Αναμφίβολα ένα από τα μοντέλα που ξεχώρισαν στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, ήταν το πρωτότυπο Alpine Alpenglow.
Δεν είναι μόνο το εξωτικό του σχήμα, με τη εξωτική σχεδίαση και την αεροδυναμική του, που τράβηξε τα βλέμματα του κοινού, αλλά και το γεγονός ότι εκπέμπει… υδρατμούς.
Αυτό συμβαίνει γιατί το Alpenglow κινείται με υδρογόνο, που από μόνο του δεν είναι κάτι το καινούριο. Το νέο στοιχείο είναι πως το πρωτότυπο μοντέλο, δεν διαθέτει τις κλασικές κυψέλες καυσίμου, αλλά έναν V6 κινητήρα εσωτερικής καύσης, που αντί για βενζίνη ή πετρέλαιο, καίει υδρογόνο.
Alpine Alpenglow: 740 οικολογικοί ίπποι
Η τεχνολογία του υδρογόνου χρησιμοποιείται εδώ και αρκετό καιρό από τον Όμιλο Renault, κυρίως στα επαγγελματικά μοντέλα που εφοδιάζονται με κυψέλες καυσίμου, σε μία προσπάθεια μείωσης των εκπομπών ρύπων. Ωστόσο η τοποθέτηση κυψελών καυσίμου σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, θέτει αρκετούς περιορισμούς.
Ένας είναι το βάρος, που είναι και ο μεγαλύτερος εχθρός ενός αγωνιστικού μοντέλου και ο δεύτερος είναι η ψύξη των κυψελών καυσίμου, που όταν λειτουργούν στα «κόκκινα», χρειάζονται και ανάλογα διαλείμματα για την απαγωγή της θερμότητας, κάτι που σημαίνει χάσιμο πολύτιμου χρόνου.
Επιπροσθέτως, ο ανεφοδιασμός με υδρογόνο δεν διαρκεί πολύ περισσότερο από έναν τυπικό ανεφοδιασμό με συμβατικά καύσιμα και σίγουρα απαιτεί λιγότερο χρόνο από την φόρτιση ενός ηλεκτρικού αγωνιστικού, έστω και σε ταχυφοριστή μεγάλης ισχύος.
Ο V6 κινητήρας του Alpenglow χρειάστηκε περισσότερους από 24 μήνες για να υπολοποιηθεί και είναι ο μοναδικός στο είδος του, αφού δεν έχει τοποθετηθεί σε κάποιο άλλο πρωτότυπο μοντέλο της Alpine.
Εδώ αρχίζουν τα «δύσκολα», καθώς η γαλλική εταιρεία ετοιμάζει μέχρι το 2030 επτά ηλεκτρικά μοντέλα, με πρώτα τα Α290 και Α390_β. Επιπροσθέτως θα απαιτηθούν περισσότεροι από 15 μήνες για να αποφασιστεί αν τελικά θα μπει σε, περιορισμένη έστω, παραγωγή ένα μοντέλο δρόμου με τα χαρακτηριστικά του Alpenglow.
Σε κάθε περίπτωση το πρωτότυπο μοντέλο αποτελεί ένα κινητό εργαστήριο, με πλήθος καινοτομιών, που μπορεί να αποτελέσει τη βάση για πιο γήινα υδρογονοκίνητα μοντέλα.