Η Ιαπωνία αναγκάστηκε να ακυρώσει το Γκραν Πρι που ήταν προγραμματισμένο να γίνει στην πίστα της Suzuka το τριήμερο 8 – 10 Οκτωβρίου, λόγω της κατακόρυφης αύξησης των κρουσμάτων της πανδημίας στη χώρα.
Χαρακτηριστικά, στις 28 Ιουνίου είχαν καταγραφεί μόλις 1.007 νέα κρούσματα, ενώ στις 17 Αυγούστου ο αριθμός είχε σκαρφαλώσει στα 19.860.
Η Ferrari βελτιώνει τον κινητήρα, παρά το πάγωμα της εξέλιξης, όμως δεν παρανομεί. Πώς το κάνει;
Ο ρόλος των Ολυμπιακών Αγώνων
Φυσικά μεγάλο ρόλο στην τόσο απότομη αύξηση των νέων κρουσμάτων έπαιξε η διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων από τη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου, καθώς υπήρξε μεγάλη συγκέντρωση κόσμου, έστω και αν δεν υπήρχαν θεατές στις κερκίδες.
Μέχρι τώρα η Ιαπωνία κρατούσε στάση αναμονής και ήθελε πρώτα να δει πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση με τη διαχείριση που έγινε κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων. Ωστόσο, όπως δείχνουν τα στοιχεία πλέον το ζήτημα έχει ξεφύγει από τον έλεγχο, οπότε οι Αρχές δεν είχαν άλλη επιλογή από την ακύρωση του Γκραν Πρι.
Έγιναν δύο τα κενά
Με την Ιαπωνία να αποχωρεί από το καλεντάρι πλέον υπάρχουν δύο κενά. Το πρώτο ήταν εκείνο που άφησε η Αυστραλία το τριήμερο 19 – 21 Νοεμβρίου και τώρα προέκυψε το δεύτερο, το τριήμερο 8 – 10 Οκτωβρίου.
Η Formula 1 έχει δεσμευτεί επανειλημμένα ότι θα κάνει τα πάντα ώστε ο αριθμός των αγώνων του φετινού πρωταθλήματος να παραμείνει στον αριθμό 23, δηλαδή εκείνον στον οποίο είχε συμφωνηθεί αρχικά, πριν ξεκινήσει η σεζόν. Ποιες είναι, όμως, οι εναλλακτικές;
Οι εναλλακτικές
Αρχικά υπάρχει εδώ και καιρό συζήτηση για την πραγματοποίηση δεύτερου αγώνα στην πίστα Circuit of The Americas, στο Τέξας. Επιπλέον, ενδιαφέρον για δεύτερο αγώνα έχουν εκφράσει το Μπαχρέιν και η Σαουδική Αραβία, ενώ πολύ έντονη είναι και η φήμη για πραγματοποίηση Γκραν Πρι στην πίστα του Κατάρ την οποία χρησιμοποιεί ήδη το MotoGP.
Εκτός από τους αγώνες που έχουν ακυρωθεί ήδη, σημαντικό πρόβλημα υπάρχει και με ορισμένους ακόμα, συγκεκριμένα εκείνους σε Τουρκία, Μεξικό και Βραζιλία.
Ο ρόλος της Βρετανίας
Η Formula 1 επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς που επιβάλει κατά διαστήματα η Βρετανία, καθώς εκεί είναι η έδρα των 7 από τις 10 ομάδες. Για παράδειγμα, όταν κάποιος ταξιδεύει από την Τουρκία προς τη Βρετανία πρέπει να μείνει 10 μέρες σε καραντίνα. Προκειμένου να παρακαμφθεί αυτή τη δυσκολία μετά τον αγώνα της Τουρκίας (3 Οκτωβρίου) είχε μπει η Ιαπωνία (10 Οκτωβρίου), ώστε να έχει περάσει το δεκαήμερο μέχρι να επιστρέψουν ομάδες και οδηγοί στη Βρετανία. Τώρα με την ακύρωση του αγώνα ίσως υπάρξει πρόβλημα.
Αντίστοιχη είναι η εικόνα και για Μεξικό και Βραζιλία, οι οποίες είναι και αυτές στην κόκκινη λίστα της Βρετανίας.
Γίνεται επικίνδυνη η κατάσταση στις Η.Π.Α.
Προς το παρόν οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν είναι στην κόκκινη λίστα, όμως παρατηρείται και εκεί έξαρση κρουσμάτων, τόσο στη χώρα συνολικά όσο και στο Τέξας συγκεκριμένα. Στο σύνολο των Η.Π.Α. από τα 2.922 νέα κρούσματα στις 4 Ιουλίου φτάσαμε στα 259.493 στις 16 Αυγούστου. Όσον αφορά το Τέξας το χαμηλό των τελευταίων μηνών ήταν 219 κρούσματα στις 4 Ιουλίου, ενώ στις 17 Αυγούστου έφτασαν τα 25.497.
Αν μπουν και οι Η.Π.Α. στην κόκκινη λίστα της Βρετανίας, θα γίνει πολύ δύσκολο να πραγματοποιηθούν 23 αγώνες φέτος.
Πλήγμα για τη Honda
Η ακύρωση του Γκραν Πρι στην Ιαπωνία αποτελέι πολύ δυσάρεστη εξέλιξη για τη Honda. Η ιαπωνική εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι αυτή θα είναι η τελευταία χρονιά που θα συμμετέχει στη Formula 1 ως προμηθευτής κινητήρων, οπότε θα ήθελε να κλείσει με μια εμφάνιση μπροστά στο κοινό της πατρίδας της, κάτι το οποίο πλέον δεν μπορεί να γίνει.
Αυτή είναι η δεύτερη συνεχόμενη φορά που δε γίνεται το Γκραν Πρι Ιαπωνίας, καθώς λόγω της πανδημίας ακυρώθηκε και εκείνο του 2020.