Για πρώτη φορά η Alpine μας δείχνει το επερχόμενο A290, το οποίο θα αποτελέσει τη σπορ εκδοχή του αμιγώς ηλεκτροκίνητου Renault 5.
Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό hot hatch συμπαγών διαστάσεων (μήκος 3.990 χλστ., πλάτος 1.820 χλστ., ύψος 1.520 χλστ., μεταξόνιο 2.530 χλστ.), που θα αποκαλυφτεί πλήρως τον Ιούνιο του 2024, καθώς στη δεδομένη φάση το βλέπουμε, σε πρωτότυπη μορφή, ντυμένο με βαρύ καμουφλάζ (άσπρου, μαύρου και μπλε χρώματος).
Βρίσκεται στην αφιλόξενη Σουηδική Λαπωνία, όπου πραγματοποιούνται οι απαιτητικές χειμερινής δοκιμές του εξέλιξης. Εκεί το θερμόμετρο δείχνει μέχρι -30 βαθμούς Κελσίου, ενώ οι μηχανικοί της Alpine διεξάγουν δοκιμές σε πίστες και σε ανοιχτούς δρόμους. Στο επίκεντρο βρίσκεται η βελτίωση σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, η απόκριση του ηλεκτροκινητήρα, η απόδοση της θέρμανσης, του ξεθαμβώματος και απόψυξης των παρμπρίζ, καθώς και η ανάπτυξη του ESC (Ηλεκτρονικός Έλεγχος Ευστάθειας) στο χιόνι.
Σύμφωνα με την Alpine στο εσωτερικό του Α290 υπάρχει αποκλειστικό σπορ τιμόνι Alpine από δέρμα Nappa, στο οποίο ενσωματώνονται τρεις βασικές λειτουργίες δανεισμένες από τα τιμόνια μονοθεσιών της Formula 1. Το OV (Overtake) είναι για δυναμική προσπέραση, το RCH (Recharge) για επαναφόρτιση, ενώ παρέχεται πρόσβαση σε προγράμματα οδήγησης με ένα άγγιγμα.
Στο πλαίσιο συνεργασίας ανάμεσα στην Alpine και στη Michelin που ξεκίνησε το 2012 με το A110, αναπτύχθηκαν νέα ελαστικά για αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, που εγκαινιάζει το Α290.
Ο λόγος για τα χειμερινά ελαστικά Michelin Pilot Alpin 5 και δυο σπορ καλοκαιρινά ελαστικά, τα Michelin Pilot Sport EV για το υψηλότερο ενεργειακής απόδοσης και τα Michelin Pilot Sport S5 για το μέγιστο επίπεδο απόδοσης. Αυτά τα τρία ελαστικά έχουν αναπτυχθεί για να βελτιώσουν και να αξιοποιήσουν τις επιδόσεις του A290 σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, σε στεγνό, βρεγμένο και χιονισμένο έδαφος.
Προς το παρόν δεν αποκαλύπτονται τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Α290, όπως η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα, οι επιδόσεις, η χωρητικότητα της μπαταρίας και η ηλεκτρική αυτονομία.