H Volvo βρίσκεται σε πολύ άσχημη θέση καθώς ξένα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η Σουηδική εταιρία με έδρα το Γκέτεμποργκ ανέβαλε την έναρξη παραγωγής του αμιγώς ηλεκτρικού EX90, αλλά και του Polestar 3.
Της ναυαρχίδας δηλαδή της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που από το τέλος του τρέχοντος έτους όπως ήταν προγραμματισμένο «πάει» για το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV είναι «ένα πολύ σημαντικό αυτοκίνητο για τη Volvo. Αντιπροσωπεύει την αρχή μιας νέας εποχής για την εταιρεία καθώς την εισάγει σε μια νέα γενιά τεχνολογιών και λογισμικού», εξήγησε η εταιρεία, υπογραμμίζοντας ότι «η ζήτηση παραμένει υψηλή και για να διασφαλιστεί λανσάρισμα υψηλής ποιότητας με τεχνολογικά οφέλη για τους πελάτες από την πρώτη μέρα, η Volvo χρειάζεται περισσότερο χρόνο για την ανάπτυξη και δοκιμή του λογισμικού».
Volvo: Βιάστηκε και τα λάθη πληρώνονται
Είναι άραγε έτσι, ή η Volvo μάλλον βιάστηκε να ρίξει στην αγορά το αμιγώς ηλεκτρικό ΕΧ90 και ακολούθως το Polestar 3, με «συνταγή» που δεν της βγαίνει όπως ακριβώς πρέπει να είναι και τώρα προσπαθεί να τα «μαζέψει» για να μην εκτεθεί.
Μη ξεχνάμε ότι η Volvo ανήκει στη κινέζικη Geely που ξεχωρίζει για την τεχνολογία της, ιδίως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Θα υπάρξουν άραγε κυρώσεις στα διευθυντικά στελέχη καθώς όπως και να το κάνουμε κλυδωνίζεται η φήμη της Volvo που σαν μότο έχει την ασφάλεια και την κατασκευή ποιοτικών αυτοκινήτων.
Λάθος υπολογισμός
Τι λάθος υπολογισμός έγινε που πάει πίσω η παραγωγή δυο τόσων σημαντικών μοντέλων στοχοποιώντας την αξιοπιστία της εταιρίας.
Κάτι αντίστοιχο δε έχει συμβεί στη Volvo σε εποχές που η παραγωγή των αυτοκινήτων δεν ήταν και τόσο προηγμένη.
Σήμερα η παραγωγή γίνεται με ότι πιο σύγχρονο έχει να παρουσιάσει η αυτοκινητοβιομηχανία, με ρομπότ, ηλεκτρονικούς υπολογιστές που τίποτα δε ξεφεύγει από ελέγχους ποιότητας.
Και μη μας πείτε για τις ανακλήσεις καθώς οι ανακλήσεις δεν έχουν σχέση με την αναστολή της παραγωγής. Οι ανακλήσεις γίνονται εφ’ όσον το αυτοκίνητο κυκλοφορήσει.
Να θυμίσουμε ότι το Volvo EX90, που παρουσιάστηκε στα τέλη του 2022 και προορίζεται να φτάσει στις αντιπροσωπείες τους πρώτους μήνες του επόμενου έτους, είναι ένα από τα μοντέλα αναφοράς για τις στρατηγικές ηλεκτροκίνησης της σουηδικής μάρκας.
Η Volvo ήταν μεταξύ των πρώτων εταιριών που ανακοίνωσαν τη μετάβαση της στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα για το 2030, και η αναβολή του ΕΧ90 έχει επίσης διαδοχικές επιπτώσεις στο Polestar 3.
Αναβλήθηκε το λανσάρισμα και του Polestar 3.
H Polestar, θυγατρική της Volvo, ανέβαλε την έναρξη της παραγωγής του Polestar 3 για το πρώτο τρίμηνο του νέου έτους, λόγω των προβλημάτων που αντιμετώπισε η μητρική της εταιρεία καθώς το EX90 και το Polestar 3 «μοιράζονται» τη νέα πλατφόρμα τη SPA2.
Κανένα πρόβλημα, ωστόσο, για το Polestar 4, που αναπτύχθηκε πάνω στην πλατφόρμα με τον κωδικό SEA της κινέζικης Geely.
Το κουπέ SUV θα λανσαριστεί στην Κίνα το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και σε άλλες αγορές στις αρχές του 2024.
Εντυπωσιακή αποκάλυψη το Polestar 4
Η Polestar αποκάλυψε το Polestar 4 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης το 2023.
Το Polestar 4 εμφανίστηκε μούρη με μούρη με το Polestar 3, το οποίο έκανε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στην έκθεση της Κίνας.
Τα αυτοκίνητα παρουσιάστηκαν σε ένα «πεδίο λουλουδιών» που αποτελείτο από 80.000 πραγματικές κόκκινες τουλίπες υποδηλώνοντας τη σχέση τεχνολογίας και φύσης.
Για την Polestar, ωστόσο, υπάρχουν περισσότερα αρνητικά νέα. Η εταιρεία πέρα από την αναβολή του Polestar 3 έχει έναν ακόμα πονοκέφαλο να αντιμετωπίσει, τις πωλήσεις.
Μειωμένες δείχνουν οι πωλήσεις της Polestar για το 2023
Τα πρώτα στατιστικά στοιχεία αναφέρουν ότι οι παγκόσμιοι όγκοι αναμένονται μεταξύ 60-70 χιλ. μονάδων, αυξημένοι κατά 16%-36% έναντι των 51.491 μονάδων πέρυσι, αλλά κάτω από τις 80 χιλ. που είχαν αρχικά προβλεφθεί για το 2023.
Πονοκέφαλος Tesla για την Polestar
Για την αντιμετώπιση μιας ταχέως επιδεινούμενης κατάστασης, λόγω και της έντασης του ανταγωνισμού και του πολέμου τιμών που εξαπέλυσε η Tesla, με σημαντικές εκπτώσεις που τάραξαν την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η διοίκηση αποφάσισε να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα περικοπής κόστους, που χαρακτηρίζεται από μείωση του εργατικού δυναμικού γύρω στο 10% και από τη στάση των προσλήψεων.
Η Tesla και ο Ίλον Μασκ έχει ανακατέψει τόσο πολύ την τράπουλα που δεν ξέρουν τι άλλο τους «ετοιμάζει» ο νοτιοαφρικανικής καταγωγής επιχειρηματίας, αλλά και πως θα τον αντιμετωπίσουν προκαλώντας σύγχυση…