επίσης, οτι ο συνοδηγός κάθεται πιο κάτω από τον οδηγό, εφάπτεται σχεδόν με το πάτωμα του αυτοκινήτου.
Στην Πορτογαλία κατά το πρώτο σκέλος της Παρασκευής, που είχε ήλιο και ζέστη οι συνοδηγοί έβρασαν. Χαρακτηριστικές ήταν οι δηλώσεις του Μπριν. «Μύριζε καμένο λάστιχο και νόμιζα οτι είχα κλαταρισμένο ελαστικό. Όμως ανακάλυψα οτι η μυρωδιά προερχόταν από τα παπούτσια του συνοδηγού μου Πολ Ναγκλ που έλιωναν γιατί ακουμπούσαν στο καυτό πάτωμα του αυτοκινήτου».
Ο νικητής του αγώνα Κάλε Ροβάνπερα το πήγε ένα βήμα πιο κάτω και μίλησε για θέμα ασφάλειας και πως πρέπει να λυθεί το πρόβλημα με τις υψηλές θερμοκρασίες.
Το ζήτημα είναι πως, στη συνέχεια του πρωταθλήματος έρχονται δυο “καυτοί” αγώνες ένας στη Σαρδηνία στις αρχές του Ιουνίου (2-5/6) και ένας στη Κένυα στα μέσα του ίδιου μήνα (23-25/6). Στη Πορτογαλία, ευτυχώς για τα πληρώματα, είχαμε μόνο μια μέρα ζέστη και λιακάδα και τις επόμενες μέρες είχε συννεφιά και βροχή, έτσι το πρόβλημα ήταν έντονο μόνο την πρώτη μέρα. Τι θα γίνει όμως στους επόμενους αγώνες, που είναι μες το καλοκαίρι;
Ο Λάτβαλα σκέφτηκε πως, μια άμεση λύση, καθώς ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου δεν μπορεί να αλλάξει, είναι να χρησιμοποιήσουν όλοι κλιματισμό. Ίδια συσκευή κλιματισμού για όλους. Άλλωστε αυτό είναι παλιό κόλπο, είχε χρησιμοποιηθεί ξανά, για όσους το θυμούνται από την ομάδα της Peugeot, που είχε πρόβλημα με τη θερμοκρασία στο εσωτερικό των 206 WRC. Επίσης σε κάποιους αγώνες και ο Μάκινεν χρησιμοποίησε κλιματισμό στο Mitsubishi Lancer.
Μόνο που, τότε ήταν στην ευχέρεια της ομάδας να βάλει κλιματιστικό να να το χρησιμοποιεί το πλήρωμα όποτε ήθελε. Την πρόταση πάντως, να χρησιμοποιήσουν όλες οι ομάδες ίδια κλιματιστικά είναι μια γρήγορη προσωρινή λύση για τα επόμενα δύσκολα, απο πλευράς υψηλών θερμοκρασιών, ράλι.
Εδώ βέβαια έρχεται το ερώτημα. Θα υποχρεώνονται όλα τα πληρώματα να το χρησιμοποιούν το κλιματιστικό; Θα υπάρχει έλεγχος; Μπορεί να υπάρξει τρόπος να ελεχθεί, αν το κλιματιστικό ήταν ανοικτό στην τάδε Eιδική Διαδρομή;
Με κλειστό το κλιματιστικό κερδίζει σε δύναμη το αυτοκίνητο και πόσο είναι αυτή;
Είναι τέτοια τα ερωτήματα που μπορεί να δίνει δευτερόλεπτα και νίκες; Με ανοικτό το κλιματιστικό θα χάνουν σε δύναμη τα αυτοκίνητα; Και πόσο; Θα υπάρξουν πληρώματα – όπως πχ τα φινλανδικά που λατρεύουν τη σάουνα και πιθανώς να αντέχουν σε υψηλές θερμοκρασίες σε σχέση με τους αντιπάλους τους – που δεν θα βάλουν το κλιματιστικό για να έχουν πλεονέκτημα;
Τελικά η λύση θα είναι απλή; ένα απλό φωτάκι στο ΟΝ θα είναι αρκετό για να ξέρουμε αν ειναι ανοικτό ή όχι; Ένας κανονισμός που θα τους υποχρεώνει να οδηγούν με ανοικτό το κλιματισμό πάνω από μια συγκεκριμένη θερμοκρασία θα εφαρμοστεί ή θα το αφήσουν στην ευχέρεια του πληρώματος, αν θέλει να το ανάψει ή όχι;
Στις επόμενες μέρες θα μάθουμε. Η Σαρδηνία είναι κοντά.