Η Alpine, μάρκα του Ομίλου Renault αποκάλυψε το μικρό «hot hatch» concept A290 Beta ενόψει της κυκλοφορίας του το 2024 ως μοντέλο παραγωγής.
Η Renalt δημιουργεί μια πλήρη γκάμα και σχεδιάζει διεθνή επέκταση σε όλα τα επίπεδα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Renault, Λούκα ντε Μέο, ένα από τα «τρομερά παιδιά» της σύγχρονης αυτοκίνησης, δήλωσε ότι η μάρκα θα μπορούσε να πουλάει περίπου 150.000 οχήματα ετησίως μέχρι το 2030.
Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, αυξάνει το δίκτυο σημείων πώλησης σε 300 σημεία πώλησης από 140 και φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο συνεργασίας ακόμη και με μεγάλα δίκτυα στις ΗΠΑ.
Η Alpine, στην προκειμένη περίπτωση, υιοθέτησε μια σύμβαση ονομασίας που θα κάνει το ντεμπούτο της με το A290, με το «2» να σημαίνει την κατηγορία B και το «90» να σημαίνει ένα όχημα lifestyle (θυμίζοντας και κάτι από τα παλιά) σε αντίθεση με ένα πλήρες σπορ ή αγωνιστικό αυτοκίνητο. Το «Beta» στο όνομα του εκθεσιακού αυτοκινήτου υποδηλώνει ένα μοντέλο προ-σειράς, παρόμοιο με τις εκδόσεις λογισμικού υπολογιστών.
Alpine – Renault: Ξεκάθαρα αγωνιστικά τα μηνύματα
Το A290 Beta είναι, λοιπόν, ένα μικρό πλήρως ηλεκτρικό hatchback που βασίζεται στο αναμενόμενο Renault 5 της νέας εποχής, αλλά με ειδικά ρυθμισμένο πλαίσιο, περισσότερη ισχύ και πολύ τροποποιημένο αμάξωμα, καθώς και εσωτερικό με θέμα, τι άλλο, τους αγώνες.
Η έκδοση παραγωγής θα κυκλοφορήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2024, δήλωσαν τα στελέχη της Alpine. Όπως το Renault 5 και ένα μελλοντικό Nissan Micra, θα βασίζεται στην πλατφόρμα EV Renault-Nissan Alliance CMF-B και θα κατασκευάζεται στο Douai της βόρειας Γαλλίας.
Το A290 Beta έχει μήκος 4,05 μ, πλάτος 1,85 μ και ύψος 1,48 μ, το ίδιο μήκος με ένα Renault Clio αλλά 50 χλστ φαρδύτερο και 40 χλστ ψηλότερο. Η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει, ακόμη, διαστάσεις για το Renault 5.
Η αγορά των hot hatch διέρχεται μια αναγέννηση στην προοπτική του πλήρους εξηλεκτρισμού, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να εξελίξουν μικρούς βενζινοκινητήρες υψηλής απόδοσης.
Ο ανταγωνισμός για το A290 είναι πιθανό να προέλθει από το πλήρως ηλεκτρικό Mini επόμενης γενιάς, την έκδοση Abarth του Fiat New 500 και το επερχόμενο Urban Rebel από τη μάρκα Cupra του Ομίλου Volkswagen.
Το προσανατολισμένο στις επιδόσεις A290 Beta διαθέτει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες καθώς και ένα κουμπί push to pass, που επιτρέπει μια έκρηξη ισχύος 10 δευτερολέπτων, παρόμοια με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Formula 1.
Να σημειωθεί πως η Renault μετονόμασε τη Formula 1 της και τις ομάδες αγώνων αντοχής της σε Alpine, σε μια προσπάθεια να περάσει το μήνυμα του μάρκετινγκ «νικάμε την Κυριακή, πουλάμε τη Δευτέρα» και να κερδίσει κοινό.
Το κουμπί push to pass θα είναι χαρακτηριστικό των μελλοντικών μοντέλων παραγωγής της Alpine. Θα ρυθμιστεί για να διασφαλιστεί ότι χρησιμοποιείται μόνο σε ασφαλείς συνθήκες, λέει η Alpine.
Η Renault αν ανακοίνωσε ότι η έκδοση παραγωγής του A290 θα μπορούσε να έχει διαφορετική χημεία μπαταρίας από τη Renault 5, αλλά, δεν επιβεβαίωσε εάν οι μπαταρίες υψηλής απόδοσης θα μπορούσαν να προέρχονται από τη Verkor, μια startup που θα συμπλήρωνε άλλες προμήθειες μπαταριών από την LG Chem και την AESC Envision.
Τα χαρακτηριστικά του εξωτερικού σχεδιασμού επικεντρώνονται στη μεγιστοποίηση της αεροδυναμικής, είπαν οι σχεδιαστές της Alpine, συμπεριλαμβανομένων δύο μεγάλων αεραγωγών στην μπροστινή μάσκα, αεραγωγών μπροστά από τους μπροστινούς τροχούς και «αιωρούμενων» πλαϊνών καθρεπτών.
Alpine – Renault: Ο οδηγός στο κέντρο είναι «όλα τα λεφτά»
Άλλα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου περιλαμβάνουν παρμπρίζ που εκτείνεται μέχρι το καπό, ζάντες 20 ιντσών με τετράγωνο σχέδιο – θα ενταχθούν στην έκδοση παραγωγής – και ειδικά κατασκευασμένα ελαστικά Michelin με λευκά γράμματα.
Η διάταξη των μπροστινών φώτων θυμίζει το αρχικό A110, με φώτα πορείας στο εσωτερικό των προβολέων, ενώ τα κάθετα πίσω φώτα αποτελούν αναφορά στο αγωνιστικό αυτοκίνητο αντοχής A470.
Η εξωτερική σιλουέτα του A290 Beta είναι περίπου το 85% της έκδοσης παραγωγής, αλλά το εσωτερικό των τριών θέσεων είναι πιο …εννοιολογικό. Ο οδηγός κάθεται στο κέντρο, μπροστά από ένα αγωνιστικό τιμόνι, με δύο επιβάτες λίγο πίσω σε κάθε ένα από τα δύο καθίσματα που είναι αγωνιστικού ύφους από ανθρακονήματα. Η προστασία προέρχεται από ψηλά περβάζια πόρτας και ρολ μπαρ.
Το τιμόνι ενσωματώνει μια σειρά από λειτουργίες, όπως το κουμπί push-to-pass, την επιλογή λειτουργίας οδήγησης και το ρυθμιζόμενο ABS.
Η Renault δεν έχει δημοσιεύσει τεχνικές προδιαγραφές για το Alpine A290 Beta ή για τις εκδόσεις παραγωγής, αλλά θα έχουν πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, παροχή ισχύος με torque vectoring και τετραπίστονα δισκόφρενα Brembo.
Δείτε το εντυπωσιακό βίντεο: