To «παρών» είναι έτοιμη να δώσει η Peugeot στην έκθεση ιστορικών οχημάτων Epoqu’Auto, η οποία θα πραγματοποιηθεί στη Λυών από τις 5-7 Νοεμβρίου.
Με την ευκαιρία η γαλλική εταιρεία θα γιορτάσει τις επετείους δυο εμβληματικών της μοντέλων, του Peugeot LCV και του Type 3.
Κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου η έλλειψη βενζίνης εξανάγκασε τους κατασκευαστές να αναζητήσουν νέες εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Η Peugeot απάντησε σε αυτή την πρόκληση πριν από 80 χρόνια δημιουργώντας ένα ηλεκτρικό όχημα, κάτι εξωπραγματικό για εκείνη την εποχή.
Ο λόγος για το εμβληματικό LCV (Light City Vehicle), το οποίο προκάλεσε αίσθηση όταν παρουσιάστηκε την 1η Μαΐου του 1941. Διέθετε ανοιγόμενη υφασμάτινη οροφή και δυο καθίσματα, ενώ ως ηλεκτροκίνητο η χρήση του γίνονταν κυρίως εντός των αστικών συνόρων.
Δείτε ακόμα: To νέο Peugeot 308 ξεκίνησε την καριέρα του με βραβείο
Χρησιμοποιήθηκε κυρίως από ταχυδρόμους και από εργαζόμενους στον ιατρικό κλάδο. Ο ηλεκτροκινητήρας του απέδιδε μόλις 3,3 ίππους, ενώ αντλούσε ενέργεια από μια συστοιχία τεσσάρων 12βολτων μπαταριών, οι οποίες προσέφεραν αυτονομία 75-80 χλμ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει δε ξεπερνούσε τα 36 χλμ./ώρα. Από το 1941 έως το 1943 κατασκευάστηκαν συνολικά 377 Peugeot LCV.
Ακόμα πιο μεγάλο σε ηλικία είναι το ιστορικό Peugeot Type 3. Πριν από 130 χρόνια έγινε το πρώτο αυτοκίνητο που παραδόθηκε στη Γαλλία σε ιδιώτη. Ο κύριος Poupardin, κάτοικος του Dornach, παρήγγειλε στις 27 Αυγούστου του 1891 από την Peugeot το Type 3, το οποίο παρέλαβε στις 2 Οκτωβρίου του ίδιου έτους.
Πώς γεννήθηκε το Type 3; Το 1890 ο Armand Peugeot κατασκεύασε το πρώτο του βενζινοκίνητο αυτοκίνητο, το Type 2. Το 1891 για να παρουσιάσει το νέο του μοντέλο, το 4θέσιο Type 3, είχε την έξυπνη ιδέα να ακολουθήσει τον ποδηλατικό αγώνα Παρίσι-Βρέστη-Παρίσι, προκειμένου να επωφεληθεί από τη δημοσιότητα που συγκέντρωνε η εκδήλωση.
Διένυσε συνολικά 2.045 χλμ. με μέση ταχύτητα 14,7 χλμ./ώρα. Ο κινητήρας των 565 κ.εκ. απέδιδε 2 φτωχικούς ίππους, ενώ συνεργάζονταν με κιβώτιο 4 σχέσεων. Από το το 1891 έως το 1894 κατασκευάστηκαν συνολικά 64 Type 3.