Το οχυρό της Lamborghini κατάφερε να ρίξει η ηλεκτροκίνηση, καθώς οι Ιταλοί ανακοίνωσαν ότι το μέλλον τους ανήκει στο ρεύμα.
Το πρώτο ρήγμα στο οχυρό είχε γίνει το 2014, όταν παρουσιάστηκε η Asterion. Ένα υβριδικό πρωτότυπο στο οποίο συνδυαζόταν ατμοσφαιρικός V10 με τρεις ηλεκτροκινητήρες. Το αποτέλεσμα ήταν η ιπποδύναμη να φτάσει τους 900 ίππους όμως το πρωτότυπο δεν έφτασε ποτέ στην παραγωγή.
Το δεύτερο, πιο σοβαρό πλήγμα ήρθε το 2019 με τη Sián FKP 37. Σε αυτή το υβριδικό σύνολο αποτελούνταν από τον ατμοσφαιρικό V12 των 6.5 λίτρων που συναντάμε στην Aventador, μαζί με έναν ηλεκτροκινητήρα 34 ίππων που τοποθετούνταν μέσα στο κιβώτιο ταχυτήτων. Η συνδυαστική ισχύς έφτανε τους 818 ίππους. Σημαντική καινοτομία του μοντέλου ήταν ότι δε χρησιμοποιούνταν μπαταρία λιθίου αλλά υπερπυκνωτής για την αποθήκευση της απαραίτητης ηλεκτρικής ενέργειας. Η Sián FKP 37 μπήκε σε περιορισμένη παραγωγή με 63 coupe και 19 roadster μονάδες να κυκλοφορούν.
Πλέον, όμως, το οχυρό έπεσε και η μάχη κρίθηκε με το ρεύμα να είναι ο νικητής. Η μάρκα από τη Sant’Agata Bolognese ανακοίνωσε το πλάνο της για τα επόμενα χρόνια.
Οι Τούρκοι μετατρέπουν τα Civic σε Lamborghini και ιδού το αποτέλεσμα!
Η Lamborghini θέλει μέχρι το 2021 να έχει μειώσει στο μισό τους ρύπους που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα που πουλάει. Για να το καταφέρει θα κάνει υβριδικά και τα τρία της μοντέλα, δηλαδή τη Huracan, την Aventador και την Urus. Ενδιάμεσος σταθμός σε αυτή την πορεία θα είναι το 2023 όταν θα αρχίσει για πρώτη φορά η μαζική παραγωγή υβριδικών από τον ιταλικό ταύρο.
Προκειμένου να γίνει η παραπάνω στροφή θα απαιτηθεί επένδυση η οποία θα φτάσει το 1.5 δισ. ευρώ, με το ποσό αυτό να “απλώνεται” σε τέσσερα χρόνια. Σημαντικό ποσοστό αυτών των χρημάτων δε θα κατευθυνθούν στην ηλεκτροκίνηση, αλλά σε έρευνα γύρω από τα ανθρακονήματα και τεχνικές μείωσης τους βάρους, ώστε να εξισορροπηθούν τα επιπλέον κιλά που θα προστεθούν στα αυτοκίνητα από τις μπαταρίες, τους ηλεκτροκινητήρες και τα άλλα μέρη των υβριδικών συνόλων.
Μπορεί το πρώτο βήμα να είναι τα υβριδικά σύνολα, όμως η κατάληξη θα είναι η μετάβαση σε πλήρη ηλεκτροκίνηση. Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε η Lamborghini αυτό θα γίνει από το 2025 και μετά. Ωστόσο, οι Ιταλοί δε θέλησαν να ανοίξουν άλλο τα χαρτιά τους οπότε δεν είπαν κάτι πιο συγκεκριμένο.
Σε ένα είδος αποχαιρετισμού στην μη εξηλεκτρισμένη εποχή η Lamborghini θα κυκλοφορήσει δύο τελευταία μοντέλα τα οποία θα κινούνται αποκλειστικά από V12 ατμοσφαιρικό σύνολο. Το ένα θα το δούμε μέσα στο 2021 και το άλλο το 2022. Με αυτά οι άνθρωποι της εταιρείας θέλουν να “γιορτάσουν” τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Δεδομένου ότι φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από την κυκλοφορία της Countach LP500, ίσως το ένα από τα δύο μοντέλα να αποτελεί σχετικό φόρο τιμής. Το 2016 είχε γίνει κάτι αντίστοιχο για τα 50 χρόνια της Miura, με τη δημιουργία μιας ειδικής έκδοσης της Aventador.