Η Alfa Romeo αποχαιρέτησε τη Formula 1 μετά το Γκραν Πρι στο Άμπου Ντάμπι, το τελευταίο της φετινής χρονιάς. Έτσι η συνεργασία που συνδέει τη εταιρεία από το Μιλάνο με τη Sauber, η οποία ξεκίνησε το 2018, πέρασε στην ιστορία με το που εμφανίστηκε η καρό σημαία στον αγώνα των Εμιράτων.
Έξι σεζόν μετράει η συνεργασία Alfa Romeo -Sauber που δεν ήταν και παρά πολύ επιτυχημένη σε αποτελέσματα.
Καμία νίκη, για την τρίτη συμμετοχή της Alfa Romeo ως κατασκευαστής στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού μετά τη θριαμβευτική διετία 1950-51 ( τότε που ξεκίνησε ο θεσμός της Formula 1) αλλά και την πορεία από το 1979 (πριν στη 2ετια 1977-1978 έδινε κινητήρες στη Brabham που ιδιοκτήτης ήταν ο Μπέρνι Έγκλεστον) έως το 1985 υπό του ingegnere Κάρλο Κίτι, ιδρυτής της AutoDelta και προσωπικός φίλος του Έντσο Φεράρι.
Αlfa Romeo: Στη θέση της στην ομάδα της Sauber η Audi
Τώρα ένα νέο κεφάλαιο θα ανοίξει τόσο για τη Sauber, με το ντεμπούτο της Audi να αναμένεται το 2026, όσο και για την Alfa Romeo, η οποία βάση πληροφοριών θα ξεκινήσει νέες αγωνιστικές περιπέτειες σε άλλες κατηγορίες, όπως για παράδειγμα το WEC παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής.
«Στο τέλος αυτών των έξι σεζόν είναι καιρός να κάνουμε έναν απολογισμό – σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της Ιταλικής εταιρείας, Ζαν Φιλίπ Ιμπαράτο.
Για την Alfa Romeo αυτή η περιπέτεια των 6 σεζόν στη Formula 1 αντιπροσωπεύει μια διεθνή έκφραση που υποστήριξε την ανάπτυξη των προϊόντων μας με εξαιρετική απόδοση μέσα από το πρίσμα των επενδύσεων», δήλωσε ο Ιμπαράτο ο οποίος στη συνέχεια πρόσθεσε: «Η Alfa Romeo έχει στο DNA της τους αγώνες και θα επιστρέψει για να ενθουσιάσει τους θαυμαστές της αλλά και τους απανταχού Alfisti το συντομότερο δυνατό, όταν θα υπάρξουν οι κατάλληλες συνθήκες».
«Καινοτομήστε, καταπλήξτε, δημιουργήστε συναισθήματα όχι μόνο με αποτελέσματα στους αγώνες αλλά με ευρηματικότητα και δημιουργικότητα, φέρνοντας πάντα με περηφάνια την ιταλική σημαία». Αυτά τόνισε από τη μεριά του ο Τσέζαρε Φιόριο, ένας από τους πιο επιτυχημένους αγωνιστικούς διευθυντές με πολλές νίκες και παγκόσμιους τίτλους σε ράλι και πίστες ως μαέστρος σε Lancia και Ferrari, ο οποίος σήμερα κατέχει το ρόλο στρατηγικών project στην Alfa Romeo.
Alfa Romeo: Ο Μαρκιόνε έδωσε το πράσινο φως για την επιστροφή της
Η επιστροφή της Alfa Romeo στη Formula 1 έγινε το 2018 που υποστηρίχθηκε πάρα πολύ έντονα από τον Σέρτζιο Μαρκιόνε, τότε πρόεδρο της Ferrari και διευθύνων σύμβουλος της FCA εκείνη την εποχή.
Ο στόχος του Μαρκιόνε ήταν η είσοδος της Alfa Romeo σε νέες αγορές, κυρίως των ΗΠΑ που απουσίαζε πολλές 10ετίες με δύο νέα μοντέλα που θεωρούσε ότι ταίριαζαν «γάντι» στην αγορά των ΗΠΑ λόγω των ισχυρών κινητήρων, το sedan Giulia και το SUV Stelvio, μοντέλα που και σήμερα βρίσκονται στον τιμοκατάλογο της εταιρίας.
Εκείνη τη πρώτη σεζόν της Alfa Romeo στη Formula 1, για τρίτη φορά στην ιστορία της, μαζί με τον Σουηδό Mάρκους Έρικσον , έκανε το ντεμπούτο του ένας νεαρός Μονεγάσκος ο Σαρλ Λεκλέρκ πρωταθλητής της Formula 2.
Στην πρώτη αυτή σεζόν, η Alfa Romeo -Sauber κέρδισε συνολικά 48 βαθμούς, 39 από τους οποίους έδωσε στην ομάδα ο Λεκλέρκ με την ομάδα να τερματίζει στην όγδοη θέση στην κατάταξη των κατασκευαστών.
Το 2019 σηματοδότησε πολλές αλλαγές στην ομάδα, ξεκινώντας με την αλλαγή του ονόματος από Alfa Romeo -Sauber σε Alfa Romeo Racing.
Έγιναν όμως σημαντικές αλλαγές στη σύνθεση των οδηγών.
Ο Λεκλέρκ πάει στη Ferrari, o Έρικσον στην Αμερική και στην Alfa Romeo έρχεται εν γνήσιο ταλέντο από τη Ferrari ο Φινλανδός Κίμι Ραικόνεν παγκόσμιος πρωταθλητής το 2007 με Ferrari και ο πολλά υποσχόμενος Ιταλός Αντόνιο Τζιοβινάτσι.
Αυτή η σύνθεση των οδηγών διατηρήθηκε για τρεις σεζόν, μέχρι το 2021 χωρίς κάτι το ιδιαίτερο σε διακρίσεις με πολύ άσχημες εμφανίσεις το 2020 και το 2021 αντίστοιχα.
Απεναντίας το 2022 με αλλαγή οδηγών με τον Βάλτερι Μπότας από την Mercedes, που κυριαρχούσε και τον πρωτοεμφανιζόμενο Κινέζο Ζχού κατάφερε να τερματίσει στην 6η θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
Φέτος τα αποτελέσματα ήταν τελείως αρνητικά και αποχαιρέτησε τη Formula 1 από την προτελευταία θέση στην τελική βαθμολογία των κατασκευαστών στη Formula 1 για το 2023, με τρόπο που δεν αξίζει στην αγωνιστική ιστορία της.