Τα αυξημένα κόστη στις ασφαλίσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν βέβαιο πως θα προέκυπταν. Το πρόβλημα είναι πολυ-παραγοντικό…
Ποικίλει από χώρα σε χώρα, αλλά είναι σαφές ότι υπάρχουν κοινά χαρακτηριστικά που διαμορφώνονται σε πρώτη φάση στις πολύ μεγάλε αγορές του κόσμου –θα έρθει και στην ευρύτερη περιοχή μας.
Ενώ, λοιπόν, οι κινεζικές εταιρείες παράγουν νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι τοπικές ασφαλιστικές εταιρείες πιστεύουν ότι είναι πιο ακριβά στην κάλυψη.
Σε γενικές γραμμές, το ασφάλιστρο για τα νέα ενεργειακά αυτοκίνητα – στα οποία περιλαμβάνονται και τα ηλεκτρικά – είναι περίπου 20% υψηλότερο απ’ ότι θα ήταν για συγκρίσιμα παραδοσιακά αυτοκίνητα που κινούνται με καύσιμο, δήλωσε ο Γουένγουεν Τσεν, διευθυντής της S&P Global Ratings, ο οποίος ηγείται της έρευνας της εταιρείας για τα ασφαλισιτκά στην Κίνα.
Πολλοί παράγοντες επηρεάζουν τον καθορισμό της τιμής. Αλλά ο Τσεν θεωρεί ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες διαπιστώνουν πως ο «λόγος ζημιών» -ένα μέτρο κόστους για τους ασφαλιστές- τείνει να είναι υψηλότερος για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα σε σχέση με εκείνα με θερμικό κινητήρα.
Ένας από τους κύριους λόγους που ανέφερε για υψηλότερη αναλογία απωλειών είναι τα περισσότερα ατυχήματα, ειδικά τα πιο δαπανηρά, καθώς τα νέα ενεργειακά οχήματα χρησιμοποιούν, συχνά, ανταλλακτικά που δεν έχουν ακόμη παραχθεί μαζικά…
Στις ΗΠΑ, η ασφάλιση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα τείνει επίσης να είναι περίπου 15% πιο ακριβή από αυτή για αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης – κυρίως, επειδή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ τείνουν να είναι πολυτελή οχήματα, σύμφωνα με τον Τσέϊς Γκάρντνερ του Insurify, ο οποίος συγκρίνει τα ποσοστά ασφάλισης αυτοκινήτων στην εγχώρια αγορά. Αλλά, το κόστος επισκευής είναι ένας άλλος λόγος για τις υψηλότερες τιμές ασφάλισης, καθώς «λιγότερα μέρη έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ». «Γενικά οι άνθρωποι που οδηγούν EV καταλήγουν να πληρώνουν χαμηλότερο κόστος συντήρησης με την πάροδο του χρόνου. Και πάλι, το μεγάλο ερώτημα είναι, παθαίνεις ατύχημα;».
Στις ΗΠΑ, πάντως, η ανάλυση της Insurify διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε σημαντική διαφορά στα ποσοστά ατυχημάτων μεταξύ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, των υβριδικών και των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ωστόσο, σύμφωνα με επίσημες κινεζικές στατιστικές, τα νέα ενεργειακά οχήματα εκεί είναι πιο επιρρεπή σε πυρκαγιές από τα παραδοσιακά που κινούνται με καύσιμο. Το πρώτο τρίμηνο, 640 νέα ενεργειακά οχήματα ανέφεραν πυρκαγιές, 32% περισσότερες από πέρυσι, σύμφωνα με το Τμήμα Πυροσβεστικής και Διάσωσης του Υπουργείου Διαχείρισης Έκτακτης Ανάγκης .
Αυτή η αύξηση ήταν πολύ μεγαλύτερη από την αύξηση κατά 8,8% στις πυρκαγιές σε μεταφορικά οχήματα συνολικά, ανέφερε το υπουργείο. Πιο πρόσφατα στοιχεία δεν ήταν διαθέσιμα.
Για όλο το 2021, το υπουργείο ανέφερε τουλάχιστον 3.000 πυρκαγιές οχημάτων νέας ενέργειας. Ο κίνδυνος πυρκαγιάς ήταν γενικά υψηλότερος για τέτοια αυτοκίνητα απ’ ότι για τα παραδοσιακά οχήματα. Ο αυξανόμενος αριθμός πυρκαγιών έρχεται καθώς ο αριθμός των νέων ενεργειακών οχημάτων έχει αυξηθεί πολύ στην Κίνα.
Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, πουλήθηκαν 3,26 εκατομμύρια ηλεκτρικά, υπερδιπλάσια από την ίδια περίοδο πέρυσι και περίπου το 25% όλων των επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη χώρα, σύμφωνα με την China Passenger Car Association. Αυτό το μερίδιο ήταν περίπου 15% πέρυσι.
Αντίθετα, τα νέα ενεργειακά οχήματα παραμένουν σε πολύ μικρότερο ποσοστό της αγοράς αυτοκινήτων των ΗΠΑ, όπως και στην Ευρώπη.
Τα υβριδικά, plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το 11% των πωλήσεων οχημάτων στις ΗΠΑ το τέταρτο τρίμηνο του 2021, δήλωσε η Υπηρεσία Ενεργειακών Πληροφοριών των ΗΠΑ , επικαλούμενη στοιχεία από το Wards Intelligence –συμπεριλαμβάνονται νταλίκες και φορτηγά.
Η Κίνα, η έδρα της μεγαλύτερης αγοράς αυτοκινήτων στον κόσμο, έχει υποστηρίξει την ανάπτυξη ηλεκτρικών, με πολιτικές που διευκολύνουν την απόκτηση πινακίδων κυκλοφορίας, καθώς και με την επιδότηση αγορών.
Για τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους, οι φορολογικές απαλλαγές για αγορές νέων ενεργειακών οχημάτων ανήλθαν συνολικά σε 40,68 δισεκατομμύρια γιουάν (5,9 δισεκατομμύρια δολάρια) και το ισοδύναμο άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων μόνο τον Ιούλιο, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία. Η φορολογική διοίκηση είπε ότι και τα δύο ποσά ήταν υπερδιπλάσια από αυτά που ήταν πριν από ένα χρόνο.
Πολλές κινεζικές εταιρείες έσπευσαν να λανσάρουν νέα μοντέλα του είδους, αν και δεν είναι σαφές ποιος είναι ο συγκεκριμένος κίνδυνος ατυχήματος. Τείνουν να είναι πιο απλά, ειδικά στο σχεδιασμό, από τα οχήματα εσωτερικής καύσης, δήλωσε ο Κούι Ντογκσού Cui, γενικός γραμματέας της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων (China Passenger Car Association). Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βασίζονται σε ένα γενικό σύστημα πλατφόρμας και η πιστοποίηση της ασφάλειας μπορεί να είναι ταχύτερη, είπε, επισημαίνοντας την πιθανή χρήση εικονικών σεναρίων δοκιμών ή τη δυνατότητα δοκιμής μεμονωμένων εξαρτημάτων.
Σε λιγότερο από ένα χρόνο, ο κινεζικός γίγαντας τηλεπικοινωνιών και smartphone Huawei συνεργάστηκε με την αυτοκινητοβιομηχανία Seres για να λανσάρει τρία νέα ενεργειακά οχήματα με την επωνυμία Aito. Τα αυτοκίνητα είναι τα πρώτα που χρησιμοποιούν το λειτουργικό σύστημα HarmonyOS της Huawei.
Σε μια εκδήλωση παρουσίασης τον Ιούλιο, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Huawei Consumer Business Group, Ρίτσαρν Γιου, καυχήθηκε πόσο γρήγορα η ομάδα του και ο Seres μπόρεσαν να πραγματοποιήσουν πολλές δοκιμές ασφάλειας οχημάτων σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, για να αναπτύξουν και να λανσάρουν δύο μοντέλα σε λίγο περισσότερο από ένα χρόνο.
«Στα εκατό χρόνια της αυτοκινητοβιομηχανίας, δεν υπάρχει κανένα αρχείο που να το έκανε τόσο γρήγορα πριν», είπε. Δύο από τα τρία αυτοκίνητα έχουν ήδη φτάσει στους καταναλωτές. Οι παραδόσεις του πρώτου μοντέλου ξεπέρασαν τις 10.000 μονάδες σε μόλις 87 ημέρες -ένα ρεκόρ του κλάδου για μια νέα μάρκα αυτοκινήτου.
Συνήθως, χρειάζονται τρία έως τέσσερα χρόνια για την κατασκευή και την ανάπτυξη ενός αυτοκινήτου, δήλωσε η Έλεν Τσάϊ, σύμβουλος στην China Insights Consultancy. Είπε ότι εάν το αυτοκίνητο βασίζεται σε ένα υπάρχον, ένα νέο μοντέλο θα χρειαζόταν μόνο δύο έως τρία χρόνια. Τα βήματα για την ανάπτυξη και την πιστοποίηση ενός νέου ενεργειακού οχήματος και ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι γενικά τα ίδια.
Άλλοι τοπικοί παίκτες λανσάρουν γρήγορα νέα μοντέλα, αν και, κυρίως, η Tesla δεν το έχει κάνει.
Για παράδειγμα, τους τελευταίους 12 μήνες, η Nio ξεκίνησε τις παραδόσεις του πρώτου της ηλεκτρικού σεντάν, λάνσαρε ένα δεύτερο sedan, ενώ, κυκλοφόρησε και παρέδωσε ένα νέο SUV.
Πέρυσι, η Baidu και η Geely ανακοίνωσαν την έναρξη του κοινού τους έργου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, Jidu. Το επόμενο έτος, το πρώτο αυτοκίνητο Jidu πρόκειται να ξεκινήσει τις παραδόσεις πελατών.