Το νέο Enyaq iV είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV της Skoda, ωστόσο δεν είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα που φοράει τη «στολή» περιπολικού.
Για παράδειγμα το Volkswagen ID.4 περιπολεί πλέον στην Αστυπάλαια και το Tesla Model 3 ετοιμάζεται να καταταγεί στη Βρετανική Αστυνομία. Από τον ερχόμενο Ιούλιο το Enyaq iV θα είναι διαθέσιμο σε όλες τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης της Βρετανίας.
Όπως βλέπετε και στις σχετικές φωτογραφίες το Enyaq iV θα μπορεί να αναλάβει καθήκοντα περιπολικού, ασθενοφόρου και πυροσβεστικού οχήματος. Για τον κάθε του ρόλο υπάρχουν και τα αντίστοιχα χρώματα στο αμάξωμα του, ενώ στάνταρ είναι ο φάρος στην οροφή και τα Led φώτα στη μάσκα και στον εμπρός προφυλακτήρα.
Στη μάχη ετοιμάζονται να μπουν τα Enyaq iV 60 και 80 με μπαταρίες χωρητικότητας 62 kWh και 82 kWh αντίστοιχα. Το Enyaq iV 60 αποδίδει 180 ίππους, 310 Nm ροπής και προσφέρει αυτονομία 412 χλμ. Το ισχυρότερο Enyaq iV 80 παράγει 204 ίππους, 310 Nm ροπής και η αυτονομία του φτάνει τα 536 χλμ.
Παρήγγειλαν 2.000 νέα περιπολικά! Γιατί επιλέχτηκε πάλι η Skoda;
Για ποιο λόγο όμως οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης στρέφονται στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα; Εκτός από τον εξηλεκτρισμό του στόλου και την επιβεβλημένη ανάγκη μείωσης των εκπεμπόμενων ρύπων υπάρχει και άλλος λόγος.
Η σημαντική μείωση των κινούμενων και αναλώσιμων εξαρτημάτων, κάνει λιγότερο συχνή τη συντήρηση και μειώνει το σχετικό κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων, αυξάνοντας τον παραγωγικό τους χρόνο.
Παράλληλα δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το Enyaq iV είναι SUV επομένως μπορεί να φτάσει ευκολότερα σε πιο δυσπρόσιτα μέρη. Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι 186 χλστ., ενώ οι γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης 15.4 και 16.7 μοίρες αντίστοιχα.
Τέλος, με χώρο αποσκευών 585 λίτρα-που μπορεί να φτάσει τα 1.710 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων-το Enyaq iV μπορεί να μεταφέρει όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό ενός περιπολικού, ασθενοφόρου και πυροσβεστικού οχήματος.