Οι κινητήρες που θα διαδεχτούν τους σημερινούς στη Formula 1 έχουν αρχίσει να παίρνει οριστική μορφή, μετά από σχετική συνάντηση που έγινε στο περιθώριο του ιταλικού Γκραν Πρι στη Monza.
Σύμφωνα με όσα αποφασίστηκαν στην επόμενη γενιά τα υβριδικά σύνολα θα παραμείνουν και θα γίνουν ακόμα περισσότερο ηλεκτρικά.
Ατύχημα Hamilton-Verstappen: Ποιον τιμώρησαν οι αγωνοδίκες;
Αν και η συνολική απόδοση των υβριδικών μοτέρ θα παραμείνει κοντά στους 1.000 ίππους, η δύναμη θα παράγεται σε ποσοστό περίπου 50% ηλεκτρικά, έτσι μόνο το υπόλοιπο 50% θα παράγεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Αρχικά, η μονάδα MGU-H θα πάψει να υφίσταται, λόγω της πολυπλοκότητας που έχει και κατά συνέπεια του μεγάλου κόστους με το οποίο επιβαρύνει το σύνολο.
Όσον αφορά το θερμικό κομμάτι, η μείωση της ισχύος που θα παράγει οφείλεται σε δύο παράγοντες κατά κύριο λόγο. Ο ένας είναι ότι θα χρησιμοποιούνται συνθετικά καύσιμα, τα οποία έχουν λιγότερη χημική ενέργεια σε σχέση με τη βενζίνη που χρησιμοποιείται σήμερα. Ο δεύτερος είναι ότι πάρα πολλά μέρη θα είναι ίδια για όλους τους κατασκευαστές κινητήρων. Για να μπορέσουν κάποια τμήματα να γίνουν ίδια εκ των πραγμάτων θα μειωθεί η αποτελεσματικότητά τους, καθώς δε θα τα σχεδιάζει ο κάθε προμηθευτής ακριβώς πάνω στις δικές του ανάγκες.
Τόσο η απομάκρυνση του MGU-H όσο και η δημιουργία κοινών μερών ανάμεσα στους διάφορους κινητήρες γίνεται ώστε να μειωθεί το κόστος κατασκευής τους, άρα και η τιμή στην οποία τους αγοράζουν οι ομάδες.
Προς το παρόν τα παραπάνω έχουν αποφασιστεί επί της αρχής. Δηλαδή υπάρχει συμφωνία για τη γενικότερη κατεύθυνση όμως ακόμα δεν έχουν οριστεί με λεπτομέρειες.
Στόχος του μειωμένου κόστους είναι να αυξηθούν οι προμηθευτές κινητήρων. Σήμερα έχουμε τέσσερις εταιρείες (Mercedes, Ferrari, Renault και Honda), ενώ από το 2022 η Honda αποχωρεί αφήνοντας απλά στη Red Bull το δικαίωμα να κατασκευάζει τα ίδια σύνολα, αλλά από μόνη της.
Η πιο πιθανή περίπτωση εισόδου νέας εταιρείας στο άθλημα είναι εκείνη του Volkswagen Group, είτε με την Porsche, είτε με την Audi. Μία ακόμα εξέλιξη είναι ότι με την εκτεταμένη μείωση του κόστους, ακόμα και η Honda δεν αποκλείει μία επιστροφή.