Οι ηλεκτρονικές αγορές ήταν η μεγάλη «μπίζνα» πριν από την πανδημία και, σήμερα, είναι η επιλογή για πάρα πολλούς καταναλωτές για τα περισσότερα αγαθά με μια αξιοσημείωτη εξαίρεση: την αγορά αυτοκινήτων.
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι πίσω από τον υπόλοιπο κόσμο, όσον αφορά τις ηλεκτρονικές αγορές, παρόλο που οι αγοραστές της καταναλώνουν οτιδήποτε άλλο ψηφιακά, δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της TrueCar, Μάϊκ Ντάροου, κατά τη διάρκεια μιας παρουσίασης στο Automotive Press Association, στο Ντιτρόιτ.
Αλλά, αυτό θα αλλάξει, όπως προβλέπεται και, μάλιστα, γρήγορα.
Το 2019, μόλις το 1% των πωλήσεων αυτοκινήτων, καινούργιων και μεταχειρισμένων, διεξήχθησαν ψηφιακά.
Αυξήθηκε στο 10% το 2020, λόγω των διακοπών λειτουργίας των καταστημάτων και των lockdown, λόγω του COVID.
Μέχρι το 2025, το 40% των αγορών αυτοκινήτων, τουλάχιστον, στις ΗΠΑ, -περίπου 23 εκατομμύρια καινούργια και μεταχειρισμένα οχήματα-, θα γίνονται εντελώς διαδικτυακά, λέει ο Ντάροου, και οι έρευνες δείχνουν ότι το 62% των ανθρώπων δηλώνουν πως θα αγόραζαν διαδικτυακά, αν μπορούσαν.
Η IRS ανέφερε ότι 71 εκατομμύρια άνθρωποι υπέβαλαν τον φόρο εισοδήματός τους στις ΗΠΑ φέτος χωρίς βοήθεια -αυτό είναι πιο δύσκολο από το να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο μέσω Διαδικτύου, σύμφωνα με τον Ντάροου.
Η μετάβαση από έναν «αιωνόβιο» τρόπο πώλησης αυτοκινήτων μέσω επίσκεψης σε αντιπροσωπεία τροφοδοτείται, επίσης, από νέες αυτοκινητοβιομηχανίες, ξεκινώντας από την Tesla, η οποία υιοθέτησε, πρώτη, μια στρατηγική άμεσων πωλήσεων και ακολουθείται από άλλες νέες κατασκευάστιες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των Rivian, Lucid και VinFast.
Οι συμβατικές αυτοκινητοβιομηχανίες επιθυμούν, επίσης, την ευελιξία. Ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Τζιμ Φάρλεϊ, δήλωσε πρόσφατα ότι θα ήθελε να στραφεί σε τιμές χωρίς παζάρια και σε ψηφιακές πωλήσεις για ηλεκτρικά οχήματα, με τους αντιπροσώπους να λειτουργούν μόνον ως κέντρα εξυπηρέτησης πελατών που αγοράζουν τα οχήματά τους μέσω Διαδικτύου.
Ο Ντάροου θεωρεί ότι είναι αυτός ένας τρόπος για αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Ford, να αλλάξουν τη «συζήτηση» με τους λιανοπωλητές τους, και, θεωρεί τα EV ως καλό πείραμα αρχικά, ευνοώντας τις ψηφιακές πωλήσεις για όλα τα οχήματα ανεξαρτήτως ηλικίας ή συστήματος μετάδοσης κίνησης.
Ο διευθύνων σύμβουλος της TrueCar αναμένει, πλήρως, από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναπτύξουν τη δική τους εσωτερική διαδικασία ψηφιακών πωλήσεων που θα ανταγωνίζεται την TrueCar.
Η διαφορά: Η Ford θα πουλήσει σε αυτούς που, ήδη, γνωρίζουν ότι θέλουν ένα Ford. Η TrueCar θα προσφέρει cross-shopping σε πολλές επωνυμίες για τον καταναλωτή που κοιτάζει σε ένα ευρύτερο πεδίο…
Η TrueCar έχει χρησιμοποιήσει ένα μοντέλο που βασίζεται σε δυνητικούς πελάτες μέχρι σήμερα, όπου βοηθά τους καταναλωτές να βρουν ένα αυτοκίνητο και μεταβιβάζει το προβάδισμα σε έναν αντιπρόσωπο για να ολοκληρώσει τη συναλλαγή.
Ωστόσο, η TrueCar δοκιμάζει ένα νέο μοντέλο που ονομάζεται TrueCar+ στη Φλόριντα, το οποίο θα είναι η πρώτη διαδικτυακή αγορά καινούργιων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, επιτρέποντας στους 8,6 εκατομμύρια μηνιαίους επισκέπτες της να διεξάγουν ολόκληρη τη διαδικασία αγοράς αυτοκινήτου ηλεκτρονικά, από την προμήθεια και την τιμολόγηση έως την ασφάλιση και τη χρηματοδότηση, πριν την παράδοση από τον αντιπρόσωπο.
Νέοι τρόποι επιχειρηματικής δραστηριότητας κυριαρχούν σε δύσκολες στιγμές τόσο για τους αντιπροσώπους όσο και για τους ιστότοπους ηλεκτρονικών αγορών με τη σπανιότητα του αποθέματος.
Η TrueCar έχει περίπου 1 εκατομμύριο οχήματα καταχωρημένα στον ιστότοπό της, το μισό από το συνηθισμένο. Από αυτά, λιγότερα από 300.000 είναι νέα αυτοκίνητα -ο ιστότοπος έχει, συνήθως, 1 εκατομμύριο νέα αυτοκίνητα που οι έμποροι προσφέρουν προς πώληση.
Δε λέμε ότι το διαδίκτυο είναι επανάσταση, αλλά μην ξεχνάμε ότι άλλο Tesla (που δεν έχει ούτε βιβλιαράκι κατασκευαστή, όπως τα Apple Smartphone) και Rivian, και άλλο για παράδειγμα Ford Fiesta, VW Polo, Hyundai i20, Kia Sportage, Seat Leon, Aidi Q3, Peugeot 208, Dacia Duster, Renault Clio, Toyota Rav4, κλπ και φυσικά άλλο οι αγοραστές προς τις παραδοσιακές μάρκες, προς το «παρών».
Γιατί όπως όλα αλλάζουν έτσι θα αλλάξουν και οι πωλήσεις των αυτοκινήτων με τις μητρικές εταιρίες να έχουν σαν στόχο να «καταργήσουν» τους dealers και οι παραδόσεις να γίνονται μέσω ενός διαφορετικού τρόπου, όπως στοχεύουν να μην υπάρχει ιδιοκτησία, αλλά πλέον ενοίκιο με τα λεπτά, την ώρα, τις ημέρες.
Τι μας έκανε και τι μας έφερε η πανδημία…
Αυτά στο μέλλον, που ίσως να μην είναι και τόσο μακρινό…
Συμπέρασμα λοιπόν όλα από το κομπιούτερ…Θλιβερό !